Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

Конспект уроку "Дії з натуральними числами"

Математика

Для кого: 5 Клас

18.01.2021

165

3

0

Опис документу:
Дана розробка допоможе вчителям математики в цікавій формі провести відкритий урок на тему "Дії з натуральними числами", в ході уроку використовується низка форм роботи. Метою уроку є узагальнення та систематизація знань учнів під час вивчення даної теми.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. «Дії з натуральними числами».

Мета уроку:

навчальна: систематизувати й узагальнити знання учнів з теми «Дії з натуральними числами»;

розвивальна: формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу; формувати комунікативні компетентності;

виховна: виховувати старанність, наполегливість, уміння вести дискусію, працювати в групі, відповідальність за результати своєї роботи.

Очікувані результати: учні повинні наводити приклади числових і буквених виразів, формул, пояснювати правила додавання і віднімання натуральних чисел, формулювати властивості цих дій, записувати і пояснювати формули периметра вказаних у змісті геометричних фігур, класифікувати кути; трикутники за видом їх кутів і кількістю сторін, розв᾽язувати вправи, що передбачають виконання дій першого ступеня з натуральними числами, обчислення значень виразів та знаходження периметрів вказаних фігур.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал.

Хід уроку

Епіграф уроку:

«Математика, вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людськог розуму. Вона виховує волю і характер.»

А.Нівен

I. Рефлексія настрою та готовності до уроку. 

Подивилися один одному в очі і побажали гарного настрою.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми, завдань

Вчитель повідомляє тему, очікувані результати.

Минуле і майбутнє… Таємниці історії, великі відкриття і сучасні досягнення науки, різні області застосування знань… Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращій спосіб пізнання – це подорож.

Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож. Протягом усієї подорожі нас супроводжуватиме МАТЕМАТИКА, а зупинимося ми сьогодні на станціях Історичній, Біологічній і Географічній. Але щоб розпочати подорож, слід придбати квитки, вартість яких виражається не грішми, а вашими знаннями.

ІІІ. Гра «Аукціон розпродажу квитків»

За правильну відповідь учні одержують квиток.

  1. Які числа називаються натуральними?

  2. Щоб знайти невідомий доданок…

  3. Як називаються компоненти при відніманні?

  4. Щоб знайти невідоме зменшуване…

  5. Від перестановки множників…

  6. Щоб знайти невідомий множник…

  7. Як називаються компоненти при діленні?

  8. Щоб знайти невідоме ділене…

  9. Щоб знайти невідомий дільник…

  10. Частка двох рівних чисел дорівнює…

  11. Ділити не можна на…

  12. Як називається другий степінь числа?

ІV. Оформлення квитків

Отже, ви розмістилися у двох вагонах і своїми знаннями довели, що можете вирушати в подорож. Але спочатку виберіть керівника групи, який буде відповідати за вас під час подорожі, допомагати вам. Наступне ваше завдання – оформити квитки. У кожного з вас на картці-квитку є приклад, який ви розв’язуєте в зошиті,а на картці фіксуєте тільки відповідь і здаєте керівнику.

Завдання на картках:

1)42+72= 2)(12+18)х2= 3)(56-31):5=

V. Станція «Історична»

Одного разу в англійському графстві Камберленд почалася гроза, сильний вітер виривав дерева з коріннями, утворюючи ями. В одній з таких ям жителі побачили чорну речовину. Назву цієї речовини зашифровано рівняннями. Необхідно розв’язати рівняння, корені замінити літерам за допомогою таблиці.

  1. 9(х - 15) = 72;

х = 23.(Г)

  1. (3х - 8) · 16 = 448;

х = 12.(Р)

  1. (5х + 24):8 = 13;

х = 16.(А)

  1. 12х + 4х – 48 = 256;

х = 14.(Ф)

  1. 16х + х – 7х +37 = 217;

х = 18.(І)

  1. 48:х + 4 = 8;

х = 4.(Т)

23

16

12

4

18

14

Г

А

Р

Т

І

Ф

Діти одержують слово «графіт».

Шматочками графіту пастухи стали позначати овець, а торговці робили написи на кошиках і ящиках. Це відбулося в 1556 році. Перші олівці мали недолік – вони бруднили пальці й швидко ламалися. Шматки графіту обмотували тасьмою чи тканиною, а для міцності змішували з сіркою, сурмою, смолою. Пізніше до графіту почали додавати глину і висушували в печі. Сучасний олівець з’явився в кінці ХVІІІ сторіччя.

1). Повідомлення учнів з історії натуральних чисел

Учень 1. У місцях, де жили стародавні люди, археологи знаходили предмети крапками, надряпаними рисочками, глибокими зарубками. Ці знахідки свідчать про те, що вже в кам’яному віці люди вміли не тільки рахувати, а й фіксувати ( записувати) результати своїх підрахунків.

Учень 2. З розвитком суспільства удосконалювалася й лічба. Адже потреби торгівлі та виробництва не могли задовольнити такі примітивні засоби лічби, як зарубки на палиці, вузли на мотузці або камінці, складені в купки.

Учень 3. Приблизно за 3000 років до нашої ери було зроблене найважливіше відкриття: люди винайшли спеціальні значки для позначення певної кількості предметів. Наприклад, єгиптяни десяток позначали символом , сотню - . число 123 записували так: ІІІ .

Такий запис фактично був прототипом сучасної системи числення.

Учень 4. У Стародавньому Римі використовували іншу, не десяткову, форму запису чисел:

I – один,V – п’ять,X – десять, L – п’ятдесят,C – сто,D – п’ятсот,M – тисяча.

Ця система збереглася і до наших днів. Римські цифри зустрічаються на циферблатах годинників, на пам’ятниках архітектури. Записи «ХХІ сторіччя», «Розділ VІ» добре нам знайомі.

2) ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІІ. Станція «Біологічна»

Задача 1. Лев в середньому живе близько 40 років, що в 5 разів менше, ніж граничний вік слона. Який граничний вік слона?

Задача 2. Дятел з’їдає в 2 рази менше шкідників, ніж зяблик. Скільки грамів шкідників знищив кожен з них, якщо разом вони знищили 180 грамів шкідників?

1). Гра «Математичне лото». Робота в парах.

Учні знову вирушають у путь і проводиться гра «математичне лото». Картки розкладені на партах. Учні розв’язують у зошитах приклади зручним способом, а знайшовши відповідь, накривають завдання картинками.

(6*25): 5=

(х+16):4=50

300·74+300·26=

125*2+750=

(х-75) *4 =100

82+52=

1) Найвища у світі трава – бамбук, велетенська деревовидна рослина з могутнім багаторічним стеблом-соломиною. Буває, що висота його досягає понад 30 м.

2) Найбільша риба на землі – гігантська акула. Вона водиться в північних районах Атлантики, має до 30 м у довжину і важить 30000 кг або 30 тонн.

3) Найшвидше з усіх мешканців підводного царства може плисти риба-меч. Вона долає близько 100 км за годину.

4) Найдовше слово лінгвісти відшукали в одному з творів давньогрецького письменника Арістофана. В ньому 184 літери.

5) Найсамотніше дерево на світі – пальма, що росте в оазизі Торер в Сахарі. Найближче до неї дерево знаходиться на відстані 1000 км.

6) Найглибше коріння у акації, що росте у південно-західній Африці. Воно сягає 89 метрів.

2) Усний рахунок

А поки рухаємось до наступної станції покажемо всім пасажирам як ми вміємо усно рахувати

ІХ. Станція «Географічна»

Задача. З 640 найважливіших культурних рослин земної кулі 100 рослин походить з Північної та Південної Америки, що на 42 рослини більше, ніж з Африки і в 4 рази менше, ніж з Азії. Решта рослин походить з інших континентів. Скільки видів рослин походить з інших континентів?

1) Математичні фокуси

  • Задумайте натуральне число від 1 до 10;

  • Помножте це число на 2;

  • До отриманого числа додайте 5;

  • Помножте суму на 50.

  • Якщо цього року у вас вже був день народження додайте 1760, якщо ще ні – 1759.

  • З отриманого числа відніміть ваш рік народження і назвіть що у вас вийшло.

З названого результату легко знайти вік глядача і задумане число.

Якщо відкинути дві останні цифри – отримуємо задумане число.

ХІ. Підсумки уроку та домашнє завдання

Подорож закінчується.

Запитання до учнів

  • Чи сподобалося вам подорожувати разом з математикою?

  • Що встигли зробити за урок?

  • Що з уроку найбільше сподобалося?

  • Чи працювали з повною віддачею?

Оцініть свої досягнення на уроці за допомогою картки самоцінювання.

КВИТОК-КАРТКА САМООЦІНЮВАННЯ

Завдання, виконані під час уроку

Бали

( 0-2 бали)

1. Гра «Аукціон розпродажу квитків»

2. Оформлення квитків

3. Станція «Історична»

4. Станція «Біологічна»

5. Усний рахунок

6. Станція «Географічна»

Запис домашнього завдання.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

«Математика, вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю і характер.» А.Нівен
Слайд № 2

«Математика, вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю і характер.» А.Нівен

Слайд № 3

Гра «Аукціон розпродажу квитків»
Слайд № 4

Гра «Аукціон розпродажу квитків»

Слайд № 5

Станція «Історична»
Слайд № 6

Станція «Історична»

Слайд № 7

1)9(х - 15) = 72 (3х - 8) · 16 = 448 (5х + 24):8 = 13 12х + 4х – 48 = 256 16х + х – 7х +37 = 217 48:х + 4 = 8
Слайд № 8

1)9(х - 15) = 72 (3х - 8) · 16 = 448 (5х + 24):8 = 13 12х + 4х – 48 = 256 16х + х – 7х +37 = 217 48:х + 4 = 8

23 16 12 4 18 14 Г А Р Т І Ф
Слайд № 9

23 16 12 4 18 14 Г А Р Т І Ф

Слайд № 10

ДІЗНАЄМОСЬ БІЛЬШЕ…
Слайд № 11

ДІЗНАЄМОСЬ БІЛЬШЕ…

Слайд № 12

ФІЗХВИЛИНКА
Слайд № 13

ФІЗХВИЛИНКА

Станція «Біологічна»
Слайд № 14

Станція «Біологічна»

Слайд № 15

Слайд № 16

Робота в групах
Слайд № 17

Робота в групах

Слайд № 18

Слайд № 19

Слайд № 20

Слайд № 21

Слайд № 22

Слайд № 23

Слайд № 24

Станція «Географічна»
Слайд № 25

Станція «Географічна»

Північна та південна Америка – 100 рослин Африка - ?, на 42 рослини менше, ніж Євразія - ?, у 4 рази більше, ніж Австралія Антарктида
Слайд № 26

Північна та південна Америка – 100 рослин Африка - ?, на 42 рослини менше, ніж Євразія - ?, у 4 рази більше, ніж Австралія Антарктида

Слайд № 27

Оціни себе!!!
Слайд № 28

Оціни себе!!!

«Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати.» Рене Декарт
Слайд № 29

«Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати.» Рене Декарт

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.