Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Конспект уроку алгебри в 9 класі по темі" Квадратична функція"

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №RW584279
За публікацію цієї методичної розробки Литвинюк Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №RW584279
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Хронограма уроку

  1. Організаційний момент. Рефлексія настрою.-2хв.

  2. Перевірка домашнього завдання-1хв

(за слайдами)

  1. Оголошення теми,мети уроку.-1хв

  2. Актуалізація опорних знань учнів.
    «Математична зарядка» ,- Бліц-опитування - 4хв

  3. Робота над темою уроку. Узагальнення і систематизація знань

Розв’язування вправ. – 25 хв.

- «Працюємо усно»(слайди 6-11)- 4хв.

-Тестові завдання з наступною перевіркою (слайди 12-18)-2 хв.

-Самостійно: за графіками задати функції аналітично (скласти формули) (слайд19)-2хв..

- робота в парах: 5 хв

1.Встановити відповідність; з записом у зошити-

2.«Описати властивості функції»-усно,форма: «Ти - мені, я-тобі»

- Колективно. Користуючись шаблоном графіка функції у = х2 побудувати графіки слідуючих функцій - 2 хв..

- Релакс-пауза. Кольротерапія.-1хв.

- робота з підручником : 4хв.

1)№2,ст.115.IVрівень

- Робота з програмою GeoGebra- 3хв
№689 (Задачі підвищеної складності)

- oдин учень за комп’ютером виконує завдання з коротким поясненням алгоритму роботи з програмою GeoGebra

- Робота в групах(4-5 хв) .-5в.

Група1(п.,с.рівень)- «Математичне доміно»

Група2: завдання на картках у форматі ДПА

Група3:

- Тестові завдання в програмі Excel- 2учні

- Тестові завдання в програмі Теst-W- 2учні (за окремими комп’ютерами)

- Захист міні-проекту: “ Парабола навколо нас ”-2хв.

8.Підведення підсумків. Рефлексія.-3хв

Кросворд в програмі ЕхсеІ.

Рефлексія

Метод : «Висловлювання за бажанням ”

9.Постановка домашнього завдання -1хв..

10. Заершення уроку.Казковий сюжет-1хв.

Тема. Функції, їх властивості і графіки.Квадратична функція.

Тип :Урок узагальнення і систематизації знань , умінь і навичок.

Мета уроку:

- систематизувати, узагальнити знання та вміння учнів з теми «Функції, їх властивості і графіки.Квадратична функція»;

- виявити рівень математичної підготовки учнів з даної теми .

- провести моніторинг знань, умінь, навичок.

- розвивати інтерес до математики ,зокрема шляхом демонстрації можливості та доцільності використання комп’ютернихтехнологій при вивченні даної теми;

- виховувати охайність математичних записів та малюнків, творчо – пошукову діяльність.

Епіграф

«Єдиний шлях, що веде

до знань - діяльність»

Б. Шоу

Обладнання; мультимедійний проектор;додатки до уроку: (презентація) – на електронному носієві, мультимедійна програмаGeoGebra;шаблон параболи, картки «Математичне доміно»;кросворд,тести програмі Excel, роздатковий матеріал,аркуші оцінювання.

Хід уроку:

І.Організаційний момент.Рефлексія настрою

Вчитель.Добрий день усім. Розпочинаємо наш урок

-Черговийученьзвітує про присутність та готовністьучнів до уроку.

Епіграф.(слайд1)

Антична мудрість говорить: «Знання – це сила», на мою думку знання – це одна із сходинок до успіху. І напевно, кожний із вас зрозумів, що для того щоб досягти успіху,потрібно багато працювати. Тому епіграфом нашого сьогоднішнього уроку нехай будуть слова англійського письменника Б. Шоу «Єдиний шлях, що веде до знань - діяльність»

- Діти , у нас на уроці сьогодні присутні гості, але я думаю, що ви не розгубитесь і зумієте належно показати свої знання, вміння і навички. Я вам хочу побажати впевненості , творчої роботи та гарного настрою на уроці,адже кожну справу, аби вона мала успіх, потрібно починати з позитивом. Я буду вашим помічником ,а девізом уроку будуть слова Оноре де Бальзака «Щоб дійти до мети, перш за все треба йти». (слайд 2 )

ІІ. Перевірка домашнього завдання.-різнорівневі завдання

(за слайдами 3-4)

ІІІ. Оголошення теми,мети уроку. (слайди5-6 )

Ми завершуємо вивчення теми «Функції,їх властивості і графіки. Квадратична функція».

Не все у нас виходило гладко, але я сподіваюся, що ви добре засвоїли, що :« Відкриття – це 10% натхнення і 90% праці». Т.Едісон.

Мета нашого заняття:

- систематизувати, узагальнити знання та вміння учнів з теми «Функції. Квадратична функція»;

- розвивати інтерес до математики ,зокрема шляхом демонстрації можливості та доцільності використання комп’ютерних технологій при вивченні даної теми;

- виховувати охайність математичних записів та малюнків, творчо – пошукову діяльність.

  • Я сподіваюсь на успішну співпрацю.Підготуємо наші зошити до роботи. Пам’ятайте, що під час роботи з діловою документацією,її треба вести старанно, охайно.

(запис дати та теми)-Двадцять восьме листопада. Класна робота.

.Працюючи на уроці ,кількість балів за певні види робіт на кожному етапі будете заносити в оціночні аркуші, що у вас на столах.

ІV. Актуалізація опорних знань.(слайди7-9 )

Народна мудрість каже: «Знання збільшуються, а вміння вдосконалюються, коли ними ділишся».

Я вам пропоную зробити «Математичну зарядку», щоб повторити опорні знання теоретичного матеріалу теми . Кожна вірна відповідь-0,5 б Тож почали:

Запитання

1. Що таке функція?
2. Що називається областю визначення функції, областю значень функції?
3.Що таке нулі функції?
4. Що таке проміжки знакосталості ?
5. Яку функцію називають зростаючою на деякому проміжку?

6. Яка функція називається квадратичною?
7.Що є графіком квадратичної функції?
8. Від чого залежить напрям віток параболи?
9. Як обчислити координати вершини параболи?
10. Які можливі випадки розміщення графіка квадратичної функції в залежності від знаку дискримінанта при а > 0?
11. Коли
квадратична функція не має нулів?
12. Які ви знаєте способи побудови параболи?

13.Як , використовуючи графік функції y = f(x) , побудувати графік функції y = f(x)+n ;y = f(x+m); ? 14.Як , використовуючи графік функції y = f(x) , побудувати графік функції y = -f(x)?
15.Як , використовуючи графік функції y = f(x) , побудувати графік функції y = If(x)I ?
16.Через яку точку проходить вісь симетрії?

17. Які ви знаєте способи побудови параболи?
18..Що в перекладі з латині означа
є термін функція?
19. 1694 ?

- Добре. Ми зробили «Математичну зарядку» і повторили найнеобхідніше. Перейдемо до практики! , адже «Теорія без практики мертва і безплідна, практика без теорії неможлива» як сказав великий математик Рене Декарт.

V. Робота над темою уроку

Розв’язування вправ.

Мета: розглянути можливості застосувати на практиці узагальнені знання щодо аналітичного дослідження функцій. Продовжити роботу по вдосконаленню навичок роботи на ПК з окремим програмним продуктом.

- «Працюємо усно»(слайди 10-15)- 0,5 за відповідь

- Тестові завдання.Миттєвий контроль(слайди 16-21)- записують в зошитах з миттєвою перевіркою.

Вчитель

Щоб кожен міг з упевненістю сказати, що він досяг успіху, необхідно самостійно виконати практичне завдання. Адже китайська мудрість проголошує: «Покажи мені – і запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчуся…»

- Працюємо самостійно!за графіками задати функції аналітично (скласти формули) (слайд22-23) - відповідно кольорів

- Робота в парах: (слайд24-26)

- Установіть відповідність-письмово з наступною перевіркою

- Опишіть властивості функції: у = х2 – 2х – 3.- пара учнів відповідають усно, один задає питання, інший відповідає.!!!

- Колективно.(слайд27)

- Користуючись шаблоном графіка функції у = х2 побудувати графіки функцій (в одній системі координат –по одному на дошці, кольоровою крейдою, заздалегідь накреслена система координат на дошці ,а учні на заготовлених вкладках)

1. у = х2 + 1

2. у = -(х – 3)2

3.у = (х + 1)2 – 1

- Релакс-пауза. Кольоротерапія.(слайд28)

- робота з підручником :(слайд29-30)

Один учень виконує на дошці дошки.

2(б),ст.115.IVрівень

689 (Задачі підвищеної складності)

(читаємо,аналізуємо умову)

Вчитель:Щоб розв’язати дане завдання,можна звернутись до програми GeoGebra, оскільки Лейбніц говорив, що «Негідно обдарованій людині, витрачати подібно рабу, час на обчислення, які, безумовно, можна було б довірити будь-якій особі, якщо при цьому застосувати машину.»

Давайте пригадаємо для чого призначена дана програма? Як побудувати графік функції в цій програмі?

У рядок <Введення> ввести формулу функції і натиснути клавішу <Enter>.

Треба пам’ятати: множення - *, ділення - /, степінь - ^, модуль – abs(), квадратний корінь – sqrt().

На полотні графічних побудов отримаємо графік шуканої функції, а на панелі об’єктів його аналітичне представлення.

Навівши покажчик миші на графік функції, клацнути правою кнопкою миші і в контекстному меню обрати пункт Властивості.

За допомогою діалогового вікна, що з’явиться, скориставшись вкладками <Колір> і <Стиль>, можна змінити колір графіка та товщину лінії.

  • Робота з програмою GeoGebra-oдин учень за комп’ютером(проектується на дошку ) виконує завдання з коротким поясненням алгоритму роботи з програмою GeoGebra.

- Робота в групах(5 хв).

Наприкінці роботи проставте свої бали за цей етап роботи до аркушів оцінювання

Група1(п.,с.рів.)- «Математичне доміно»

Учні отримують картки, на яких у першому рядку записана відповідь на попереднє запитання, а у другому наступне запитання. Завдання учнів  знайти правильну відповідь і поставити наступне запитання.

Група2- завдання на картках завдання у форматі ДПА( зошитах)

На цьому етапі вам необхідно розв’язати 1,2,3 завдання з вибором однієї правильної відповіді, 4 завдання – на відповідність .

Група3-Тестові завдання в програмі Excel

- Тестові завдання в програмі Excel- 2учні

- Тестові завдання в програмі Теst-W- 2учні (за окремими комп’ютерами)

-Вчитель Ви стоїте на порозі вибору свого життєвого шляху. Профілізація старшої школи передбачає різні напрямки – технологічний, природничо-математичний ... Можливо, декому з вас здасться, що з квадратичною функцією та її графіком ви не будете більше зустрічатись. Владислав попробує переконати вас в іншому

  • Захист міні-проекту: “ Парабола навколо нас ”

  • V. Підведення підсумків.

  • Кросворд в програмі ЕхсеІ.

Сьогодні на уроці ми повторили і закріпили поняття функції,квадратичної функції ,розв’язали вправи та задачі з вивченої теми. Я дякую за активну роботу і співпрацю на уроці . Ви оцінили свою роботу на уроці в оцінному аркуші, і я впевнена, що ви це зробили відповідально.

- V І.Рефлексія.Метод : «Висловлювання за бажанням ”

VІI. Постановка домашнього завдання.

-Повторити: §§3,4

-Тестові різнорівневі вправи на картках

-Творче завдання:

В.р. «Моя контрольна робота» (Скласти посильну для себе контрольну роботу і розв’язати її завдання)

VІIІ. Завершення уроку 

Казковий сюжет: «У чому помилка автора?». Визначіть помилку і складіть свій виправлений варіант казки.

Тож завжди пам’ятайте слова Оноре де Бальзака: «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Даний план-конспект уроку розроблений для сучасного вчителя математики, який використовує у своїй роботі ІКТ.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Алгебра
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8198
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    13
  • Номер матеріала
    RW584279
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №RW584279
За публікацію цієї методичної розробки Литвинюк Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №RW584279
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти