Конспект урока "Правопис відмінкових закінчень іменників у множині.Називний та знахідний відмінки."

Опис документу:
Мета: познайомити з системою відмінювання іменників у множині, звернути увагу на відмінність у закінченнях іменників деяких відмінків, вчити відмінювати іменники у множині; розвивати мовне чуття розширювати коло мовних умінь; виховувати вміння бачити й насолоджуватись красою природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок української мови, проведений 04.02 у 43-А класі Вчитель Біюн С.Л.

Тема. Правопис відмінкових закінчень іменників у множині.Називний та знахідний відмінки.

Мета: познайомити з системою відмінювання іменників у множині, звернути увагу на відмінність у закінченнях іменників деяких відмінків, вчити відмінювати іменники у множині; розвивати мовне чуття розширювати коло мовних умінь; виховувати вміння бачити й насолоджуватись красою природи.

Обладнання: картки індивідуального опитування, особисті орфографічні словнички.

ХІД УРОКУ

Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка чистопису

Краса України — Запоріжжя!

Письмо по пам’яті.

— Поясніть вживання великої літери.

— Визначте число іменників. Чи мають вони форму множини?

2. Перевірка домашнього завдання

3. Робота із вправою 178

4. Картки індивідуального опитування

Картка 1

Постав іменники у дужках в орудному відмінку. Вимови прислів’я.

Зло кінчається (прикрість), а доброта — (радість). (Наполегливість) гору можна розрубати. Перед (матір) ми завжди в боргу. Не змагайся з (вітер), не женись за (тінь).

Серед змінених знайди і підкресли зайве слово.

Картка 2

Спиши, ставлячи іменники в дужках у потрібному відмінку.

Пізнай свої можливості

і жити вчись по (щирість).

По (щирість), без (хитрість),

без (заздрість), (зрадливість).

Хай буде більше (радість)

від (юність) до (старість).

Хвала (відвага) й (смілість),

Війна — (зарозумілість).

Визнач відмінок іменників.

II. Оголошення теми та мотивація навчання

Визначення закономірності групи (робота з дошки).

— Зверніть увагу на слова, записані на дошці.

Листки, мороз, добро, олень, очі, хмари, окунь, козаки, знання, ворота, молоко, ножиці.

— На які групи можна їх розділити? (Однина і множина)

— Запишіть слова у два стовпчики.

— Спробуйте змінити число іменників. Що цікавого помітили? (Іменники «добро», «молоко» мають тільки форму однини, а «ворота», «ножиці» — тільки множини.)

— Чого не можна визначити для іменників у множині?

— Як ви думаєте, чи можна змінити за відмінками іменники у множині?

Сьогодні ми й присвятимо урок спостереженню за відмінюванням іменників у множині, будемо вчитися відмінювати такі іменники. 

ІІІ Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Спостереження за мовним матеріалом

Розгляд та аналіз таблиці відмінювання іменників у множині

— За яким принципом побудована таблиця?

— Порівняйте відмінкові закінчення різних груп іменників. Що ви помітили? (У множині варіантів закінчень значно менше, ніж в однині.) З чим це пов’язано? (Відсутність поділу на роди)

— В яких відмінках іменники у множині мають однакові закінчення? Про що це свідчить?

— Як можна розрізняти форми родового і знахідного відмінків множини у назвах істот?

— А форми називного і знахідного відмінків множини у назвах неістот?

2. Робота із словниковим словом

— Назвіть відомі вам одиниці довжини.

— Яка з них найбільша?

— Зверніть увагу на написання слова кілометр на с. 87. Що можете про нього розповісти?

— Занесіть це слово у словничок, підкресліть орфограму.

ІV. Закріплення та систематизація знань

1. Практична робота

— Визначте число іменника кілометр. Чи має цей іменник форму множини? Давайте спробуємо провідміняти слово кілометри. Яка таблиця відмінювання може стати нам у пригоді? Чому?

2. Самостійна робота з підручником (вправа 180)

V. Підсумок уроку

 2. Гра «Знавці»

— Наведіть приклади іменників, які мають форму й однини, і множини.

— Провідміняйте усно іменник у формі множини.

— Що ми з вами навчилися сьогодні робити?

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання с. 84, впр 181

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!