! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Конспект уроку «Додавання та віднімання мішаних чисел». 5 клас

Опис документу:
Мета уроку: удосконалити вміння учнів додавати і віднімати мішані числа. Формувати культуру математичних записів та мови. Розвивати логічне мислення і обчислювальні навички. Виховувати активність, уважність, старанність, інтерес до вивчення математики, бережне ставлення до навколишнього світу та братів наших менших.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 89 Дата 28.02.17

Тема: Додавання та віднімання мішаних чисел.

Мета: удосконалити вміння учнів додавати і віднімати мішані числа. Формувати культуру математичних записів та мови. Розвивати логічне мислення і обчислювальні навички. Виховувати активність, уважність, старанність, інтерес до вивчення математики, бережне ставлення до навколишнього світу та братів наших менших.

Тип уроку: формування вмінь та навичок (гра-подорож).

Обладнання: презентація; ПК; проектор і мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Доброго ранку! Сідайте.

- Розпочинаємо наш урок.

- Я сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці на нас чекає успіх і радість, що ви покажете свою кмітливість та організованість.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  • За якою темою ми працюємо на останніх уроках?

  • Так, додавання і віднімання мішаних чисел.

  • Сьогодні ми продовжимо вдосконалювати вміння додавати і віднімати мішані числа.

  • Відкрийте ваші зошити, запишіть число та тему сьогоднішнього уроку. (слайд 1)

Минуле і майбутнє… Таємниці історії великих відкриттів і сучасні досягнення науки. Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращий спосіб пізнання – це подорож.

Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож Математичним Океаном. На шляху подорожі 5 зупинок. На кожній з них ми пригадаємо основні поняття та правила, що стосуються теми, покажемо, як набуті знання можна використовувати в нестандартних ситуаціях.

Ось перед вами карта, на якій вказано маршрут подорожі. (Додаток 1)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

І етап «Підготовка корабля»(слайд 2)

Щоб вирушити у дорогу, треба підготувати корабель. Для цього потрібно пригадати основні поняття та правила, що ми вивчали.

Фронтальне опитування

  • З чого складається дріб?

  • Який дріб називається неправильним?

  • Який дріб називається правильним?

  • Яке число називають мішаним?

  • Як додати два мішані числа?

  • Як відняти два мішані числа?

(слайд 3)

ІV. Формування вмінь і навичок

ІІ етап «Острів Чисел»

Корабель готовий і ми вирушаємо у подорож.

На нашому шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок та труднощів.

Перший острів на який ми прибули – це острів «Обчислювальний» (слайд 4). Тут мешкають гноми, які дуже люблять цікаві математичні завдання. Вони підготували для нас гру: «Хто швидше сяде в корабель?». Для цього потрібно якнайшвидше і правильно розв’язати завдання.

Завдання 1 (слайд 5)

На землі живе птах, який безпомилково складає прогноз погоди на літо. Він будує гнізда у вигляді зрізаного конуса. Якщо споруда висока, літо буде дощове, якщо низьке – посушливе. Обчисли приклади і знатимеш назву цього птаха.

(слайд 6)

(слайд 7)Рожеві фламінго – птахи надзвичайної краси. З ними ви зможете познайомитись, якщо відвідаєте заповідник «Асканія Нова»

Завдання «Ланцюжок» (слайд 8)

(Чотири ряди – кожному окреме завдання)

ІІІ етап «Острів Обчислювальний»(слайд 9)

Наступний пункт подорожі – острів Обчислювальний. Старий капітан, який багато ходив Математичним океаном під вітрилами, пропонує такі завдання.

(слайд 10)

  1. Обчисліть.

(слайд 11)

  1. Розв’яжіть.

IV етап «Острів Задачний»(слайд 12)

Увага! Ми наближаємося до острову Задачного. Тут розташоване рибальське селище. На березі ми зустріли двох рибалок, які багато подорожували та бачили багато цікавих тварин, птахів, рослин. Вони згодилися розповісти про деякі з них, але їх назви ми повинні дізнатися самі. Для цього потрібно розв’язати певні завдання.

Задача 1 (слайд 13)

У південних морях живуть розумні, великі й напрочуд добрі, сильні тварини. Як вони називаються, ви дізнаєтесь, розв’язавши приклади.

(слайд 14)

(слайд 15 )

Дельфіни - це зовсім не риби, як багато хто вважає, а водні ссавці невеликого розміру, що відносяться до ряду китоподібних. Вони – дуже сильні і добрі тваринки. В спеціальних басейнах, плаваючи, граючись разом з дітьми, допомагають їм одужати.

Скільки ж математичних кілометрів ми сьогодні пропливли, все ближче і ближче наближаючись до кінцевого порту нашої подорожі.

З кожної подорожі мандрівники повертаються приємними враженнями та везуть знайомим та близьким подарунки. Ви теж маєте змогу привезти гостинець – оцінку.

  • І ось нарешті перемога!!! Ми з вами дісталися до нашого скарбу! (слайд 16)

VІ. Домашнє завдання (слайд 17)

Виконати: № 1150 ст. 253.

Повторити правила ст. 246 – 248.

VІІ. Підсумок уроку. Завдання на логіку (слайд 18)

Отже,

Ти, Вітю, - знаєм всі ми, досвідчений юннат.

Не міг би ти штук 10 метеликів спіймать?..

Взяв сачок на плечі й пішов юннат у ліс,

Прийшов він аж надвечір…

  • То скільки ж ти приніс? – питають у юнната.

А Вітя каже: «ОХ, лишилось сім піймати,

Якщо спіймаю трьох…»

То може з вас хто, діти, уже порахував:

Скільки ж в лісі Вітя метеликів спіймав?

(жодного)

Подивіться на цю красу(слайд 19)

Добре, що Вітя не спіймав жодного метелика. Нехай живуть, радують нас красою, перелітаючи з квітки на квітку. Опиляють їх, щоб квітів було більше і ще кращих.

Додаткові завдання

  1. Зграя з 7 дельфінів проплила 14 км. Скільки кілометрів проплив кожен дельфін (По 14 км)

  2. У порт пливли 3 катери і на зустріч їм – 5 катерів. Скільки катерів прибуло в порт? (3, бо 5 інших пливли в іншу сторону)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись