Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Конспект урок "Ялинка мого дитинства. Тамара Коломієць. Виготовлення ялинкових прикрас"

Літературне читання

Для кого: 4 Клас

03.02.2019

2671

127

0

Опис документу:
Урок інтегрований. Діти поповнюють свої знання про життя в роки Великої Вітчизняної війни, читаючи оповідання Тамари Коломієць. Використовуючи різні інтерактивні методи навчання, учні вдосконалюють навички читання, збагачують словниковий запас. На уроці використовуються вправи на розвиток критичного мислення. Потім учні самі виготовляють паперові ялинкові прикраси.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: ТАМАРА КОЛОМІЄЦЬ. ЯЛИНКА МОГО ДИТИНСТВА (Спогади). ВИГОТОВЛЕННЯ ЯЛИНКОВИХ ПРИКРАС

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане; збагачувати знання учнів про історію свого народу, про важкі роки другої світової війни; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок; інтегрований (літературне читання + образотворче мистецтво)

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок – починається урок.

Сідайте зручненько,

Слухайте уважненько,

Працюйте швиденько.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1. Робота з таблицями з читання.

  2. Робота над скоромовкою

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Послухайте вірш.

БУСЕЛ

По мочару, по болоту Іде бусел на роботу, Із купини на купину, З трясовини в баговину Чалапає, не минає — Такі зручні ноги має.

Мочарі — болотисте місце.

— Чи сподобався вам вірш?

— Хто його автор? (Тамара Коломієць)

— Сьогодні ми ознайомимося з твором цієї чудової української письменниці.

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Ми читаємо тексти з розділу «Сторінками історії України». Вже прочитали про різні часи в житті України. Сьогодні згадаємо ще одну сторінку нашої історії.

1. Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання вступної статті учнями ( с.54)

— Які часи згадує поетеса в своєму оповіданні?

— Коли відбувалася Друга світова війна?

— Яке горе принесла вона на нашу землю?

2. Опрацювання оповідання Тамари Коломієць «Ялинка мого дитинства»

1) Гра «Передбачення».

— Прочитайте заголовок оповідання.

— Як ви вважаєте, про що йтиметься в оповіданні з таким заголовком?

2) Виразне читання оповідання вчителем і кращими учнями з передбаченням.

3) Працює «Чарівна скринька» (словникова робота).

Війна відкотилася, жмут, житня солома, рудого паперу, витівки,віск, мереживні,

Вервечка — низка чого-небудь.

Витинанки — один з видів українського народного декоративного мистецтва, що має глибокі й багаті традиції (вирізання).

4) Перевірка розуміння прочитаного.

Метод «Шість капелюхів»

5) Читання тексту учнями самостійно.

6) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

— Якого свята чекали діти?

— Про що вони мріяли?

— Чому дівчинка не потрапила до школи на свято?

— Скільки в неї було ялинкових іграшок?

— Які прикраси вона робила для ялинки?

— Що для цього використовувала?

— Що принесла мама?

— Які іграшки зробила дівчинка із солом'яного паперу?

— Знайдіть і прочитайте опис цих іграшок.

— Що робила дівчинка, коли лягла спати?

7) Вправи для розвитку швидкості читання.

Гра «Хто швидше?»

Знайдіть у тексті речення зі словами: округлими, муркоче, воску, задумка, вервечка, мереживні.

8) - Вправа «Торбинка запитань» (обирається один або кілька учнів, яким решта учнів дають запитання за змістом; хто більше дав правильних відповідей – у того торбинка повніша)

9) Вправа «Аукціон думок» (учні діляться своїми враженнями, почуттями від прочитаного)

VI.ВИГОТОВЛЕННЯ ЯЛИНКОВОЇ ПРИКРАСИ

- Розгляд зразків ялинкових прикрас з паперу,

- вибір ялинкової прикраси, яку хочуть виготовити учні,

- повторення правил безпечної роботи,

- практична робота,

- виставка виготовлених прикрас

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Що нового ви дізналися про дитинство письменниці?

— Чим схвилював вас прочитаний твір?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Виразно читати оповідання (с. 54-55). Підготувати розповідь про улюблену ялинкову прикрасу вашої родини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.