• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Інформатика
  • Конспект уроку для учнів 8 класу на тему: "Цикл з лічильником. Складання алгоритмів опрацювання величину навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання." , конспект містить короткий теоретичний матеріал та задачі

Конспект уроку для учнів 8 класу на тему: "Цикл з лічильником. Складання алгоритмів опрацювання величину навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання." , конспект містить короткий теоретичний матеріал та задачі

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Конспект уроку для учнів 8 класу на тему: "Цикл з лічильником. Складання алгоритмів опрацювання величину навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання." , конспект містить короткий теоретичний матеріал та задачі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Цикл з лічильником. Складання алгоритмів опрацювання величину навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.

Мета:

  • Удосконалити знання учнів з теми синтаксис циклу з лічильником та вміння складати алгоритми з повтореннями для розв'язування задач;

  • розвивати логічне мислення та креативність;

  • виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Середовище програмування Lazarus,браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке цикл в алгоритмі?

  • Чи може виконання циклу з лічильником ніколи не завершитись?

  • Чи може команда тіла циклу виконатись тільки один раз?

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Під час розв'язування багатьох задач обчислювальний процес має циклічний характер, тобто частина операторів багаторазово виконується при різних значеннях змінних. Для організації повторення дій (циклів) під час запису алгоритмів мовою Lasurus використовуються три різновиди операторів циклу з параметром, з передумовою і з післяумовою.

На уроці ми повторимо синтаксис і правила виконання оператору циклу з лічильником.

IV. Вивчення нового матеріалу

Повторення вивченого матеріалу з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Фрагмент алгоритму, у якому одна або кілька команд можуть виконуватися більше ніж один раз, називається циклом. Алгоритм, який містить цикл, називається алгоритмом із циклом, або алгоритмом з повторенням.

Для організації повторення дій (циклів) при записі алгоритмів мовою Lazarus використовують три різновиди операторів циклу:

  • з параметром

  • з передумовою

  • з післяумовою

Команда циклу з лічильником (параметром). Її доцільно використовувати в тих випадках, коли кількість повторень команд тіла циклу відома ще до початку виконання команди циклу. Загальний вигляд цієї команди такий:

for <ім'я змінної> := <вираз1> to

<вираз2> do

begin

<команди тіла циклу>

end;

Існує різновид команди циклу з лічильником, у якому лічильник не збільшується на 1, а зменшується на 1:

For <ім'я змінно» := <вираз1> downto <вираз2> do

begin

<команди тіла циклу>

end;

Цей цикл продовжує виконуватися, якщо значення лічильника циклу більше або дорівнює (не менше) значенню вираз2.

Робота з підручником: § 6.6

Завдання 1. Проаналізувати, чому цикл не виконується жодного разу.

For А := 10 То 0 Do S = S + А;

Якщо при використанні форми То кінцеве значення параметра циклу менше за початкове, то цикл не виконається жодного разу.

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

  2. Інструктаж учителя.

  3. Практична робота за комп’ютерами.

  4. Вправи для очей.

Задача 1 З клавіатури вводяться п'ять дійсних чисел, серед яких можуть бути як додатні, так і від'ємні числа. Знайти середнє арифметичне додатних чисел.

Розв'язання

var і, k: Integer; a, Sr: Double;

Begin

Sr := 0;

к := 0; // лічильник додатних чисел

For і := 1 to 5 do begin

а := StrToFloat(lnputBox('Bвести 5 чисел', IntToStr(i), '0'));

If a > 0 Then begin

к := к + 1; Sr := Sr + a;

end;

end;

Sr := Sr / k;

Edit1.text := FloatToStr(Sr);

end;

Задача 2 (ст. 216 №6) Складіть проект для обчислення суми n чисел перше з яких дорівнює х, а кожне наступне на 5 більше

Розв'язання

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var i, x, n, s: Integer;

begin

n := StrToInt (Edit1.text);

x := StrToInt (Edit2.text);

s:= 0;

For i:= 1 to n Do

begin

s:= s+x;

x:=x+5;

Label3.Caption:= IntToStr(s);

end;

end;

VIІ. Підсумки уроку. Виставлення оцінок.

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 6.6 ст. 213-216, ст.. 216 №7 - письмово

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Схожі матеріали