Конспект уроку "Ким стати? Яку професію обрати ?"

Опис документу:
Розробка розкриває тему "Ким стати? Яку професію обрати ?" у новій українській школі. Цікаві ранкові зустрічі, різноманітні види роботи : групова, в парах, колективна допомагають прекрасно розкрити дану тему. На уроці відбувається інтерпретація поняття "професїії минулого і майбутнього". Вперше діти дізнаються про давні професії : ліхтарник, чистильник взуття, катеринщик.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема 3. Ким стати? Яку професію обрати?

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1.Привітання

Привітайтеся з учнями в колі. Запропонуйте послухати цікавий віршик Любові Відути

й відгадати, про що йтиме розмова сьогодні.

Я у мріях побувала,

Я у мріях заблукала,

То я пекарем була

І торти смачні пекла.

То зайшла в кравчині мрію –

Плаття шила –гарно вмію.

Ще я вчителькою стала,

Букви з дітками вивчала.

Мить –і я вже тенісистка,

І художниця, й артистка.

Вірш складаю –поетеса,

В літаку я стюардеса.

Ким же бути, ким же стати?

Треба щось одне обрати.

Я у мріях побувала,

Я дивилась, обирала,

Ще не все я знаю, вмію,

Ще шукаю свою мрію.

Л. Відута

2. Оголошення проблеми

На основі припущень учнів формулюється проблема

3. Новини дня

Попросіть одного з учнів стати Вам помічником і записати найважливіші новини дня.

ІІ. Обговорення проблеми «Ким стати? Яку професію обрати?». Робота в групах

Учнів об’єднуються в групи відповідно до того, які вподобання вонимають.

Попередньо підготуйте позначки для того, щоб кожен учень швидко знайшов свою групу.

1.Попросіть учнів у малих групах обговорити й написати/ позначити

піктограмами максимальну кількість професій, які найкраще б відповідали захопленню / схильностям дітей цієї групи.

Наприклад:5-та група –діти, що люблять мандрувати (льотчик, стюард/ стюардеса, водій автобусу, машиніст потяга та ін.)

2.Запропонуйте, щоб кожен учень у групі висловився про те, чи є серед переліку професій ті, які найбільше подобаються. Попросіть обґрунтувати, чому ця професія улюблена? Якщо серед переліку професій улюбленої не знайшлося, запропонуйте учневі перейти в іншу групу, де можназнайти «свою» професію.

3.Після розмови з дітьми зробіть висновок про те, що вибір професії у майбутньому має залежати від наших уподобань, нахилів та захоплень. Зверніть увагу дітей, що професію ми обираємо не на все життя, кожна людина завдяки навчанню може змінювати свою професію.

4.Запитайте дітей, чи для кожної професії потрібна математика? Попросіть обґрунтувати відповіді, у яких ситуаціях математика потрібна фермерові, садівникові, лікареві, водієві, продавцю, тренерові тощо. Попросіть членів кожної групи скласти одне математичне завдання, яке б продемонструвало важливість математики для їх професії. Перевірте правильність формулювання

цих завдань і запропонуйте разом їх вирішити.

5.Запропонуйте дітям перелічити ті професії, які найбільше пов’язані з математикою. Запишіть ці професії на дошці/ у «візуальному словнику» (продавець, банкір, математик, менеджер).

ІІІ. Вправа «У банку»

Запитайте дітей, як називається працівник банку? Якими інструментами він оперує? Попросіть розв’язати вирази для того, щоб дізнатися правильну відповідь.

10 + 2 - 1

17 + 2 - 9

5 + 3 + 1

14 – 1 – 1

14 + 4 – 1

8

9

10

11

12

І

О

Р

Г

Ш

  • Як називаються українські гроші? Які є купюри?

ІV. Інтерпретація поняття «професії минулого і майбутнього».

БЕСІДА ЗА ТЕКСТОМ

1. Діти, чи знаєте ви, що професії, як і люди, можуть «старіти».

Розповідь учням про професії минулих літ.

Чому важливо знати про ці професії, де можна натрапити на них?

Пригадайте , у яких казках натрапляємо на представників давніх професій?

Чому ці професії відмерли?

Матеріал для вчителя

З появою гасових ліхтарів з’явилася і спеціальна професія − ліхтарник. Ці люди

вмикали світло ввечері і гасили його вранці. Також вони стежили за справністю

ліхтарів, займалися ремонтом, вчасно підливали оливу. Кожен ліхтарник мав у

своєму арсеналі довгу драбину і жердину, щоб залазити на досить пристойну

висоту під час роботи. Професія відмерла, коли в другій половині XIX століття

винайшли лампи розжарювання.

Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц»

Сажотрус –давняпрофесія. Завданням сажотруса є перевірка та очищення коминів,

камінів, печей, котлів. Сажотрусами зазвичай ставали люди худорляві, нерідко на цю роботу брали підлітків, оскільки сажотрусові часто треба було залізти всередину труби. Сажотруси були відважними людьми, бо виконували свою роботу на великій висоті. Колись люди вірили, що зустріч із сажотрусом –це гарна прикмета, бо обіцяє прибутки і щастя.

Г. Х. Андерсен. «Пастушка і Сажотрус»

Чистильник взуття −професія, представники якої надають перехожим послуги з

чищення взуття. Процес чищення практично завжди виконували діти і підлітки.

Казки братів Грімм

Катеринщик–професія вуличного музиканта, який грав на музичному

інструменті –катеринці (шарманці). Катеринка –переносний механічний «орган» у

вигляді скриньки з лямкою, яку надягають на плече.

Г.Х. Андерсен. «Свинопас». К. Коллоді. «Піноккіо»

2. - Які професії майбутнього можуть виникнути за десять років?

Чому нам цікаво знати про них?

- Розгляньте на малюнках «нові професії», які тільки-но з’являються у світі, поясніть, чому в

они будуть потрібні.

Попросіть дітей пофантазувати і вигадати цікаві професії майбутнього, обговоривши

їх у парах. Охочі учні зможуть поділитися своїми «винаходами» з усім класом

V. Професія «міського» фермера. Визначення рослин, придатних для вирощування на даху будівлі школи.

- Які рослини може вирощувати «міський» фермер на дахах висотних будинків у

нашому місті–дерева, кущі, трав’янисті рослини?

  • Назвіть рослини, подані на малюнках, і обґрунтуйте, чи зможуть рости вони на даху вашої школи. Чим вони були б корисними?

VІ. Рефлексія. «Щоденник вражень»

  • Письмово висловіть свої думки про те, ким ви хочете стати і як цього можна досягти.

Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими

ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми.

Час на таку письмову рефлексію 15 хв. (Бажано такий вид діяльності пропонувати щоденно, його мета - вправлятися у висловленні власної думки).

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.