Конспект уроку-гри з християнської етики у 3 класі на тему: “Пошана Божого імені”

Опис документу:
Тема: Пошана Божого імені. Мета: навчати учнів зростати в пошані до Божого імені; продовжувати допомагати учням усвідомлювати вартість і значення Божих Заповідей; розвивати здібності учнів; виховувати шанобливе ставлення до імені Бога та імен інших людей. Тип уроку: комбінований. Форма проведення уроку: урок-гра.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку-гри

з християнської етики

у 3 класі

на тему:

Пошана Божого імені

Підготувала

вчитель початкових класів

Красноїльської ЗОШ I-III ст. (ф. Вигода)

Федінчук Н. В.

2017 р.

Тема: Пошана Божого імені.

Мета: навчати учнів зростати в пошані до Божого імені; продовжувати допомагати учням усвідомлювати вартість і значення Божих Заповідей; розвивати здібності учнів; виховувати шанобливе ставлення до імені Бога та імен інших людей.

Очікувані результати

Учні повинні знати:

  • що імя Боже святе;

  • якими іменами можна називати Бога.

Учні повинні вміти:

  • шанобливо ставитися до імені Бога та імен інших людей.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення уроку: урок-гра.

Основні поняття: імя Боже, пошана.

Обладнання: Святе Письмо; свічка; презентація; пелюстки квітки, з записаними на них Божими заповідями; ікона; лист із завданнями.

Хід уроку

  1. Організаційний етап

  1. Християнське привітання.

Вчитель: Слава Ісусу Христу!

Учні: Слава навіки Богові!

  1. Налагодження контакту з класом.

Вчитель: Діти, перевірте, чи все необхідне до уроку християнської етики є у вас на партах. А чи рівні у вас спинки? Чи стоять ноги на підлозі?

  1. Вступне слово вчителя і учнів.

Вчитель: Отже, починаємо наш урок, який ми проведемо у формі гри. І розпочнемо ми його із звернення до Бога.

Слайд 2

1-й учень: Всевишній Боже, світу Володарю,

Прийми молитву, мого серця спів:

До ніг Твоїх складаю щиру дяку,

Що ти мене людиною створив.

2-й учень: Благослови на ще одну годину,

В якій знання я хочу здобувати,

Щоб жити, Боже, правильним життям

І Твої заповіді завжди виповняти.

3-й учень: Благослови нас, Боже, на ще один урок,

Де ми розкриєм серце у молитві.

Це буде знову новий крок

У вірі і з гріхом у битві.

( У цей час чути стукіт у двері).

( Учитель відкриває двері: На порозі стоїть ангел з двома хлопчиками у вишиванках).

1-а дитина: Ми зустріли в коридорі

Ангела святого,

Здивувались і зраділи

Ми від щастя того.

Я відразу запитав, Кого він шукає

І що доброго для нас

У пакунку має.

2-а дитина: Він сказав, що прийшов з неба

На урок відкритий

Дітей й гостей привітати

І благословити.

Бо, де мовиться про Бога,

Він там все витає

Й зрозуміти Боже Слово

Нам допомагає.

Ангел: Я Ангел-Хоронитель вашого класу.

Приніс для вас листа із Небесної канцелярії, а ще допомагатиму вам протягом уроку, якщо дозволите.

Вчитель: Так, звичайно. Присідай, будь ласка. А що ж тут у листі? Нумо ж, загляньмо. О, та тут різні завдання, які ми виконаємо протягом уроку. Думаю, що ми не засмутимо ангела своїми стараннями. А ще попросимо у нашого Небесного Отця ласки і допомоги на наш урок.

  1. Молитва Отче Наш (за побожне ставлення до Господнього Найменування)

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь

Вчитель: Ми знаємо, що на шостий день світу Бог створив людину. Тіло людини створене з пороху земного. Коли Господь створив тіло людини із землі, Він вдихнув у лице її дихання життя. Цей подих Божий і є наша безсмертна душа.

Отже, ми належимо до двох світів:

  • тілом – до світу видимого;

  • душею – до світу невидимого (духовного, небесного).

А для чого ж Бог створив людину? Яке її призначення у світі? Щоб дати відповіді на ці запитання, ми пограємо в гру Продовжити речення. На плакаті записані незакінчені речення, а доповнити їх вам допоможуть картинки.

1. Вправа-гра Продовжити речення(використовуються демонстраційні картинки і плакат, прикріплений на дошці).

  • Бог створив людину для … (добра).

  • Він дав людині… (свободу) у вчинках.

  • Людина вибирає між … (добром і злом).

  • Бог – це абсолютне … ( добро ).

  • Дороговкази добра записані у … ( Біблії ).

  • Ми вибираємо добро чи зло … ( добровільно ).

  • Дороговкази життя людини – це … ( Божі Заповіді ).

3 слайд

2. Бліц-опитування:

  • Що таке Заповідь? (Відповіді дітей).

  • Де і кому дав Бог заповіді? ( Відповіді дітей).

  • Скільки є Заповідей? (10 ).

  • Заповіді треба знати і … ( виконувати ).

  • Що трапляється з людиною, яка не виконує заповідей? ( Відповіді учнів ).

4 слайд

Вчитель: А зараз ми з вами проведемо гру Загадкова квітка. Ми маємо скласти квітку із Божих заповідей на дошці. Кожна заповідь записана на окремій пелюстці. Але спочатку, вам потрібно буде прослухати вірші, а в кожному з віршів йтиметься про ту чи іншу Божу заповідь. Ваше завдання: назвати заповідь, про яку йтиметься у вірші і поставити пелюстку з написаною на ній заповіддю до жовтої серединки.

Вправа-гра Загадкова квітка

(Відгадуючи загадки учні формують квітку із пелюстків-заповідей).

Заповідь 1, 2 Мудра заповідь й проста:

Ти люби свого Творця.

Він, як Батько, про нас дбає:

Вранці сонце посилає,

Щоб дітей Своїх зігріти,

Рясний дощик – щоб умити,

А веселку – звеселити.

Я з любовю піднімаю

Свої очі в небеса,

Бог єдиний, вічний, мудрий!

В Ньому – радість і краса!

Бог єдиний як і тато, -

Про це треба памятати.

Інших богів не шукай,

Ідолів не виставляй,

Бо Отець твій за цю зраду

По голівці не погладить.

Вірним сином будь завжди,

Бога щиро ти люби.

Заповідь 3 Друже милий, живи й знай:

Надарма не призивай

Імя Господа свого,

А завжди шануй Його.

Вчись Отця ти поважати,

Марно слова не казати,

Святим Йменням не клянись,

А з любовю помолись.

Заповідь 4 Про святий день пам’ятай ,

Тихо з Богом розмовляй

Читай книги і молитви –

Мудрим в світі будеш жити.

Заповідь 5 Щоб щасливо й довго жити,

Треба нам батьків любити.

Маму міцно обійму.

Дуже я тебе люблю!

І слухняним сином тата

Буду радісно зростати.

Заповідь 6 Життя з Богом нам щоб мати,

Треба, діти, не вбивати

Ні мурашку малу, ані пташку дзвінку,

Ані бджілку працьовиту,

Ані квітку розкриту.

Не топчи і не вбивай!

Живи мирно й споглядай.

Серце добре треба мати, -

Батько вчить мене і мати.

Заповідь 7 Маю вірних друзів я –

Гната, Гліба та Тимка,

І Ганусю і Дарину,

У біді їх не покину.

Голос чую я Отця:

Зрада вам не до лиця.

Заповідь 8 Не вкради!” – з небес лунає,

Бог людей застерігає.

Що чуже – то не бери,

І не матимеш біди, -

На скрижалях читав тато

Буду чесним я зростати!

Заповідь 9 Брехня очі опускає,

Від брехні щока палає.

Буду правду я казати

І не буду пліткувати!

Заповідь 10 За все, що маєш, вдячним будь,

Про чорну заздрість ти забудь,

Не заздри! Не бажай чужого!

Великий гріх це перед Богом.

  1. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми уроку

Вчитель: Молодці! Бачу ви добре запам’ятали Божі заповіді. А ще хочете пограти в гру? (Відповіді учнів). Тоді, давайте проведемо гру Так чи Ні.

  • Чи може людина створити горобчика?

  • Чи може людина зробити стіл?

  • Чи може людина створити ніч?

  • Чи може людина зробити книжку?

  • Чи може людина створити квітку?

  • А хто може створити квітку?

  • Чому Бог віддав людям створений світ?

  • Як ми маємо за це відноситись до Бога?

Слайд 5

Вчитель: Як бачимо, Бог є Творцем всього, а людина – як Боже творіння, наділене розумом і мудрістю може щось зробити. Бог безмежно нас любить. Людина повинна відповідати взаємністю на Божу любов, усім серцем люблячи Його та шануючи імя Всевишнього. Отже, тема нашого уроку “Пошана Божого імені”. Ми сьогодні поведемо мову про святість Божого імені, постараємося усвідомити вартість і значення Божої Заповіді “Не взивай надаремно імені Господа Бога твого”, будемо вчитися шанобливо ставитись до Божого імені та імен людей.

Слайд 6

IV. Вивчення нового матеріалу

Вчитель: Діточки, а зараз створіть у класі ідеальну тишу. Можливо, почуємо як у двері нашого серця Бог стукає і просить: Відчини!

(Поміж рядами до вчительського столу йде Ангел, він в руках несе Святе Письмо).

Ангел: Відкрий своє серце, відкрий, не барися,

Й гостинно з любовю Слово Боже прийми,

Тоді ти пізнаєш, як радісно жити

І в єдності з Богом і в мирі з людьми.

Вчитель: А зараз, дітки, послухайте слова із Святого Письма. У книзі Виходу 3:13-14 читаємо.

Обговорення прочитаного:

  • Яким імям назвав себе Господь Бог? (Я той, хто є).

Вчитель: Серед Заповідей Божих маємо також навчання про пошану Божого імені.

Слайд 7

  • Як слід розуміти цю Заповідь? (Не вживати імя Бога без потреби, неправдиво клястися Божим іменем, використовувати імя Боже під час ворожіння.)

Вчитель: Ця Заповідь наказує нам говорити Господнє імя з повагою та любовю, віддавати почесть Божому імені і не вимовляти його без виразного пошанування.

Вчитель: А зараз, дітки, давайте заспіваємо пісеньку, в якій вказано, що не слід робити і водночас виконаємо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

Не дивись маленьке очко де не слід

Не дивись маленьке очко де не слід

Не дивись маленьке очко де не слід

Бо пильнує Бог над міру чи міцну ти маєш віру

Не дивись маленьке очко де не слід

Не роби маленька ручко що не слід

Не роби маленька ручко що не слід

Бо пильнує Бог над міру чи міцну ти маєш віру

Не роби маленька ручко що не слід

Не ходи маленька ніжко де не слід

Не ходи маленька ніжко де не слід

Бо пильнує Бог над міру чи міцну ти маєш віру

Не ходи маленька ніжко де не слід

Не кажи малий язичку що не слід

Не кажи малий язичку що не слід

Бо пильнує Бог над міру чи міцну ти маєш віру

Не кажи малий язичку що не слід

Будьте чемні очка, ручки, язичок!

Будьте чемні очка, ручки, язичок!

Бо пильнує Бог над міру чи міцну ти маєш віру

Будьте чемні очка, ручки, язичок!

Вчитель: А яким є Боже ім’я ми дізнаємось, коли проведемо математичну гру “Ім’я Боже… ”. Вам потрібно обчислити математичні приклади.

(Діти обчислюють простенькі математичні приклади і дізнаються, яким є Боже ім’я ).

2*4=…;

2*2=…;

5*2=…;

15:3=….

Слайд 8

  1. Засвоєння і застосування вивченого матеріалу

Вчитель: Ангел-Хоронитель шепнув мені на вушко, що учні 3 класу дуже люблять читати. Тому пропоную вам прочитати вірша.

Ти імя Бога марно не взивай –

Ось третя Заповідь для тебе.

Ти Богу дякуй, Бога прославляй,

Імя святе взивай лише в потребі.

Ісусе, дай здоровя мамі.

Спасителю, прости мої провини.

Прийми подяку, Господи, від мене. -

Це є слова молитви для дитини.

Але, коли впаде щось з рук раптово,

Або, коли пораниш собі ногу,

То не кажи: О Боже…, бо цим словом

Порушуєш ти Заповідь же третю.

Слайд 9

Бесіда за прочитаним.

  • Про кого йде мова у вірші? ( Бога )

  • До чого закликає нас автор вірша? ( Відповіді учнів)

  • Які слова вірша можуть бути нашим життєвим девізом ( Ти Богу дякуй, Бога прославляй, Імя святе взивай лише в потребі ).

Учитель. Молодці! А зараз знову гра Юні мовознавці”.

Наш ангелик, щоб перевірити, що ви, ну дуже хороші учні, пропонує нам впорядкувати переставлені букви у словах. Виконавши це завдання, ми дізнаємося, якими ще іменами можемо називати Бога.

си Спа тель - Спаситель

рець Тво - Творець

подь Гос - Господь

дер Все житель - Вседержитель

купи Від тель - Відкупитель

Учні виконують завдання в парі.

  1. Систематизація і узагальнення знань

Бесіда

  • А хто ще окрім Бога має імя? ( Людина )

  • Звідки маємо наші імена?

  • Коли ми їх отримали ( У Тайні Хрещення ).

Учитель. Запамятайте, так як Імя Господнє рятує світ, так і наше імя покликане оберігати нас від життєвих випробувань. Ми повинні дбати про те, щоб воно не було оскверненим через наші вчинки. Для більш детального розуміння значення імені послухайте оповідання Добре імя.

Діти слухають оповідання, яке читає вчитель.

Добре ім’я

Ксенія дуже любила спілкуватися зі своїм дідусем. Вони могли годинами розмовляти про щось цікаве, а деколи й сперечатися. Одного дня Ксенія прийшла до дідуся дуже засмучена.

  • Я ненавиджу своє імя, дідусю, - сказала вона. – Воно таке старомодне. Як би я хотіла називатися Анжелою, Діаною чи Боженою.

Дідусь усміхнувся.

  • Думаю, що Ксенія – це дуже навіть гарне ім’я, - відповів він онуці. – Твоя мама так назвала тебе на честь твоєї прабабусі, котру дуже любила. Вона не задумувалася над тим, чи це старомодне ім’я, чи, навпаки, модне. Імя Ксенія нагадувало їй найдорожчу людину.

  • Я вчуся в одному класі з Романом Скрипкою і Дмитром Веселим, а вони постійно мене дражнять. Колись я обовязково зміню своє імя. Зрештою, і в Біблії написано, що я повинна це зробити, - зауважила дівчинка.

  • Звідки ти це взяла? – здивовано подивився дідусь на Ксенію.

  • Так, так, я не вигадую! В Біблії написано: Понад усе треба дбати про добре імя. Я цього і хочу, продовжувала дівчинка.

  • Ой, внучко, ці слова з Бібілії не говорять про те, що треба змінити ім’я! – відповів дідусь. – Йдеться про те, що думають люди про тебе, твою поведінку, вчинки, коли чують твоє імя.

  • Хіба люди думають про прабабусю? – здивувалася Ксенія.

  • Та ні, - засміявся дідусь. – Всі думають про те, яка ти людина. Чи добра, чи зла, чи привітна.

Ксенія знизила плечима і нічого не відповіла на це.

  • А коли я назву, наприклад, імя Романа Скрипки, що ти подумаєш в цю мить, що згадаєш? – запитав дідусь.

  • Я відразу згадую про хлопця, який дражнить дівчат, - відповіла Ксенія.

  • Ось, бачиш, а я про що тобі кажу, - погодився дідусь. – Ти ж не сказала про нього, що це хлопець із модним іменем. Ти описала його вчинки.

Навіть якщо тобі не подобається власне ім’я, намагайся жити так, щоб люди, почувши ім’я Ксенії Стець, думали про тебе тільки хороше. Ось що має на увазі Біблія, коли говорить про добре імя.

  • Що означає мати добре ім’я?

  • Вам подобаються ваші імена?

  • Як ви вважаєте, що думають ваші однокласники, знайомі, почувши ваші імена?

Слайд 10

Якщо ти розумний, чемний –

Гарне і твоє імя.

І за тебе недаремно

Радітиме вся сімя.

Слайд 11

Вчитель: А яким має бути наше ставлення до Божого імені? ( Відповіді учнів )

VII. Підсумок уроку

Слайд 12

Гра “Незакінчене речення”:

  • На уроці я дізнався … ( про важливість Божого імені ).

  • Урок зацікавив мене …

  • Хочу бути схожим … ( на свого небесного Покровителя ).

  • Будемо шанувати … (Боже імя).

VIII. Оцінювання хорошої роботи учнів

Вчитель: Діти, ви сьогодні на уроці працювали дуже добре: були активними, швидко виконували запропоновані вам завдання, влучно висловлювали свою думку. Тож, дякую вам за вашу працьовитість, бо разом з нею наш урок видався успішним. І пропоную його закінчити на поетичній ноті і в зверненні до Бога.

IX. Заключна частина уроку

Ангел Отче наш, Ти що є на небесах,

Що створив всевладною рукою

Цей дивний світ! Уся земна краса

Нам щедро подарована Тобою.

Слайд 13

Учень. Без тебе пташка в небо не злетить,

Не зійде сонце, не впаде росиця,

Твоя любов нас завжди захистить,

Нехай повік імя Твоє святиться.

Таланти ті, що Ти нам, Боже дав,

Охоче й вправно будем розвивати,

Щоби уміннями, які подарував,

Тебе, наш Боже, прославляти.

Вчитель: Діти, помолімося, щоб кожен із нас краще виконував заповідь Не взивай надаремно імені Господа Бога твого.

13

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн