Конспект уроку-дослідження з географії "Найвідоміші об’єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО".

Географія

Для кого: 7 Клас

15.08.2021

86

2

0

Опис документу:
У роботі подано план-схему уроку-дослідження, розписані етапи уроку, діяльність учнів та вчителя під час дослідження найвідоміших об'єктів Північної Америки, віднесених до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

7 клас

Тема уроку: Найвідоміші обєкти Північної Америки, віднесені до Світової

природної спадщини ЮНЕСКО. Розробка та обгрунтування

маршруту, що проходить через обєкти Північної Америки, віднесені

до Світової природної спадщини ЮНЕСКО


Мета уроку: поглибити, розширити та конкретизувати знання учнями

особливостей природи Північної Америки, провівши дослідження

природних обєктів, віднесених до Світової спадщини ЮНЕСКО.

Завдання:

  • дослідити найвідоміші обєкти природи материка, використовуючи різні джерела інформації, скласти маршрут уявної подорожі;

  • розвивати пізнавальну активність та дослідницькі навички учнів, уміння аналізувати та узагальнювати інформацію, працювати з картами, медіа-засобами;

  • розвивати логічне та критичне мислення, уяву та творчі здібності учнів;

  • виховувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, формувати емоційно-ціннісне ставлення до оточуючого світу.


Очікувані результати для учнів:

  • називати особливості природи Північної Америки;

  • наводити приклади обєктів природи материка, віднесених до Світової спадщини;

  • пояснювати причини їх унікальності;

  • характеризувати етапи дослідження природних обєктів та методи досліджень;

  • презентувати результати досліджень;

  • складати та обгрунтовувати віртуальний маршрут, що проходить через найвідоміші обєкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини.

Тип уроку: нестандартний

Форма уроку: урок-дослідження


Обладнання: фізична карта світу, значки-наліпки, контурні карти, науково-популярна література, енциклопедії, інструктивні картки, компютерні презентації, компютери, мультимедійна дошка.


Структура уроку

І Вступ……………………………………………………………………………3 хв.

  • Мотивація і організація класу……………………………………………2 хв.

  • Самоорганізація кожного окремого учня на уроці……………………..1 хв.

ІІ Основна частина

  • Навчально-дослідницька діяльність (дослідження)……………………35 хв.

ПЛАН УРОКУ (зміст)

1. Інформація про найвідоміші обєкти Північної Америки, віднесені до

Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

2. Дослідження обєктів з використанням мережі Інтернет, карт та

друкованих джерел інформації.

3. Оформлення та презентація результатів дослідження.

4. Розробка маршруту через найвідоміші природні обєкти Північної Америки


ІІІ Заключна частина

  • Підведення підсумків у вигляді висновків, резюме……………………3 хв.

Аналіз діяльності класу як творчого колективу, навчально-

дослідницької лабораторії

Визначення рівня компетентності кожного учня

  • Інструктаж до виконання домашнього завдання……………………….2 хв.



Хід уроку


І Вступ. Організаційно-мотиваційна діяльність

1. Вступне слово вчителя.

Ми продовжуємо вивчати географію Північної Америки. Характеризуючи компоненти природи материка, ми звертали увагу на окремі рекордні (визначні) географічні обєкти та цікаві відомості про них (згадайте Великий каньйон Колорадо чи Мамонтову печеру). А сьогодні на уроці спробуємо ці обєкти поєднати у єдиному пізнавальному маршруті територією Північної Америки, провівши дослідження (слайд 1). Якщо сказати точніше, то найвідоміші географічні обєкти материка уже обєднані у списку Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

2. Вступне слово членів ініціативної групи.

ЮНЕСКО – міжнародна організація з питань освіти, науки і культури. Саме ця організація стала ініціатором складання списку Світової спадщини ЮНЕСКО, до якого потрапили найвидатніші памятки природи і культури. Головна мета цього списку – зробити відомими і захистити обєкти природи і культури, які є унікальними.

Цікавою є емблема Світової спадщини ЮНЕСКО (слайд 2). Вона символізує взаємозалежність природних і культурних можливостей. Чотирикутник відображає форми, зроблені руками людини, коло – ознака природи, яка знаходиться над людиною і водночас символізує Землю та захист.

Є такі унікальні обєкти і в Північній Америці. Ми вибрали найвідоміші, які і будемо сьогодні досліджувати (слайд 3). Можете подивитися на них детальніше (слайди 4 – 14).

ІІ Навчально-дослідницька діяльність

1. Інструктаж вчителя

* Будь-яке дослідження починається зі збору інформації. Чим більше різної

інформації про обєкт ви знайдете, тим точнішим буде дослідження.

* Інформацію з різних джерел необхідно проаналізувати, критично порівняти.

* Несистематизована інформація перетворюється на хаос, тому її синтезують (ущільнюють) до короткого всебічного опису обєкту.

* Таким чином, аналіз і синтез є головними методами теоретичних досліджень.


Враховуючи специфіку уроку, учні під керівництвом вчителя знайомляться з дослідницькими методами: збір інформації (пошук різної інформації, з різних джерел), її аналіз (розширення поінформованості про природні об'єкти), синтез інформації (ущільнення, відбір найважливішої, найцікавішої, узагальнення), опис об'єктів (письмова фіксація відомостей про природні об'єкти), порівняння.

Учні, працюючи в групах, використовують різні джерела географічної інформації для поглиблення знань, а також набувають досвіду дослідництва, виховують особисті риси (цікавість, наполегливість, креативність), проявляють творчі здібності під час сприйняття, аналізу та порівняння текстової, фото- та відеоінформації при використанні засобів масової комунікації, підвищуючи тим самим особисту медіаграмотність.

Важливе місце на уроці відводиться роботі з картографічним матеріалом, оскільки уміння працювати з різними за змістом картами є одним з найважливіших показників якості підготовки учнів під час вивчення географії материків та океанів. Це робота з картами атласу, електронними, контурними. Крім картографічної грамотності на уроці формуються й інші важливі компетентності: інформаційна, комунікативна, загальнокультурна.

Результати роботи дослідницьких груп на уроці подаються у два етапи: 1) у вигляді коротких повідомлень, презентацій про природні об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО; 2) як застосування результатів дослідження для складання віртуального маршруту подорожі Північною Америкою (з обгрунтуванням схеми маршруту, яка наноситься на контурну карту кожним учнем на робочому місці та спеціальними значками на настінну карту у класі).


ІІІ Заключна частина

  • Підведення підсумків у вигляді висновків, резюме……………………3 хв.

Аналіз діяльності класу як творчого колективу, навчально-

дослідницької лабораторії

Визначення рівня компетентності кожного учня

  • Інструктаж до виконання домашнього завдання……………………….2 хв.



Ми розглянули найважливіші обєкти природи Північної Америки. А для того, щоб ми мали змогу про них дізнатися, плідно попрацювало багато людей різних професій: спелеологи, палеонтологи, біогеографи. Не всі вони живуть на території Північної Америки, але дослідження печер, річок, гейзерів, вулканів вони зробили. Про населення материка ми будемо говорити на наступному уроці. Щоб він пройшов цікаво, вам необхідно виконати такі завдання (на вибір):

1. Зясуйте, що вивчають спелеологи?

2. Що є предметом вивчення палеонтології і палеонтологів?

3. Що є предметом вивчення біогеографії? Хто такі біогеографи?





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.