• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Конспект уроку- дослідження " Робота з додатковими джерелами інформації для підготовки повідомлень про видатних дослідників та географічні відкриття. "

Конспект уроку- дослідження " Робота з додатковими джерелами інформації для підготовки повідомлень про видатних дослідників та географічні відкриття. "

Опис документу:
Мета: розкрити суть і особливості сучасних географічних досліджень, сприяти створенню системи знань про розвиток географічної науки, вдосконалювати навички та вміння самостійно аналізувати матеріали про подорожі та експедиції; розвивати вміння та навички підбирати з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі; готувати повідомлення відповідно до заданих критеріїв, застосовувати наукову лексику; формувати вміння порівнювати наслідки подорожей та експедицій у різні епохи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок-дослідження № 2

Хто сказав, що все уже відкрито?

Нащо ж ми народжені тоді?

Василь Симоненко

Тема: Сучасні дослідження

Дослідження: Робота з додатковими джерелами інформації для підготовки повідомлень про видатних дослідників та географічні відкриття.

Мета: розкрити суть і особливості сучасних географічних досліджень, сприяти створенню системи знань про розвиток географічної науки, вдосконалювати навички та вміння самостійно аналізувати матеріали про подорожі та експедиції;

розвивати вміння та навички підбирати з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі; готувати повідомлення відповідно до заданих критеріїв, застосовувати наукову лексику; формувати вміння порівнювати наслідки подорожей та експедицій у різні епохи; оцінювати роль туризму на сучасному етапі для пізнання Землі кожною людиною; сприяти набуттю досвіду публічного виступу; удосконалювати вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; складати за допомогою членів родини короткі повідомлення про власні подорожі, ілюструвати малюнками, фотографіями, міні-презентаціями;

виховувати почуття відповідальності, толерантності, впевненості у власних силах, взаємодопомоги.

Тип уроку: урок-дослідження

Форма проведення: захист міні-проектів

Обладнання: фізична карта півкуль, глобуси, фото і відеоматеріали про дослідників, атласи, контурні карти, підручники, проектор, комп’ютер, енциклопедії.

Очікувані результати: учні розширять свої уявлення про сучасні географічні дослідження, набудуть досвіду пошуково-дослідницької роботи, усвідомлять роль власних туристичних подорожей.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

    • Прийом «Третій зайвий» (відповідь потрібно пояснити)

1. М. Поло, І. Баттута, С. Рудницький.

2. Д. Кук, Ф. Маґеллан, І. Крузенштерн.

3. О. Шмідт, І. Папанін, Ібн Баттута.

4. П. Тутковський, С. Рудницький, Р. Скотт.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Гра «Чорний ящик»

Учитель. Увага! Чорний ящик! /Під музичну заставку (із гри «Що? Де? Коли?) учень вносить до класу «чорний ящик»/.

Учитель. Шановні учні! У чорному ящику лежать три речі, які Христофор Колумб привіз із Нового Світу! Що це?

Учні висловлюють свої думки.

Учитель. Ви маєте право на три підказки.

У ході бесіди за необхідності вчитель озвучує підказки.

1. Ця річ зроблена із «ель оро бланко» або «білого золота», її привезли в подарунок іспанській королеві, але вона не оцінила цей дарунок. Зате сучасні чоловіки його дуже цінять.

2. Європейські дами вбачали її користь лише в букеті, сьогодні її називають «другим хлібом».

3. Її Колумб назвав «індійським зерном», кормом для скота, а ми цінуємо її якості під час відвідування кінотеатру

М'яч Картопля Кукурудза

Учитель. Так про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?

Учні формулюють мету уроку.

Вчитель. Як відкривалися острови Землі? Напевно, в уяві багатьох постає образ вітрильника в бурхливих водах, у бочці на верхівці щогли спостерігач, що вдивляється в безкраї простори океану, й, нарешті, його викрик «Земля!». Справді переважну більшість островів було відкрито саме так.

Щоб наш урок був успішним, нам слід підібрати девіз:

Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх!

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Прийом «Проблемне запитання»

Більш як 100 років тому відомий літературний герой Жак Паганель висловлював щире занепокоєння майбутнім географії, а саме фактом, що на Землі скоро не буде що відкривати. Чи не втратила наука про Землю свого минулого значення, чи не вичерпала своїх можливостей?

  • Чи згодні ви з цим твердженням?

Відповіді учнів

Дійсно, відкриття материків давно минули, але слава про те, що на Землі вже немає «білих плям», передчасні: чи все відомо про Антарктиду, дослідження якої вже декілька десятків років проводять вчені низки країн? Чимало таємниць приховують тропічні ліси Південної Америки, пустелі Австралії, гори Азії. Справжньою «терра інкогніта» є дно морів та океанів. Серед безлічі наукових напрямків виокремилася космічна географія, що дало можливість побачити Землю із космосу і навіть вирушити до інших планет. Із розвитком туризму, комп’ютерних технологій кожна людина може,якщо захоче, перетворитися на дослідника та робити власні відкриття.

  • Захист міні-проектів

/Захист творчих робіт та власних туристичних маршрутів/.

    • Прийом «На презентаційному майданчику»

На попередніх уроках ви отримали випереджувальне завдання: на основі додаткових джерел інформації дослідити вклад видатних мандрівників у географічні відкриття, підготувати повідомлення або есе (короткий довільний твір) про мандрівника чи дослідника, який вас зацікавив (де народився, риси характеру, що досліджував, які відкриття зробив), зобразити на плакаті відкриття, зроблене мандрівником або створити презентації на задані теми:

  • Великі мореплавці та їх відкриття

      • Підкорення Північного полюсу.

      • Боротьба за Південний полюс.

      • Підкорення Джомолунгми.

      • Що досліджують в Антарктиді.

      • Космічна географія.

      • Українські вчені-географи.

      • Океан і людина.

      • Сучасні туристичні подорожі.

      • Моя найцікавіша подорож.

      • Записник юного фотографа «Мандрівничому роду – нема переводу»;

ІV. Підсумок уроку

Висловіть власні враження від уроку, починаючи зі слів:

  • «Для мене стало новим…»

  • «У мене вийшло…»

Заключне слово вчителя: Географія із початку свого виникнення вивчала простір – поверхню нашої планети. Питання «Де? Куди? Звідки?» цікавили географів усіх часів і народів. Але настав час, коли мандрівники відкрили всі незвідані землі, коли всі географічні об’єкти вже нанесені на карту. Та існує безліч важливих питань, на які і сьогодні шукає відповіді надзвичайно важлива наука. Сьогодні вона ставить перед собою більш складні завдання: як? і чому?, відповіді на які ми будемо шукати на наступних уроках географії.

V. Домашнє завдання. Повторити тему, підготуватись до уроку узагальнення і систематизації знань.

Намалювати свою каравелу під враженням сьогоднішнього уроку. Якого кольору будуть ваші вітрила. Вибір за вами.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.