Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Конспект урока "Візантійська імперія"

Всесвітня історія

Для кого: 7 Клас

24.03.2021

112

4

0

Опис документу:
Мета: познайомити учнів з історією Візантії, внутрішньою та зовнішньою політикою Юстиніана, визначати рівень розвитку культури та вплив Візантії на історію слов’янських народів, у тому числі Київської Русі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 16

Візантійська імперія

Мета: познайомити учнів з історією Візантії, внутрішньою та зовнішньою

політикою Юстиніана, визначати рівень розвитку культури та вплив Візантії на історію слов’янських народів, у тому числі Київської Русі.

Поняття: «іконоборство», «імперія», «повстання Ніка».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. О рганізаційна частина уроку

ІІ. Актуалізація знань учнів

1. Яка подія сталася в Римській імперії у 330 р.? (Римський імпера-

тор Костантин переніс столицю імперії до колишньої грецької

колонії Візантія.)

2. Яка подія сталася у 395 р.? (Римська імперія розділилася на За-

хідну і Східну.)

3. Покажіть на карті території Західної і Східної Римської імперій.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Народження Візантії

Розповідь учителя

Розповідь учителя про утворення та розвиток Візантії у IV–

XIV ст., показуючи на карті, як змінювалася територія імперії протягом

цього часу.

Робота з картою

Учитель ділить клас на дві групи та пропонує виконати завдання.

1-а група. Отримує контурне зображення, наперед підготовлене

вчителем, на якому група повинна накреслити «Великий шовковий

шлях». Поміркуйте, хто та що могли перевозити цим шляхом.

2-а група. За допомогою карти історичного атласа «Візантія та

слов’яни у VII–IX ст.» та «Візантія та слов’яни у X–XI ст.» визначте,

які країни поєднував торговий шлях «з варяг у греки».

Подумайте, хто і що перевозили цим шляхом.

Запитання

1. Чому Візантію називають Другою Римською імперією?

2. Наскільки точним є це твердження?

Правління Юстиніана

Робота з підручником

1-а група. Опрацюйте відповідний пункт параграфа підручника

та складіть план відповіді до запитання «Внутрішня політика

Юстиніана».

2-а група. Опрацюйте відповідний пункт параграфа підручника

та складіть план відповіді до запитання «Зовнішня політика Юстиніана

».

3-я група.Опрацюйте відповідний пункт параграфа підручника

та складіть план відповіді до запитання «Імператор Юстиніан».

Підсумки роботи учні стисло заносять до зошита в таблицю «Зовнішня

та внутрішня політика за Юстиніана».

Пропонований варіант таблиці

Внутрішня політика Зовнішня політика

Створив Кодекс Юстиніана. Велике

значення приділяв розвитку культури,

розгорнув широке будівництво (храм

Святої Софії)

Розгромив вандалів у Північній

Африці, вестготів. Приєднав

Південну Іспанію, Італію

Візантія в VII–XI ст. Іконоборство

Робота над поняттям

Іконоборство — рух проти вшанування ікон.

Робота з підручником

Опрацювати текст підручника (Ліхтей І. М., С.131–133; Подоляк

Н. Г., С. 92 –94; Крижанівський О. П., С. 121–123) і дайте відповідь

на запитання.

1. З ким доводилося воювати Візантії?

2. Хто і де заснував Болгарську державу?

3. Чому імператора Василія ІІ (976–1025 рр.) назвали Болгаробойцем.

Візантія в XII–ХV ст.

Учитель розповідає про боротьбу Візантії з турками-сельджуками,

про захоплення в 1203 р. Константинополя хрестоносцями та

остаточне

падіння імперії в 1453 р. після захоплення турками на

чолі з Мехмедом ІІ.

Візантійське суспільство, державне управління

Розповідь учителя супроводжується роботою зі схемою.

Василевс (імператор)

Аристократія Духовенство

Чиновники

Купецтво

Ремісники Селяни

Раби-іноземці

Запитання

1. Яким чином Юстиніан вирішив проблему управління централізованою

державою?

2. У чому полягало значення законодавчої діяльності Юстиніана?

Культура Візантії

Робота в групах

Опрацювавши текст підручника учні готують повідомлення:

1-а група. «У Візантійській школі».

2-а група. «Досягнення науки Візантії».

3-я група. «Мистецтво у Візантії».

Групи презентують свої повідомлення.

IV. Узагальнення та систематизація знань

Метод «Шапка питань»

Учні на листочках записують по два питання, листочки перемішуються

в спеціальній шапці, учень має відповісти на питання, яке

йому дісталося.

V. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.