Конспект уроку "Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки"

Опис документу:
Конспект уроку зарубіжної літератури в 5 класі за темою "Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки". Урок-розслідування за твором Роальда Дала "Чарлі та шоколадна фабрика".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку зарубіжної літератури в 5 класі

на тему «Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки»

вчителя комунального закладу «Банівська загальноосвітня школа

І-ІІ ступенів» Приморської районної ради Запорізької області

Макаренко Тетяни Сергіївни

Тема: Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки.

Мета: Продовжити роботу над текстом повісті; формувати навички виразного та вдумливого читання, вміння характеризувати персонажів, розвивати логічне мислення, аналізувати й робити висновки; виховувати кращі людські якості на прикладі героїв твору.

Тип: урок-розслідування

Обладнання: текст твору, робочі картки

Зміст уроку

  1. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Перевірка переказу 15 та 16 частин твору.

    • Що ви дізналися з цих частин?

    • Що відбувалося з героями твору?

    • Які риси характеру героїв розкриваються нам у цих епізодах?

    • Як ви вважаєте, що може далі статися на шоколадній фабриці?

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель:

Вчора ввечері мені зателефонував незнайомий номер і таємничий голос спитав:

    • Що трапилось з дітьми на фабриці? – й поклав слухавку.

Я намагалася передзвонити на той номер, але в мене нічого не вийшло. Я подумала, що це просто чийсь жарт, та не надала цьому значення. Але сьогодні вранці, коли я виходила з дому на роботу, у мене під дверима лежав цей конверт.

Коли я його відкрила, то побачила Золотий квиток, як із твору про Чарлі, на якому були якісь цифри. Я зрозуміла, що вчорашнє питання від невідомого стосувалося героїв твору Роальда Дала, і щоб дізнатися продовження цього твору, нам з вами доведеться розслідувати цю заплутану справу й розшукати відповіді на питання «Що трапилось з дітьми на фабриці?».

  1. Основна частина.

    1. Знайомство зі шляхами розслідування таємниці.

  • Як ви вважаєте, яким чином нам краще розслідувати цю таємницю?

  • Людина якої професії може розслідувати таємниці? (Детектив)

  • А чи знаєте ви, хто такий детектив?

Детектив – агент таємної служби розшуку.

Тож, пропоную нам відкрити детективну агенцію «Шерлок» та розділитися на три підрозділи:

  1. Сектор «А» - дешифрувальники (мають розшифровувати знайдені підказки);

  2. Сектор «В» - дослідники (досліджують отриманий за підказкою матеріал);

  3. Сектор «С» - аналітики (роблять висновки, обговорюють результати).

    1. Розслідування справи. Робота секторів.

Завдання №1

  1. Сектор «А» - дешифрувальники:

30, 19, 6, 7, 18, 18, 11, 15

Відповідь: щоденник

  1. Сектор «В» - дослідники:

  1. Сектор «С» - аналітики:

  • Що ми дізналися з цього уривка?

  • Як відреагував містер Віллі Вонка на такий вчинок Августуса Глупа?

  • Як ви вважаєте, чому так сталося з Августусом?

  • Які риси хлопчика розкриваються в цьому епізоді?

Завдання №2

  1. Сектор «А» - дешифрувальники: 165 22 6

Відповідь: дошка

  1. Сектор «В» - дослідники:

  1. Сектор «С» - аналітики:

  • В який цех фабрики потрапили герої твору в цьому уривку?

  • Що трапилося в цьому цеху з Віолетою Борегард?

  • Яка була реакція Віллі Вонки та батьків Віолети?

  • Як розкривається характер Віолети в цьому епізоді?

  • Як ви вважаєте, чому так з нею сталося?

Завдання №3

  1. Сектор «А» - дешифрувальники:

Відповідь: підвіконня

  1. Сектор «В» - дослідники:

  1. Сектор «С» - аналітики:

  • Куди потрапили герої твору в цьому уривку?

  • Чому в цьому цеху працювали такі незвичайні робітники?

  • Що трапилося в цьому цеху з Верукою Солт?

  • Чому білочки так з нею вчинили?

  • Які риси характеру Веруки ми бачимо в цьому епізоді?

Завдання №4

1. Сектор «А» - дешифрувальники:

  1. Скільки всього людей було в родині Чарлі Бакета?

Б) 6;

В) 5;

О) 4;

З) 7.

  1. Персонаж, який займався накручуванням кришечок:

Б) Віллі Вонка;

О) пан Бакет;

А) дідусь Джордж;

Р) батько Веруки.

  1. Хто першим отримав «Золотий квиток»?

Р) Верука Солт;

В) Віолетта Борегард;

Ш) Августус Глуп;

Т) Майк Тіві.

  1. З якої спроби Чарлі знайшов «Золотий квиток»?

І) з першої; Л) з третьої; М) з другої;

И) з четвертої.

  1. В запрошенні від містера Вонки була вказівка прийти до фабричної брами рівно...

Т) о десятій ранку;

Ш) о дев’ятій ранку;

А) об одинадцятій годині;

З) о восьмій годині.

Відповідь: зошит

  1. Сектор «В» - дослідники:

  1. Сектор «С» - аналітики:

  • В яке приміщення потрапили герої твору в цьому уривку?

  • Що в цій кімнаті було незвичайного?

  • Що трапилося з Майком Тіві? Чому?

  • З якої сторони показав себе хлопчик в цьому уривку?

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Як ви вважаєте, чи заслужено діти були покарані на фабриці містера Віллі Вонки? Чому?

  • Чи вдалося нам розслідувати справу та знайти відповідь на питання таємничого незнайомця?

  • Чи впоралися ми з поставленими цілями?

  • Чого ми можемо навчитися на прикладі героїв твору?

  • Робота якого сектору була найскладнішою та найважливішою для розслідування? Чому?

  • Чи цікаво було працювати детективом?

  • А чи легко? Чому?

  • Який настрій переважав під час розслідувань? (Кожен учень ставить відмітку проти відповідного смайлика)

  • Чи цікаво вам дізнатися що ж трапилося з Чарлі на фабриці, та чи повернулися інші діти до своїх батьків і в якому вигляді? Відповіді на ці питання ви дізнаєтесь, коли прочитаєте твір далі.

  1. Домашнє завдання.

  • Дочитати твір (розділи 28,29,30), переказувати.

  • Заповнити Фейсбук-сторінку Чарлі* (індивідуальне завдання).

ДОДАТКИ

Золотий квиток Віллі Вонка

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.