Конспект уроку "Кого ми називаємо другом"

Опис документу:
кОНСПЕКТ МІСТИТЬ РІЗНІ ФОРМИ І МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ. Цей урок містить музичне супроводження, відеоматеріал до проблемних питань теми, презентація. Цікаве виконання тестів на початку уроку, слухання пісень, що є мотиваціцєю теми уроку, тренінгові вправи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку з етики 5 клас

Тема: З чого починається дружба

Зміст уроку: Кого ми називаємо другом. Що означає «вміти дружити» і за що ми цінуємо своїх друзів.

Мета уроку.

Дидактична: пояснювати поняття «друг» і «дружба»; розкривати зміст висловлювання «вміти дружити»; визначити те, що допомагає зберігати дружбу, а що їй перешкоджає;

Розвиваюча: розвивати вміння наводити приклади справжньої дружби; спонукати дітей до дружніх стосунків і товаришування;

Виховна: виховувати бажання бути справжнім другом, почуття довіри.

Тип уроку: інтегрований.

Епіграф уроку

Дружба ― то найдорожчий скарб

(Прислів’я)

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

  • Привітання.

  • Створення ситуації успіху.

  1. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання.

Виконання тестових завдань(в зошиті)

1.Важливість, значущість чого-небудь для життя людини – це:

А) сором; Б) цінність; В) традиція.

2. Група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом:

А) колектив; Б) суспільство; В) сімя.

3. Суспільством називають:

А) спільноту людей; Б) близьких родичів; В) людей, звязаних дружбою.

4. Традиційний порядок, відзначення яких-небудь подій, свят тощо, повязаний з виконанням певних дій:

А) спілкування; Б) звичай; В) обовязок.

5. Те, що треба безвідмовно виконувати відповідно до вимог суспільства або виходячи з власного сумління:

А) обовязок; Б) традиція; В) звичай.

6. Зіткнення протилежних інтересів, поглядів, граничне загострення суперечностей, що призводить до ускладнень у стосунках:

А) сварка; Б) сімейне життя; В) конфлікт.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель включає звукозапис пісні Шаїнського «Если с другом вышел в путь» і просить учнів усім разом заспівати.

Звучить звукозапис пісні №1

  • Що ми відчуваємо, коли співаємо разом? (весело, радісно, відчуття щастя);

  • Нам було гарно?

  • А чи можемо ми сказати, що це було через те, що поруч друзі?

Учитель: Ми не випадково розпочали наш урок цією піснею, бо сьогодні на уроці піде розмова про найдорожчу цінність людини ― дружбу. Недарма народне прислів’я говорить: «Дружба ― то найдорожчий скарб».

  • Чому так говориться?

  • Робота з епіграфом уроку.

Міркуючи, діти повинні дійти висновку, що друг може і допомогти, і підтримати, і поділитися, і заспокоїти.

  1. Робота над темою уроку.

Учитель: Тема нашого уроку дуже актуальна. Сьогодні ми поведемо мову про важливість дружби і вміння дружити, (слайд 1) з'ясуємо , які умови необхідні для дружніх стосунків і за що ми цінуємо своїх друзів.

Запис теми в зошит

Учитель:

Проблемне питання №1: (на екрані)

  • Кого ми називаємо другом? (Слайд 2)

Давайте ви зараз на човниках, які є у вас на партах, напишете те, що вас цікавить або щоб ви хотіли дізнатися на цьому уроці, саме по цій темі. (Повернутися до слайду №1)

Учні пишуть і клеють човники на берег сподівань.

Тренінгова вправа «Берег сподівань і звершень»

(очікування записуються на човниках, човники приклеюються на берег сподівань, наприкінці уроку, якщо сподівання справдилися, переносять до берега звершень)

  1. Робота над вирішенням проблемного питання «Кого ми називаємо другом?»

Учитель: Отже, кого ми називаємо другом? Знайти відповідь на запитання вам допоможе гра – змагання «Закінчи речення». За 1 хв. вам треба добрати якомога більше дієслів, щоб закінчити речення: Друзі можуть разом ... (Слайд 3)

Робота в зошиті (після запису перевірка)

  • Прослуховування уривку з пісні №2 «Справжній друг»: «Друг в беде не бросит, лишнего не спросит...». (слова М. Пляцковського, муз. П. Савельєва)

  • Чи згодні ви з автором пісні?

  • Відповіді учнів.

  • А пам’ятаєте слова ще однієї пісні №3: «С голубого ручейка начинается река, ну а дружба начинается …».

  • Із чого ж починається дружба?

  • Відповідь. Із посмішки.

  • Так, за словами автора пісні, з посмішки.

Давайте зараз переглянемо уривок із мультфільму за мотивами відомої вам казки Андерсена «Снігова королева», в якому йдеться про початок дружби Герди і Кая, і дамо відповідь на питання «З чого починається дружба?»

  • Перегляд уривку із мультфільму( з 5.39 хвилини починається по 7.39 хв.)

  • Відповіді учнів на поставлене запитання:

  • дружба починається із приятелювання;

  • із радості від спілкування;

  • із гарного ставлення одне до одного, взаємної симпатії;

  • із спільного кола інтересів.

Робота з підручником

Учитель: У завданні №5 (с. 70) наведені три фрагменти із шкільних творів про дружбу. Прочитайте їх (по рядам). Скажіть, яка з думок здається вам найбільш слушною?1 Гра «Мікрофон»

Учитель: Ви переконалися, що друзями є ті, хто може разом робити найрізноманітніші справи, розважатися, відпочивати. Та найголовніше ― друзі довіряють одне одному, діляться своїми думками, таємницями, тобто покладаються одне на одного. Тож друзів пов’язують не лише спільні справи, інтереси, а й почуття щирості, довіри.

Прочитайте на с. 69 підручника визначення слова «довіра».

  • Робота в словниках (запис визначення поняття «дружба»).

«Дружба ― це близькі стосунки між людьми, основу яких становлять взаємна довіра, прив’язаність, спільність інтересів».

Фізкультхвилинка-гра (Дон, дон дері…)

Учитель: Ми продовжуємо працювати і зараз ми будемо вирішувати друге проблемне питання.

«Що означає «вміти дружити» і за що ми цінуємо своїх друзів?»

  • Дружба завжди виникає із взаємної симпатії. Наприклад, у малят така симпатія часто виявляється у бажанні поділитися солодощами. Те, що ви, п’ятикласники, даєте собі раду в ситуації, коли треба розділити яблуко чи тістечко, цілком зрозуміло. А чи вмієте ви ділитися увагою, почуттями? Щоб це перевірити, пограйте в гру «Малюємо разом».

  • Робота в групах. Гра «Малюємо разом».

Для цього об’єднайтеся в групи по 5-6 осіб. Розподіліть між собою олівці. За правилами, кожен учасник малює олівцем тільки одного кольору. Оберіть тему малюнка і малюйте разом упродовж 3 хв.

Коли роботу буде виконано, подивіться, чи однаково представлені на малюнку кольори вашої групи. Якщо так ― ви умієте ділитися почуттями! А відтак ― умієте дружити.

Слайд №5

  • Робота над текстом оповідання Л. Толстого «Два товариші»

  • Прослухайте оповідання і скажіть, як у ньому дається відповідь на наше питання?

Ішли лісом два товариші і зустріли ведмедя. Один кинувся тікати, вліз на дерево і заховався, а другий лишився на дорозі. Робити йому було нічого: він упав на землю і прикинувся мертвим.

Ведмідь підійшов до нього і почав нюхати, а той і дихати перестав. Ведмідь обнюхав його лише та й пішов собі.

Коли ведмідь пішов, той зліз із дерева і сміється:

  • Ну, що, ― каже, ― ведмідь тобі на вухо шептав?

  • А він сказав мені, що погані ті люди, які в біді товариша покидають.

Висновок. Отже, вміти дружити це не залишати друга в біді.

  • Робота в малих групах. Розв’язання моральних задач.

Завдання. Кожна група отримує картку з моральною задачею, яку треба розв’язати. Все це обміркувати за 3 хв., вибрати двох учнів, які будуть представляти роботу своєї групи. Один читає, ставить запитання, а інший відповідає, а ваші друзі по групі підтримують доповідачів.

1 група

  • У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка йшли із школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка забула рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці.

  • Рука в мене замерзла страшенно! ― поскаржилася Оленка подружці.

  • А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

Запитання.

  • Що можна сказати про поведінку Наталки?

  • Як потрібно було їй вчинити?

  • А як би ви діяли на місці Наталки?

  • Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

2 група

    • На шкільній ділянці діти працювали дружно. Усі намагалися виконати роботу добре. Тарас теж старався. Але чомусь у нього не виходило швидко, і він відставав від товаришів. Ось уже майже всі учні закінчили копати свої ділянки, а Тарасу ще так багато роботи. «Що ж робити? Коли ж це я встигну все скопати?» ― подумав хлопчик.

Запитання.

  • Як ви гадаєте, коли Тарас закінчив копати свою ділянку?

  • Що повинні були зробити його товариші?

  • Як би ви вчинили в такому випадку?

  • Як діють справжні товариші?

3 група

  • Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Йти далеко: дорога погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчатка обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Валя (вона жила близько від школи) збігала додому і принесла чобітки. Хороше було Маринці того дня ― ногам тепло і на душі радісно.

Запитання.

  • Чому дівчинці було радісно?

  • Чи можна дівчаток із класу назвати справжніми подругами?

  • Як би ви діяли у такому випадку?

Памятка (на екрані) Слайд №6 і на партах в кожного учня

Учитель: Отже, давайте зробимо висновок, що означає «вміти дружити».

«Зоряне небо». Демонстрація слайду№7 на моніторі.

Учитель: На небосхилі «Дружба» з'явилися зірки, Але це не звичайні зірки, це зірки – якості людини. Отже, вміння дружити – це…

  • Довіра, спільні інтереси, взаємні уподобання, повага, любов (взаємна симпатія), радість від спілкування, допомога, вміння слухати і вислухати одне одного

Придивіться уважно і скажіть, яким із них тут не місце, бо їх не терпить дружба.

Доповніть, що ще заважає дружбі? (Повчання, зверхня критика, приниження гідності, розголошення таємниці, користолюбство, надокучливість тощо). Давайте підсумуємо, які ж зірочки повинні сходити на небосхилі «Дружба». (Довіра, взаємоповага, турбота, чесність, щирість і т. д.).

  • Дидактична гра «Промінчик сонечка».

  • Завдання ми виконали правильно, і на небі з'явилося сонечко. (Слайд№8) Воно завітало до нас на урок і розмістилося на партах (аркуші з малюнком – схемою).

Як зробити день веселим?

Треба слову радощів додати,

Щоб уміло душу звеселяти.

Треба слову мудрості додати,

Щоб уміло друзів пригортати.

Треба ясним сонечком стати,

Щоб друзям життя зігрівати.

Розкажи мені, люба дитино,

Чим ти, як справжній друг,

Можеш зігріти іншу людину?

Учитель: Ми бачимо, що сонечко заспокоїть того, хто плаче. А чим кожен із вас, як справжній друг, може заспокоїти товариша, який потребує вашої допомоги? Напишіть про це на промінчиках сонечка.

«Калейдоскоп мудрих думок»

Учитель: На попередньому уроці ви отримали домашнє завдання: написати на зірочці прислів’я або приказку, вислів про дружбу. Зараз кожен учень прочитає вислів, а аркуш прикріпить на дошку. Отже, у нас вийшов своєрідний «калейдоскоп» мудрих думок, а, як відомо, «Народна мудрість вчить, як на світі жити». Тож запам’ятайте ці прислів’я і приказки.

«Розповідь – загадка».

Учитель: Є ще одна мудра народна думка: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Ми зараз скористаємося цією мудрістю і спробуємо вгадати, про кого йде мова у вашій розповіді.

Не називаючи імені друга,

Його кращі риси називай,

Нам його вгадати

Розповіддю своєю допомагай!

Розкажи нам, який твій друг?

Опиши його портрет.

За що ти його любиш?

Чому з ним дружиш?

  1. Підсумок уроку, оцінювання навчальних досягнень.

Учитель: Давайте з вами зараз повернемося до нашого Берегу сподівань і тепер кожен з вас, якщо ваші сподівання здійснилися, якщо ви дізналися того, чого не знали переклейте свій човник на інший берег.

Учитель. Думаю, що знання отримані на уроці будуть для вас корисними і у вашому житті зявиться справжній друг,а кожен з вас стане для когось справжнім вірним другом на все життя.

Оцінювання учнів

6. Домашнє завдання (на екрані монітора) Слайд №9

  1. Опрацювати параграф уроку, вивчити нові терміни та повторити з минулого уроку терміни.

  2. Складіть невеличку розповідь про свого друга за поданим планом.

Мій друг - найкращий

1. Хто мій друг (як звати, скільки років, де познайомились…)

2. Як давно ми дружимо.

3. Що нас поєднує, чим відрізняємося одне від одного.

4. Що подобається моєму другові.

5. Що мене переконало, що ми справжні друзі.

1

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
8
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!