Конспект уроку фізики у 7 класі НУШ розроблено на основі модельної навчальної програми «Фізика. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Кремінський Б. Г., Гельфгат І. М., Божинова Ф. Я., Ненашев І. Ю., Кірюхіна О. О.))
Мета уроку:
навчальна:
сформувати уявлення учнів про принцип дії реактивного руху;
пояснити залежність руху об’єкта від напрямку та швидкості викиду маси;
ознайомити з прикладами реактивного руху в природі та техніці (ракети, космічні кораблі, медузи тощо);
поглибити знання про закон збереження імпульсу;
розвивальна:
розвивати логічне мислення та вміння аналізувати фізичні явища;
формувати в учнів навички розв’язування завдань, пов’язаних із реактивним рухом;
розвивати допитливість і пізнавальний інтерес до явищ навколишнього світу;
виховна:
виховувати повагу до наукових досягнень у техніці й космонавтиці;
формувати екологічну свідомість, обговорюючи вплив ракетної техніки на навколишнє середовище;
виховувати інтерес до професійної діяльності у сфері аерокосмічної інженерії.
Тип уроку: комбінований урок
Обладнання: повітряна кулька (для демонстрації принципу реактивного руху), іграшковий автомобіль із повітряною кулькою, пляшка з водою та трубочка (для демонстрації руху струменю рідини), презентація або відеоролики про реактивний рух (наприклад, запуск ракети, рух медуз), постери або схеми, що ілюструють побудову ракети та принцип її роботи, таблиці із прикладами реактивного руху в природі й техніці, цікаві факти про космічні досягнення.
Очікувані результати:
учні повинні знати:
принцип дії реактивного руху;
закон збереження імпульсу і як він працює до реактивного руху;
приклади реактивного руху в природі та техніці (медузи, ракети, реактивні літаки тощо);
роль реактивного руху в космічних дослідженнях і технічному прогресі;
основні фізичні величини, що описують рух (імпульс, сила, прискорення);
учні повинні вміти:
пояснювати явище реактивного руху на конкретних прикладах;
розв’язувати задачі, що стосуються закону збереження імпульсу;
виконувати прості експерименти з демонстрацією реактивного руху (наприклад, із повітряною кулькою);
застосовувати знання про реактивний рух для пояснення роботи техніки та явищ у природі;
аналізувати роль реактивного руху в сучасних наукових і технічних досягненнях.