Конспект уроку "Кінетична і потенціальна енергія"

Фізика

18.03.2021

105

0

2

Для кого: 7 Клас
Опис документу:
Формування окремих фізичних понять викликає у учнів окремі труднощі в їх осмисленні. Розуміння сутності понять приходить через власну дію. Досліди , які проводять самі учні, викликають подив,. Розуміння приходить, коли знайдена відповідь на запитання "Чому?" . Саме цьому вчить технологія критичного мислення, яка використана при проектуванні уроку
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК № 4

Тема уроку «Кінетична, потенціальна енергія. Перетворення одного виду механічної енергії в інший».

Мета уроку: - сформувати предметні компетентності: поняття фізичної величини «енергія», ввести поняття кінетичної та потенціальної енергії, повної енергії, встановити залежність між повною енергією та кінетичною і потенціальною енергією, умови за яких один вид енергії перетворюється в інший;

  • розвивати вміння встановлювати логічний зв'язок між фізичними величинами, а саме, між різними видами енергії та умови перетворення одного виду енергії в інший;

  • виховувати культуру мовлення, спілкування, мислення

Х І Д У Р О К У:

І. Актуалізація опорних знань

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Досліди: – тіло, підняте над землею виконує роботу (важок, піднятий над землею, деформує тіла, розбиває горіх);

  • тіло, яке рухається (візок стикається з пружиною і стискає її)), здатне виконувати роботу.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Формування нових знань. Використання прийому «Навчаючи – вчуся».

А) Робота в групах над питаннями :

  • Потенціальна енергія. Пособи її зміни. Від чого залежить потенціальна енергія.

  • Кінетична енергія. Від яких величин залежить цей вид енергії. Способи зміни кінетичної енергії.

  • Перетворення одного виду енергії в інший.

Б) Активне слухання

В) складання опорного конспекту:

- енергія – фізична величина, яка характеризує здатність виконувати роботу;

- енергія буває: потенціальна (якщо тіло підняте над землею або пружина деформована) і кінетична (якщо тіло має швидкість і перебуває в стані руху).

V. Формування вміння застосовувати отримані знання. Розвязування задач.

Задача 1. На відрізку дороги автомобіль розганяється від 36 км год до 72 км год. Яку роботу виконує сила, яка розганяє автомобіль?

Задача 2. Із колодязя дістають відро з водою масою 12 кг, виконуючи роботу 960 Дж. Визначити глибину колодязя.

Задача 3. З висоти 24 падає металева куля. На якій висоті кінетична енергія куля стане в 2 рази більшою, ніж потенціальна енергія і яку швидкість матиме куля в цю мить? Опором повітря знехтувати.

V. Узагальнення та систематизація нових знань.

1. Як зміниться механічна енергія тіла, якщо сила, яка прикладена до нього, виконає роботу?

2. Ящик підняли з підлоги на полицю. Чи змінилась при цьому механічна енергія тіла? Яка саме?

3. Хлопчик підняв портфель на парту . при цьому виконав роботу 40 Дж. Як зміниться при цьому потенціальна енергія портфеля? На скільки?

4. Вода у водосховищі має потенціальну енергію 100 Дж. Яку роботу при цьому може виконати вода?

5. Кидаючи тенісну кульку, хлопчик виконав роботу 20 Дж. Якої кінетичної енергії набула кулька під час кидання?

6. Автомобіль розганяється на горизонтальній дорозі. Чи виконується при цьому механічна робота? Як змінюється енергія автомобіля?

VІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання результатів навчальної діяльності учнів.

VІІ. Аналіз домашнього завдання. Вивчити параграф 27, відповідати на запитання, розвязати задачу 27(4), підготувати по одному запитанню своїм однокласникам з даної теми.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Фізика

18.03.2021

105

0

2

Для кого: 7 Клас