• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Конспект уроку для 1 класу з предмету "Дизайн і технології" на тему "Папір та його призначення. Властивості паперу. Аплікація із рваних частин паперу. Створення аплікації «Кетяги калини»."

Конспект уроку для 1 класу з предмету "Дизайн і технології" на тему "Папір та його призначення. Властивості паперу. Аплікація із рваних частин паперу. Створення аплікації «Кетяги калини»."

Опис документу:
Тема: Папір та його призначення. Властивості паперу. Аплікація із рваних частин паперу. Створення аплікації «Кетяги калини». Мета: ознайомити учнів з історією виникнення призначенням та властивостями паперу, його видами; вчити дотримуватися послідовності дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу; розвивати увагу, дрібну моторику рук, охайність, самостійність; виховувати бережне ставлення до речей, зроблених з паперу, любов до Батьківщини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Тема: Папір та його призначення. Властивості паперу. Аплікація із рваних частин паперу. Створення аплікації «Кетяги калини».

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення призначенням та властивостями паперу, його видами; вчити дотримуватися послідовності дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу; розвивати увагу, дрібну моторику рук, охайність, самостійність; виховувати бережне ставлення до речей, зроблених з паперу, любов до Батьківщини.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання:

– Дзвінко пролунав дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі в рядок —

Починається урок.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочих місць.

4. Повторення правил ТБ.

1. Ножиці потрібно зберігати у чохлі.

2. Різати тільки сидячи.

3. Не можна ножиці підносити близько до обличчя.

4. Передавати ножиці один одному потрібно тільки кільцями уперед.

5. Ножиці класти на стіл кільцями до себе.

6. Під час роботи з клеєм необхідно користуватися пензликом.

7. Після нанесення клею та склеювання деталей необхідно промокати серветкою виріб.

8. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

– Сьогодні на уроці ми дізнаємося звідки до нас з’явився папір, які є види паперу є, навіщо нам потрібний папір і що з нього можна зробити.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про історію виникнення паперу.

– Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н. е.). Перший папір виготовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накладаючи на масу, що утворилась, сітку. Цю сітку трясли доти, поки вода стікала. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китайський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спочатку в Середню Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини ХІХ ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, целюлози та макулатури.

2. Гра «Що з чого зроблено?»

– Дві дощечки, дві сестри

Швидко мчать мене з гори. (Лижі)

– Залюбки на допомогу я школярику прийду

І залишу слід помітний там, де носом проведу.

В дерев’яному кожусі я завжди вам прислужуся:

І дорослим, і малятам — всім, хто любить малювати. (Олівець)

Дуже я потрібна всім —

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. (Книжка)

3. Дослідження властивостей паперу.

- розглядання паперу на світло.

- скручування трубочок з паперу.

- намочування паперу

- рвання паперу.

- зминання паперу

- складання паперу.

Створення аплікації «Кетяги калини».

4. Відгадування загадки.

І червона, й соковита,

Та гірка вона все літо.

Припече мороз – вона

Стала добра й смачна. (Калина)

5. Бесіда про калину – народний символ України.

Майже у всіх народів є улюблені рослини-символи. У росіян — берізка, у канадців — клен, а у нас, українців, — верба й калина. 

Це невеличке деревце чи кущ, що навесні приваблює білими суцвіттями, взимку спалахує гронами яскраво-червоних ягід.

Кущ калини — це не тільки окраса, це й глибокий символ, наша спадщина. Калина — це символ красивої української дівчини, символ дитини, символ України
У народі є такі прислів'я: «Ой рясна, красна в лузі калина, а ще найкраща в батька дитина», «Без верби й калини нема України».

ІУ. Практична робота.

1. Демонстрація зразка.

2. Вступний інструктаж :

Рвані аплікації виходять, якщо папір не різати, а обривати. У цьому випадку краї виходять більш «живими», ворсистими.

– Обривання робиться невеликими відрізками.

Доберіть кольоровий папір, нарвіть маленькі шматочки паперу, розташуйте аплікацію за вашим задумом на картоні.

– А потім охайно приклеюйте рвані частини паперу.

Фізкультхвилинка.

— Які правила необхідно повторити перед початком роботи?

• Не заважати сусіду працювати;

• стежити, щоб не розлити клей;

• роботу викопувати охайно;

• не забувати користуватися серветкою для рук.

Учні розпочинають роботу. Учитель допомагає дітям порадами.

V. Підсумок уроку.

1. Виставка, аналіз робіт.

– Яка робота сподобалася найбільше? Чому?

– Яка робота найохайніша?

– Хто не встиг зробити аплікацію? Чому?

2. Підсумок уроку.

– Що нового ви дізналися на цьому уроці?

– Що навчилися робити?

– Я дякую вам за старанність на уроці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн