Конспект уроку «Бісерне рукоділля як вид декоративноужиткового мистецтва. Прийоми низання бісеру».

Опис документу:
Навчальна: забезпечити: засвоєння учнями знань про історію бісерного рукоділля, про основні прийоми плетіння бісером; формування умінь добирати іпструменти та матеріали для бісероплетіння, виготовляти вироби способом «паралельне изання»; дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної роботи і організацї робочого місця під час виконання робіт.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок №1

Тема: «Бісерне рукоділля як вид декоративноужиткового мистецтва. Прийоми низання бісеру».

Практичні роботи: Ознайомлення з будовою та різновидністю бісеру, інструментом, матеріалами, пристосуваннями. Аиготовлення квітки «Орхідея».

Мета уроку:

Навчальна: забезпечити: засвоєння учнями знань про історію бісерного рукоділля, про основні прийоми плетіння бісером; формування умінь добирати іпструменти та матеріали для бісероплетіння, виготовляти вироби способом «паралельне изання»; дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної роботи і організацї робочого місця під час виконання робіт.

Розвивальна: сприяти розвитку пізнавальних інтересів.

Виховна: сприяти вихованню естетичних смаків учнів.

Обладнання та матеріали: зразки виробів з бісеру, інструкційні картки «Види бісеру», «Виготовлення квітки «Орхідея», бісер, дріт, ножиці, нитки зеленого кольору.

Міжпредметні звязки: історія, образотворче мистецтво.

Тип уроку: комбінований.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Перевірка присутності учнів, підготовленості їх до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Які види прикрас з бісеру ви знаєте?

  2. Де можна використовувати вироби з бісеру?

Доповнюючи відповіді учнів, необхідно повідомити про те, що бісероплетіння є видом декоративно-ужиткового мистецтва, опанувавши який можна створювати дуже гарні, ошатні та неповторні речі. Сучасні майстри виготовляють з бісеру прикраси для костюмів, предметів декору. Використовується бісер також у ткацтві, де за допомогою нанизаних на нитки бісерин виконуються декоративні картини та панно типу гобеленів. Використовують бісер також у вишивці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Для того, щоб виготовляти гарні прикраси з бісеру, необхідно правильно добирати інструменти та матеріали, опанувати різні техникі плетіння бісером.

ІV. Повідомлення теми уроку.

V. Визначення завдань для учнів на урок.

Учні повинні знати: історичні відомості про походження, виробництво та застосування бісеру; інструменти, матеріали, приладдя та їх застосування для виготовлення виробів з бісеру; способи низання бісеру різними техніками; правила безпечної роботи та організації робочого місця під час виготовлення виробів з бісеру.

Учні повинні вміти: визначати види бісеру, добирати його за розміром і кольоровим призначенням, добирати до нього відповідні номери голок і ниток; виготовляти квітку «Орхідея»; дотримуватись правил безпечної роботи та санітарно-гігієнічних вимог.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Історія розвитку бісероплетіння.

Історія бісероплетіння бере свій початок ще в І V ст. до н.е. після винаходу скла. Цей чудовий за своїми декоративними якостями матеріал привертав увагу майстрів з прадавніх часів. Саме вони прикрашали одяг єгипетських фараонів. Сармати та скіфи ще за декілька століть до народження Христа носили прикрашені бісером одяг та взуття.

Багато віків тому з глухого непрозорого скла у Давньому Єгипті виготовляли штучні перлини. Арабською штучні перлини називали «бусра», а в множині – «бусер».

Раніше бісер був непрозорий, але йшов час, вдосконалювались технології, і люди навчилися виготовляти напівпрозорий, а потім прозорий безбервний і кольоровий бісер.

Пізніше було винайдено спосіб видування, котрий дозволив виготовляти бісер мешого розміру. Згодом його почали робити з металу, фарфору та пластмаси.

2. Інструменти та матеріали для виготовлення виробів з бісеру (інструкційна картка).

Бісер – трохи прплюснуті зі сторін наскрізних отворів кульки округлої форми з отворами для пропускання нитки. В наш час бісер виготовляють з різноманітних матеріалів: відшліфованого скла, металу, хрусталя, кераміки. Бісер буває прозорий, перламутровий, матоіий, мозаїчний, тощо. За розміром бісер буває 6 номерів – чим більше бісерина, тим менше її номер.

Стеклярус – шматочки скляної трубочки довжиною 5-10 мм.

Рубаний бісер (рубка) – бісер цилиндричної форми, довжиною 1-5 мм.

Стеклярус – маленькі трубочки з кольорового скла довжиною 5-15 мм. Стеклярус і рубка за формою бувають рановані та циліндричні, матові та прозорі, з напиленням у отворі.

Намистини - більші за розмірами бісерини. Намистини бувають різної форми та розмірів. Виготовляються з металу, дерева, скла, пластмаси та ін.

Стрази – імітація дорогоцінного каміння.

Голки. Для бісеру використовують дуже тонкі голки, які виготовляють спеціально для роботи з бісером.

Нитки. Можна використовувати будь-які міцні нитки.

Шовкові – найбільш підходять для бісероплетіння, тому що вони не тільки міцні, а й красиві.

Нейлонові або капронові – дешеві, практичні, але з них важко зробити вузол в кінці роботи. Вузол на такій нитці варто оплавити.

Бавовняні – менш практичні, тому що вони не міцні.

Гумові – використовують для браслетів, а також для повязок на волосся. Їх перевага в тому, що виріб не потребує застібки.

Жилка. Краще за все використовувати мяку жилку, але вона має той самий недолік, що і капронові нитки.

Дріт підходить для обємних композицій. На дріт, або жилку бісер нанизують для отримання жорсткої конструкції, наприклад, при виготовленні квітів.

Ножиці. Краще за все користуватися маленькими ножицями, схожими на манікюрні.

Баночки – необхідні для зберігання бісеру. Краще, якщо вони прозорі.

Серветка з цупкої тканини на робочому столі утримує падаючі бісеринки.

  1. Способи нанизування бісеру (демонстрація виробів):

  • хрестик – низання ланцюжків різної ширини з хрестиковим розміщенням бісеринок;

  • мозаїка – нанизування бісеринок у шаховому порядку;

  • паралельне низання – бісеринки нанизуються двома кінцями однієї нитки або дроту;

  • ткацтво – виготовлення виробів з бісеру на станку.

  1. Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної праці під час бісероплетіння:

  • світло повинно падати на роботу зліва або спереду;

  • відстань від роботи до очей повинна бути 30-40 см;

  • сидіти потрібно прямо, торкаючись спиною спинки стільця;

  • всі інструменти та матеріали тримати в спеціальній коробці.

VІІ. Формування умінь та навичок учнів.

1. Практичні роботи:

А) Ознайомлення з будовою та різновидністю бісеру, інструментами, матеріалами, пристосуваннями;

Б) Засвоєння техніки «паралельне низання»

В) Виготовлення квітки «Орхідея».

2. Аналіз завдань практичних робіт:

- забезпечення необхідними матеріалами та інструментами;

- правила безпеки життєдіяльності, організації робочого місця й санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.

- самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками;

- контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів;

- поточний інструктаж (індивідуальний, груповий );

- самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

3.Підбиття підсумків практичних робіт:

а) демонстрація кращих робіт;

б) аналіз недоліків в роботах та шляхи їх усунення;

в) оцінювання завдань практичних робіт.

VІІІ. Підведення підсумків заняття:

  1. Які інструменти необхідні для бісероплетіння?

  2. Чим відрізняється бісер від стекляруса?

  3. В чому заключається техніка «паралельне низання»?

  4. З якими техніками бісероплетіння ми сьогодні познайомилися?

ІХ. Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал, щоденники.

Х. Повідомлення про підготовку до наступного заняття.

ХІ. Прибирання робочого місця.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.