Конспект урока "Чергування приголосних в основах іменників, вжитих у давальному та місцевому відмінках однини."

Опис документу:
Мета уроку: Формування мовленнєвих умінь та навичок щодо орфоепічно та орфографічно вірного вживання іменників, у яких відбувається чергування приголосних у давальному та місцевому відмінках.В ході уроку забезпечити закріплення понять: іменник, відмінок. Поширювати словниковий запас учнів.. Розвивати мисленнєві уміння:аналізувати, виділяти головне, знаходити причинно-наслідкові зв`язки,узагаль

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад» №9

Вчитель: Біюн Світлана Леонідівна

Клас: 4

Тема уроку:  Чергування приголосних в основах іменників, вжитих у давальному та місцевому відмінках однини

Мета уроку:  Формування мовленнєвих умінь та навичок  щодо орфоепічно та орфографічно вірного вживання іменників, у яких відбувається чергування приголосних у давальному та місцевому відмінках.В ході уроку забезпечити закріплення понять: іменник, відмінок. Поширювати словниковий запас учнів..

        Розвивати мисленнєві уміння:аналізувати, виділяти головне, знаходити причинно-наслідкові зв`язки,узагальнювати, робити висновки. Сприяти розвитку мовленнєвої культури учнів.Розвивати орфографічну зоркість.

        Виховувати доброзичливе ставлення до однокласників у процесі спільної навчальної діяльності.

Тип:    Урок вивчення нових знань та способів дій.

Методичнее забезпечення уроку: Презентація SmartNotebook для інтерактивної дошки, аркуші з завданням для самостійної роботи, комп’ютерний тест.

Техничне обладнання: учнівські комп'ютери, інтерактивна дошка

Хід уроку

Хронометраж уроку

Етап

Діяльність вчителя

ІКТ - підтримка  урока

Діяльність учнів

Інструмент SmartNotebook

2 хв

1.Організа

ційний момент

- Звернення вчителя до учнів з побажанням плідної спільної роботи на уроці.(Успіх всіх залежить від успіху кожного).

- Повідомлення про особливості умов проведення уроку ( з використанням ПК, дошки для розв’язання навчальних завдань)

Запис на інтерактивній дошці:

дата, класна робота;

звук дзвоника

Налаштування на навчальну діяльність;

Записують:  П`яте грудня

класна робота

П`яте грудня класна робота

4 хв

2.Актуаліза

ція  знань та фіксація утруднень

- Створення інтриги

( Поки ви писали, я подивилася у вікно і у мене виникли думки, які записала ось у такий спосіб.

Про що я подумала? Спробуйте дізнатися з моєї загадки ….

(Даю можливість висловити свої думки всім бажаючим, після цього діти матеріалізують думку інтерактивними інструментами.)

-Як ви про це дізналися?)

Фіксація утруднення у вимові і написанні слів

(-Як визначити, який варіант вимови та написання правильний? )

Запис на інтерактивній дошці:

на діти гілка повісити нижня насипати годівниця пташка зерна

-Діти пропонують свої варіанти  розгадки.

-  Переставляють слова у потрібному порядку; змінюють форму слів; позначають початок та кінець речення; ставлять кому між однорідними членами речення

(у процесі зміни слів учні наштовхуються на проблему: називають різні варіанти зміни «гілкі/гілці» ; «пташкі/пташці» визначають відмінок у цих іменниках)

1 хв

3.Постановка навчального завдання

Спонукання учнів до визначення завдань уроку.

(Спробуйте сформулювати завдання нашого уроку)

Запис на інтерактивній дошці: Дізнатися як правильно вимовляти та писати  деякі іменники у Д.та М. відмінках

-Пропонують варіанти. (Дізнатися як правильно вимовляти та писати іменники у Д.та М. відмінках.)

8 хв

4.Відкриття нового знання

Пропозиція до учнів спробувати відкрити це знання комусь, а потім поділитись з іншими

Інструктаж щодо виконання вправи (Розподіліть подані форми іменників за відмінками. Пам`ятайте, успіх всіх залежить від успіху кожного.)

Пошукова бесіда

-Що вам допомогло правильно розподілити слова у колонках?

-Прочитайте різні форми слів.. -Що ви помітили?

-У якій частині слова відбулася зміна?

-Підкресліть приголосні, які змінилися.

-Хто спробує відкрити нове знання про вимову та написання іменників?

Запис на інтерактивній дошці: Берег - берегу- на березі, блок- блоку- на блоці,

вухо- вуху - на вусі, смуга- смузі -на смузі, щука- щуці- на щуці,

муха- мусі -на мусі.

Запис на інтерактивній дошці:

В іменниках. з основою на [г;к;х] у Д.та М. відмінках відбувається чергування цих приголосних на [з;ц;с]..

  • Розподіляють на дошці, а потім записують слова у три  колонки

    ( Н.в.  Д.в. та М.в.);

  • Звіряють зі зразком на дошці (чи правильно розподілили)

  • Застосовують знання про те, що у М.в. іменники вживаються з прийменниками.

  • Відмічають, що у словах  змінилися приголосні

  • Визначають, що зміна відбулася в основі.

  • Формулюють  правило написання іменників.

24 слова

3 хв

Фізхвилинка

  • Співають реп та виконують рухи.

7 хв

5.Первинне закріплення

Постановка завдань щодо виконання вправи.Формування уміння самостійно працювати з підручником.

(-Прочитайте та прокоментуйте виконання вправи № 129, ст.59)

Інструктаж щодо виконання вправи.

(- Виконайте інтерактивну вправу на розподіл  іменників  з чергуванням у Д. та М. відмінках  або тільки у М. відмінку.ДЛя цього перетягніть слово у відповідну мішень та прокоментуйте свою думку.)

Запис на інтерактивній дошці:

Д.в. М.в.

[г;к;х]

[з;ц;с]

6 слів: плуг, папка, капелюх,крига, фабрика, черемха.

  • Читають завдання самостійно.

  • Коментують свої дії (читають словосполучення; змінюють слова для узгодження; пояснюють правопис з опорою на схему).

  • Спостереження за іменниками, у яких чергування відбувається в одному або у двох відмінках.

23 слова

5 хв

6.Самостійна робота

Налаштування на самостійну роботу.

(- Перевірте засвоєння знань, виконавши тест.)

- Які слова викликали затруднення?

тест

  • Обирають правильну відповідь з 3-х варіантів.

  • Акцентують увагу на своїх помилках.

4 хв

7.Включення в систему знань

(-Перевірте правильність написання слів у тексті.Виправте помилки.)

Текст на аркушах:

Дівчинка стояла на порогі з хмизом у мокрому від снігу кожухі.. Зла мачуха наказала падчеркі принести з лісу проліски.Брати- місяці допомогли дівчинкі зігрітися та добути пролісків. Сирота зраділа знахідкі та принесла квіти мачухі.

  • Аналізують написання, виявляють помилки, виправляють їх.

1 хв

8.Домашнє завдання

Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

(-У домашньому завданні вам необхідно правильно записати слова у дужках використовуючи знання отримані на уроці. Виберіть самостійно який текст запишите А чи Б.)

Запис на інтерактивній дошці:

ст. 60, впр. 131 А чи Б на вибір

- Записують.

5 хв

9.Підсумок та рефлексія.

(- Яке утруднення виникло перед вами на початку уроку?

  • Яке завдання ви поставили перед собою?

  • Чи вдалося реалізувати його?

  • Використовуючи слова, розміщені на дошці, висловіть своє враження від уроку.)

- Згадайте, з якого речення почався наш урок. Попіклуйтеся про пташок, та наповніть годівниці на нашому майданчику.

Запис на інтерактивній дошці:

«гілкі/гілці» ; «пташкі/пташці»

Дізнатися як правильно вимовляти та писати  деякі іменники у Д.та М. відмінках

Запис на інтерактивній дошці:

Сьогодні я взнав…

Було важко …

Я зрозумів, що …

Я відчув,що…

Я навчився…

Я зумів…

Я буду пробувати…

Мені захотілося...

  • Встановлюють причинно- наслідкові зв`язки.

  • Узагальнюють та підсумовують результати.

  • Рефлексують.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!