• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Конспект уроку "Я досліджую світ" в 1 класі "Практико орієнтований проект - подорож «Повітря» "

Конспект уроку "Я досліджую світ" в 1 класі "Практико орієнтований проект - подорож «Повітря» "

Опис документу:
Подорож відбувається на літаку, учні зупиняються на зупинках : «Повітряна лабораторія», «Повітряна дискотека», «Повітряний інформаційний центр», «Повітряна лікарня», «Повітряна бібліотека», «В гостях у вітру». До уроку підібрані різні інтерактивні вправи, в ігровій формі подані дослідження повітря. Розмаїття завдань на дану тематику зробить ваш урок цікавим та креативним.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема : Повітря

Мета: дати уявлення про існування повітря, його роль для живих організмів;

ознайомити учнів із властивостями повітря, з поняттям «вітер», вчити

досліджувати повітря; розвивати мовлення та мислення учнів, уяву,

спостережливість; виховувати бажання бути здоровими, піклуватись про

чистоту повітря та здійснювати прогулянки на свіжому повітрі.

Обладнання: демонстраційний матеріал: мультимедійна презентація, фотографії неба,

хмар, польоту літака; таблиця «Повітря»; літак, карта подорожі; матеріал для

гри « Шифрувальник» ; роздавальний матеріал: віяла з кольорового паперу та

поліетиленовий пакет – кожному учневі, банки з водою – 4 шт., шматочки

цеглини, дощечки, та крейди, камінчик; кольорові олівці; повітряні кульки,

аудіозаписи: звук літака, весела пісенька.

Хід уроку

І . Організаційний момент. Хвилинка психологічного настрою.

Я всміхаюсь сонечку:

« Здравствуй, золоте».

Я всміхаюсь квіточці –

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику:

«Лийся мов з відра».

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра.

  • Діти, в моїх руках чарівна повітряна кулька. Вона може піднімати настрій. Передайте її по колу, промовляючи добрі побажання на сьогоднішній урок та сьогоднішній день товаришу, який стоїть поруч.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда.

  • Сьогодні у нас ще одна зустріч з таємницями природи. Щоб бути справжніми природодослідниками,будьте уважними, дисциплінованими, спостережливими, кмітливими. Ми з вами вирушаємо у подорож океаном.

  • Щоб ви взяли у подорож?( Учні називають знаряддя для водної подорожі.)

  • Не відгадали. Ось вам маленька підказка.( Мультимедійна презентація неба, хмар, польоту літака.)

  • Який транспорт нам знадобиться для подорожі?

  • Для подорожі нам знадобляться або крила, або казковий килим, що літає. Тому що наша подорож буде повітряним океаном. ( Колективно обирається вид транспорту.)( Звук літака, ракети.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Робота над казкою.

  • Поки ми піднімаємось у повітря, послухайте казку

Давним – давно, коли світ тільки з’явився і зірочки вперше простягнули одна одній свої дзвінкі сріблясті промінчики, Добрий чарівник, який створив світ, вирішив прикрасити його. Для небаченого Дива Чарівник обрав хмаринку зоряного пилу, закружляв її, оповив своїми чарами. І здивовані зірочки раптом побачили, як у центрі зоряної хмаринки блиснуло світло. Воно розгорялося дедалі яскравіше, освітлюючи все навкруги м’яким і теплим жовтим світлом. Так утворилося Сонце і планети Сонячної системи.

Чарівник вирішив продовжити творити дива. Із всіх планет він обрав Землю.

  • Потрібно щось дуже легке, дуже ласкаве і дуже надійне. Те, що захистило б Землю від спекотного сонячного проміння і від крижаного холоду космічної безодні, - думав чарівник.

А дим і пара, що піднімалися тим часом із надр Землі оповили її легким простирадлом. Воно ставало все товщим, і через деякий час зірочки побачили, що навколо Землі м’яким голубим світлом сяє повітряне простирадло.

Воно зберігало сонячне тепло протягом ночі і космічну прохолоду протягом дня. Вночі воно ставало невидимим і прозорим для Місяця і зірок, але як тільки на краєчку горизонту з’являлося Сонце, здавалося, що саме небо радіє йому, виблискуючи всіма барвами.

  • Про яке легке простирадло йдеться в казці?

  • Яку користь повітряна оболонка приносить землі?

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Гра «Шифрувальник»

Завдання для тих хто вміє читати. Розшифруйте тему уроку.

3 4 1 2 5 6 7

В І П О Т Р Я

  • Під час нашої подорожі ми проведемо дослідження повітря і визначимо, чи потрібне воно для життя рослинам і тваринам. Дізнаємось чи впливає повітря на здоров’я людей.

Карта подорожі

  • «Повітряна лабораторія»

  • «Повітряна дискотека»

  • «Повітряний інформаційний центр»

  • «Повітряна лікарня»

  • «Повітряна бібліотека»

  • «В гостях у вітру»

ІV. Спільне відкриття нових знань

Зупинка 1. «Повітряна лабораторія»

Якщо повітря голубим простирадлом вкриває землю, то чи означає це, що воно оточує і нас?

Дослід І. Учні починають розмахувати паперовими різнокольоровими віялами.

  • Що ви відчуваєте?

  • Що відчуває віяло?( Щось стоїть у нього на перешкоді

  • Чому ми не бачимо повітря, а тільки відчуваємо?

  • Чому через нього ми бачимо всі предмети, і навіть зірочки в казці бачили нашу Землю із космосу? ( Воно прозоре )

Дослід ІІ. Візьміть поліетиленовий пакет, скрутіть його, починаючи з боку отвору.

  • Чи вдалося вам скрутити рівну трубочку?

  • Що стало на перешкоді?

  • Із чого утворилася подушечка?

Висновок: Повітря є навколо нас. Воно прозоре, ми його не бачимо, оскільки воно не має кольору.

  • Ми довели, що повітря є навколо. А чи є повітря всередині тварин, людини?

Дослід ІІІ. Щосили подуйте на віяло.

  • Що ви побачили?

  • Що змусило віяло відхилитися?

Спробуйте надути повітряну кульку.

  • Чи вдалося це вам? Чому?

Висновок: Усередині людини є повітря, тому що, ми можемо зробити «вітер».

  • Чи може бути повітря всередині тіл неживої природи? (Припущення учнів. )

Досвід ІV Робота в малих групах

. Киньте у банку з водою: група 1 – шматочок цегли; група 2 – шматочок крейди; група 3 – камінчик; група 4 – шматочок дощечки (грудочку землі).

  • Що ви спостерігаєте? (Відповідають представники кожної групи.)

  • Чому на стінках банки з’явилися бульбашки?

Висновок: Повітря є і в тілах неживої природи.

Зупинка 2 «Повітряна дискотека». ( Фізкультхвилинка )

Учні танцюють під веселу музику, підкидаючи повітряні кульки.

  • Чим ми наповнюємо повітряні кульки?

Зупинка 3 «Повітряний інформаційний центр».

Розповідь вчителя.

Повітря є скрізь. Воно заповнює всі отвори і щілини. У повітряному океані рухатись легше , ніж у водному, тому що повітря не таке густе, як вода. Тепле повітря піднімається вгору, а холодне – опускається вниз.

Повітря непосидюче. Його переміщення спричинює зміну погоди.

Вітер – це рух повітря. Без повітря не можуть жити живі організми.

  • Закрийте пальчиками ніс і спробуйте не дихати.

  • Скільки часу ви могли обійтися без повітря?

Усе живе дихає повітрям, і це повітря має бути чистим!

Зупинка 4 «Повітряна лікарня »

Як ви розумієте вислів: « Правильне дихання – ключ до здоров’я »?

Поради лікаря :

Коли ми дихаємо, до нашого організму потрапляє кисень, який потрібен для роботи і росту організму.

Тому:

  • гуляйте більше на свіжому повітрі;

  • дбайте про чистоту повітря в класі, своїй кімнаті. Забруднене повітря викликає втому, допомагає мікробам розмножуватись;

  • дихайте правильно. На морозі – вдихайте повітря носом. Коли робите зарядку – дихайте глибоко і часто.

Зупинка 5 «Повітряна бібліотека»

Робота з підручником

Розгляньте зображення двох міст: з парками, зеленню та заповненого машинами і заводами.

  • В якому місці ви хотіли б жити? Чому?(Розгляд таблиці «Повітря»)

  • Порадьтеся в парах і скажіть, чи потрібно людям дбати про чистоту повітря. Як це зробити? («Дерева - легені Землі.»)

Повітря нам потрібне всім

І дорослим, і малим.

Мені, тобі, звірятку, пташці,

Листочку, квіточці, комашці.

Чи під воду ми пірнаєм –

Усе повітря споживаєм.

Комашка по землі повзе -

І та повітрям дихає.

Вітер крила обертає молодого вітряка,

І вітрила надуває величезного човна.

А щоб повітря чистим було,

Потрібно, щоб дерев багато росло.

Зупинка 6 «В гостях у вітра»

  1. Робота в зошиті (ст..16)

Розгляньте малюнки, розкажіть як людина використовує силу вітру ( рух повітря)? ( Для того щоб запустити парашут, аероплан, повітряну кулю. Вітер надуває вітрила човна. Вітер обертає крила вітряків і утворюється електроенергія…)

  1. Загадки

Куди ступиш - всюди маєш,

хоч не бачиш, а вживаєш.( Повітря)

Крил немає, скрізь літає,

Та ще й куряву здіймає. ( Вітер )

Ні ваги , ні кольору,

У нього немає.

Усе життя з ним живем,

Але жодного разу не бачили. ( Повітря )

Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніхто, ніде й ніколи

Його не бачив, не тримав. ( Вітер )

  1. Розповідь діда Вітрюгана

Вітер виникає там, де зустрічається тепле і холодне повітря. Більшість наших родичів добрі – вітер, вітерець. Вони не чинять зла людям і природі. Але і є злі: вітрюган, вітрище, вітрисько та буревіїї, урагани, смерчі. Вони завдають збитків господарствам, спроможні вирвати з корінням дереві, перевертають автомобілі.

- Де виникає вітер?

- Назвіть добрих та злих родичів вітру.

- Чому їх називають злими?

V. Підсумок уроку

Ось і прийшов час повертатися до класу. Чим вам запам’яталась подорож?

Вправа « Мікрофон»

  • Сьогодні на уроці я дізнався…

  • Мені найбільше сподобалося…

  • Я запам’ятав …

  • Розкажу батькам…

Завдання для маленьких дослідників.

Разом із дорослими визначте, яке повітря у нашому селі. Про те, як це зробити, прочитаєте в підручнику.

  • Дякую за співпрацю!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.