! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Конспект уроку для 8 класу: "Прикладка як різновид означення". 8 клас

Опис документу:
Конспект уроку є додатком до уроку-презентації для 8 класу: "Прикладка як різновид означення". Учні повинні зрозуміти, що таке прикладка, знаходити її в тексті, наводити власні приклади та застосовувати орфографічні правила при використанні прикладок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: ПРИКЛАДКА ЯК РІЗНОВИД ОЗНАЧЕННЯ. НАПИСАННЯ НЕПОШИРЕНИХ ПРИКЛАДОК ЧЕРЕЗ ДЕФІС. ПРИКЛАДКИ, ЩО БЕРУТЬСЯ В ЛАПКИ.

Мета:    сформувати в учнів поняття про прикладку як різновид означення, його функцію в реченні; розвивати правописні вміння написання прикладок з означуваними словами окремо, через дефіс та в лапках; виховувати повагу до рідного слова та духовного надбання народу.

Очікувані результати: учні повинні зрозуміти, що таке прикладка, знаходити її в тексті, наводити власні приклади та застосовувати орфографічні правила при використанні прикладок.

Обладнання: мультимедійна презентація, опорні схеми, підручник.

Тип уроку:  урок формування практичних умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Добрий день, діти! (див. слайд. № 1)

Сьогодні на уроці ми продовжимо нашу роботу, спрямовану на вивчення другорядних членів речення.

Бесіда (див. слайд № 2)

  • Який другорядний член речення ми вже з вами вивчили? (означення)

  • А що ви знаєте про означення? Які існують види означень? (узгоджене та неузгоджене).

ІІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою й завданнями уроку.

Мотивація навчальної діяльності школярів.

А зараз я вам зачитаю речення, а ви спробуйте знайти означення.

Як справжній поет-громадянин, Ліна Костенко не байдужа до проблем нашого тривожного сьогодення. (Відповіді учнів).

Діти, ми сьогодні з вами проведемо розмову про ще один вид означення, який називається прикладка та будемо розвивати наші правописні вміння написання прикладок з означуваними словами.

ІV. Опрацювання навчального матеріалу.

Отже, давайте спробуємо розібрати наш матеріал за допомогою фреймової структури. (див. слайд № 3)

  1. Робота з підручником (див. слайд № 4)

  2. Вибірково-розподільний диктант (див. слайд № 5)

   Згрупувати сполучення слів відповідно до правил правопису. Заповнити таблицю.

Прикладки, що пишуться через дефіс

Прикладки, що пишуться окремо

Брати/слов’яни, трава/звіробій, грип/убивця, людина/змієборець, поет/романтик, місто/Борислав, очі/волошки, конструктор/Корольов, дослідники/археологи, знак/символ, споруда/символ, книга/реліквія, фізик/Пулюй, замок/фортеця, генерал/губернатор, інтелігент/земляк, пісні/балади, українець/учений, професіонал/музикант, Острів/Мурашиний, Франко/школяр, хатинка/маяк, річка/Сквира, будинок/мурашник.

  По одному прикладу з кожної колонки таблиці ввести в самостійно складені речення. Підкреслити прикладки.

V. Систематизація й узагальнення вивченого

Підбиття підсумків уроку.

Давайте, діти, з вами підсумуємо сьогоднішній теоретичний матеріал за цією структурою.(див. слайд № 6).

Давайте, спробуємо за цією схемою розповісти, що ми сьогодні дізналися про прикладку!

Подумати й дати відповіді на запитання: (див. слайд № 7)

1. Чому прикладку вважають різновидом означення? Сформулювати визначення прикладки.

2. Що означає прикладка, на які питання відповідає? Відповідь проілюструвати власними прикладами.

3. За яких умов прикладка з означуваним словом пишеться через дефіс? Навести приклади.

4. Коли прикладка з означуваними словами пишеться окремо?

5. Назвати випадки, коли прикладки беруться в лапки.

VІ. Домашнє завдання. (див. слайд № 8)

Виписати з підручника української літератури по 5 речень з:

1) непоширеними прикладками, що пишуться через дефіс;

2) прикладками, що беруться в лапки. Пояснити правопис прикладок.

П.11, впр. 84, 86, стор. 51-52. Вивчити правило.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись