Конспект уроку "Чарлз Діккенс. "Різдвяна пісня в прозі". Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження"

Опис документу:
Мета уроку: простежити динаміку образу Скруджа, визначити причини його духовного переродження; розвивати вміння • висловлювати свою думку з приводу прочитаного, • підтверджувати свою думку цитатами з тексту, • характеризувати образ головного героя; • розвивати творчі здібності учнів; формувати в учнів • розуміння того, що гроші – не найголовніше у житті людини, • прагнення шанувати традиції та звичаї, • бажання викорінювати злість, скнарість, грубість, егоїстичність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Обтівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Кролевецької районної ради

Сумської області

КОНСПЕКТ УРОКУ

«Чарлз Діккенс.

«Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження»

Підготувала Давиденко Т.О.,

учитель зарубіжної літератури

Тема уроку: Чарлз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Мета уроку:

  • простежити динаміку образу Скруджа, визначити причини його духовного переродження;

  • розвивати вміння

  • висловлювати свою думку з приводу прочитаного,

  • підтверджувати свою думку цитатами з тексту,

  • характеризувати образ головного героя;

  • розвивати творчі здібності учнів;

  • формувати в учнів

  • розуміння того, що гроші – не найголовніше у житті людини,

  • прагнення шанувати традиції та звичаї,

  • бажання викорінювати злість, скнарість, грубість, егоїстичність.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: традиційний урок.

Методи та прийоми: виконання арт-терапевтичної вправи «Сонце у мені», складання асоціативного куща «Різдво», слово вчителя, бесіда, робота в групах, творче завдання, словесне малювання, міні-диспут, інтерактивна вправа «Мікрофон», складання логічної схеми.

Учні знатимуть:

  • особливості святкування Різдва в Україні та Англії,

  • причини духовного переродження Скруджа.

  • лексичне значення слова «динаміка».

Учні вмітимуть:

  • характеризувати образ головного героя,

  • визначати позитивні та негативні риси Скруджа,

  • складати пам'ятку, асоціативний кущ, логічну схему,

  • працювати у групах.

Міжпредметні зв'язки: народознавство (особливості святкування Різдва в Україні та Англії), українська мова (лексичне значення слова, синоніми).

Обладнання: текст повісті «Різдвяна пісня в прозі», роздатковий матеріал, ілюстрації до твору, тлумачний словник, різдвяна мелодія.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Слово вчителя

Відомий художник Микола Реріх казав: «Я бачу сонце в глибині себе. І в кожному я бачу сонце». Я переконана, що в кожному з вас є це сонце, і давайте відтворимо його образ на малюнках, виконавши наступну вправу.

Виконання арт-терапевтичної вправи

На ваших столах є індивідуальні картки, графічні матеріали, а також алгоритм дій:

  • З'єднаємо штрихи лініями та утворимо образ.

  • Відобразіть графічно свій настрій у зображенні сонця.

  • Підберіть відповідний до вашого емоційного стану колір сонця і зафарбуйте його.

Отже, сонячним світлом і теплом з наших малюнків ми зігріли кімнату і готові працювати далі.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над вивченням повісті Чарлза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі». Головне наше завдання - охарактеризувати образ Скруджа, визначити причини його духовного переродження.

Запишіть число та тему уроку. Чарлз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

  • Поясніть лексичне значення слова «динаміка». Звернімося до тлумачного словника.

Робота зі словником

Динаміка

1. Розділ механіки, в якому рух тіл розглядається у зв'язку з прикладеними до них силами. 
▲ Динаміка механізмів і машин — розділ теорії механізмів і машин, у якому рух механізму і машини вивчають, ураховуючи сили, що зумовлюють цей рух. При дослідах динаміки машин звичайно вважають, що сили опору їх є цілком визначеними функціями часу (Доповіді АН УРСР, 1, 1961, 6); Динаміка споруд — розділ будівельної механіки, у якому розробляються методи розрахунку споруд та їхніх елементів на міцність, стійкість і коливання при зовнішніх динамічних діяннях.

2. чого. Стан руху, хід розвитку, зміни чого-небудь. Динаміка процесу прокатки нерозривно зв'язана з його кінематикою (витіканням металу) (Розвиток науки в УРСР.., 1957, 435); Відтворюючи динаміку життя, письменник подає образи героїв у русі, розкриває їх еволюцію (Українська література, 9 клас, 1957, 231); 
//  перен. Рух, дія. Румунські танці мають своєрідну особливість, так звану динаміку на одному місці (Народна творчість та етнографія, 3, 1961, 112); Пластична форма групи [«Робітник і колгоспниця»] сповнена динаміки, поривання, сили, романтичної піднесеності (Мистецтво, 5, 1962, 25).

3. муз. Сила звучання; 
//  Розділ з теорії музики, у якому вивчаються відтінки сили звуку як засіб музичної виразності.

- Отже, динаміка – це багатозначне слово. Яке із цих визначень стосується нашої теми? Доберіть синоніми до поданого слова (рух, розвиток, зміна, хід, переміщення).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда

- Скажіть, будь ласка, коли відбуваються події описані у творі? (Напередодні Різдва).

- Що вам відомо про це свято?

- Чим відрізняється святкування Різдва у Україні та Англії?

Складання асоціативного куща

Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово Різдво?

Прикрасьте цю ялинку словами-асоціаціями. (Кожен учень по черзі записує слово).

ІУ. Застосування знань, умінь і навичок

Бесіда

  • Як Ебенезер Скрудж ставився до Різдва? Знайдіть і зачитайте відповідну цитату.

  • З чим асоціюється Різдво у Скруджа?

  • Розкажіть про головного героя повісті. Яким постає Скрудж на початку твору? Зачитайте цитати.

Словесне малювання

Опишіть зовнішність Скруджа. Яким постає герой у вашій уяві. За потреби скористайтеся ілюстраціями до твору.

  • Як Ебенезер ставився до людей, до Боба Кретчита, до племінника?

  • Чи таким же було ставлення цих героїв до Скруджа?

  • Що найбільше цінував Скрудж у своєму житті?

Міні-диспут

Чи погоджуєтеся ви з думкою, що гроші – це найголовніше у житті людини?

  • Що ви цінуєте у житті найбільше?

За гроші можна купити книгу, але не знання, ліки, але не здоров'я, зв'язки, але не друзів, прихильність, але не любов, ікону, але не віру, місце на цвинтарі, але не на небі.

Складання логічної схеми

Подорож Скруджа у часі та просторі

Запишіть у перше серце ті риси характеру, які притаманні головному герою на початку твору.

Бесіда

  • З якою метою до Скруджа приходить покійний Марлей?

  • До чого закликає Марлей свого компаньйона? Зачитайте цитату.

Робота у групах (звучить різдвяна мелодія)

Дослідіть, які зміни відбуваються у поведінці, характері героя під час подорожей. Знайдіть відповідні цитати.

1 група – подорож у минуле.

2 група – подорож у теперішнє.

3 група – подорож у минуле.

Метод «Прес»

  • Яка із трьох подорожей справила на Скруджа найбільше враження? Свою думку обгрунтуйте.

  • Які вчинки свідчать про переродження Скруджа?

  • Уявіть, що третій дух не з’явився. Чи змінився б Скрудж?

  • Чи може у реальному житті людина так змінитися?

  • Чому змінився Скрудж?

Складання логічної схеми (продовження)

Подорож Скруджа у часі та

просторі

Запишіть у червоне серце ті риси характеру, які притаманні герою після переродження.

  • Скрудж змінився і виправив свої помилки. Спробуйте спрогнозувати майбутнє героя.

Творче завдання

Складіть пам'ятку «5 настанов скруджам»

У. Рефлексія

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Сьогодні на уроці

  • я дізнався…

  • мені найбільше сподобалося..

  • у мене виникли труднощі…

  • мене зацікавило…

У. Оголошення і коментар домашнього завдання.

  • На наступний урок: написати листа головному герою; індивідуальне завдання – підготувати повідомлення «Образ скнари у світовій літературі».

  • На все життя: викорінювати злість, скнарість, грубість, егоїстичність.

УІ. Оцінювання учнів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!