Конспект тематичного дня "Осінь"

НУШ

Для кого: 2 Клас

27.01.2021

217

6

0

Опис документу:
Розширювати та поглиблювати знання дітей про сезонні зміни в природі восени; учити називати ознаки та прикмети осені, працювати в парах; складати слова із заданим складом, складати рими; учити складати невеликі розповіді – роздуми, речення про осінь з окремих слів; закріплювати знання про речення.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тематичний день

«ОСІНЬ»

2 клас

Автор: Афанасьєва Світлана Михайлівна, вчитель початкових класів Кобзарцівської філії І-ІІ ст. Снігурівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Мета: розширювати та поглиблювати знання дітей про сезонні зміни в природі восени; учити називати ознаки та прикмети осені, працювати в парах; придумувати слова із заданим складом, складати рими; учити складати невеликі розповіді – роздуми, речення про осінь з окремих слів; закріплювати знання про речення; розвивати зв’язне мовлення, слухове сприйняття, сенсомоторику, координацію рухів, навички читання, навички командної праці; розвивати просторову орієнтацію; виховувати впевненість, працьовитість.

І. Актуалізація знань.

Класна кімната прикрашена осіннім листям, яке учні зібрали в шкільному саду під час екскурсії. Листочки різних порід дерев лежать і на партах.

Учитель. Хто вона, ота красуня в золотім намисті,

Що без пензля і без фарб скрізь малює листя?

Учитель. -Діти, до нас сьогодні завітала осінь. Якими кольорами вона прикрасила природу?

Асоціативний кущ

КОЛЬОРИ ОСЕНІ

А яких кольорів найбільше вона принесла? (Відповіді дітей) Поміркуйте, чому її називають золотою.

Робота в парах. –Порадьтеся та скажіть, листочки з яких дерев прилетіли до вас на парту. (Діти називають дерево, з якого злетів листочок)

Гра. - Що можна знайти під цими листочками? (Учитель показує по черзі листя з дуба та каштана, а учні дістають з коробочки плоди.)

ІІ. Ознайомлення учнів з цілями та метою дня

ІІІ. Навчання грамоти.

Робота над віршем Максима Рильського

«Ми збирали з сином на землі каштани…»

Ми збирали з сином на землі каштани,

Ми дивились довго, як хмаринка тане,

Як хмаринка тане, як синіє синь,

Як колише вітер струни павутинь.

Ми збирали з сином жолуді дубові,

І про день майбутній я казав синкові

І пливли багряні хмари в вишині,

І співала осінь весняні пісні.

А) Слухання вірша

- Що побачили батько з сином одного осіннього дня? Чим вони милувалися? (Відповіді дітей)

Б)-Які почуття, настрій передає поет у вірші? (Відповіді дітей)

В) Самостійне читання

- Прочитайте вірш напівголосно, замріяно.

Руханка. (Під звуки вальсу) Зібрати на килимку листочки і покружляти з ними.

Гра «Добери дію»

-Чи помічаєте ви зміни в природі з настанням осені.

-Листя восени що роблять?(Жовтіють, обпадають, кружляють…)

-Дощ восени (мрячить, йде…)

-Птахи восени (Відлітають, готуються …)

- Дерева восени (скидають листя, засинають…)

-Звірі восени (готуються до зими, змінюють шубки…)

Вправа «Загублені склади»

(на картках написані склади, а діти придумують слова про осінь)

ТЕ – тепла;

ЩЕ – щедра;

ЗО - золота;

ДО –дощова.

Вправа «Склади речення». На столах перед кожною дитиною лежать конверти з розрізаними реченнями про осінь. Треба прочитати їх і скласти в певному порядку.

1.Осінь, настала, золота.

2.Похмурим, небо, стало.

3. Йдуть, дощі, часто.

4. Птахи, відлітають.

Робота в групах . «Де помилився художник?»

ІV. Математика

Робота в парах. На столах листочки різної довжини. Завдання: відібрати найдовший і найкоротший листочки, виміряти їх довжину, записати і порівняти.

Накреслити відрізки, які рівні довжинам найдовшого і найкоротшого листочків.

Робота над задачею. Для засушування діти зібрали 24 кленових листочка, 12 дубових та 20 горіхових. Скільки всього листочків назбирали діти?

Руханка.(Під музику)

В парах. Практична робота з календарем.

Скільки днів у вересні?

Скільки у жовтні?

Скільки в листопаді?

Скільки всього днів має осінь?

V.Я досліджую світ

Робота над загадками.

1.Голі поля, мокне земля, дощ поливає. Коли це буває?

2. Рукавом махнув – дерево зігнув. (Вітер)

3.Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає. (Осінь)

4.Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила, сонце закрила. (Хмара)

5. Коли нема – чекають, коли прийду – тікають. (Дощ)

Вправа. Порівняйте літо з осінню.

В парах. Серед картинок із зображенням сезонних явищ вибрати тільки осінні явища (мрячить дощ, осінній ліс, падає листя, відлітають журавлі, перший сніг ), пояснити свій вибір.

Руханка. Покажіть як вітер колише дерева?

Слухання.

Початок осені завжди чарівний. Повітря стає прозоре, мов кришталь, а небо блакитне-блакитне. Достигають цілющі плоди шипшини, виграють яскравими червоними барвами у сонячному промінні. Чується останній грім, що прощається з полями, Осінь, наче художник, велетенським пензлем розфарбовує в яскраві кольори плоди та листя. Ось так починається осінь.

Пахне чебрецем, опеньками, стиглими ягодами. ( З Вікіпедії)

  • Про які ознаки осені йдеться у цьому описі? Які з них відбуваються у живій природі, а які в неживій?

Перегляд мультфільму «Чому восени опадають листя?»

Стратегія розвитку критичного мислення.

Дискусійне питання.

- Чи можна спалювати листя?

Діти поділяються на дві групи за власним переконанням. Кожна група отримує

лист паперу, на якому вони записують або за допомогою малюнків пояснюють свою думку.

Після даного проміжку часу групи захищає свою точку зору.

Учитель підсумовує, акцентуючи увагу на тому, що всі думки важливі.

Досліджуємо природу.

Завдання для досліджень

  • Як повязані нежива і жива природа?

  • Чи всі дерева змінюють своє забарвлення?

V. Технології. Трудове навчання

Виготовлення фоторамки з картону та осіннього листя

Підготовка. У учнів на столах лежать по два аркуша паперу А4( В одному з них в центрі вирізаний прямокутник 8 х 14),висушене осіннє листя, клей, фото.

Інструкція

1. Візьміть аркуш з отвором. Це заготовка рамки.

2. Листя змастіть клеєм і приклейте до рамки так, щоби не було видно картону.

3. Краї листочків загинайте і приклеюйте до зворотної сторони рамки.

4. Залиште рамку, щоби вона трохи підсохла.

5. Зберіть усі деталі. На аркуш картону покладіть по центру фото. Зверху готову рамку.

6. Перевірте, щоби фото помістилось у рамці і не було видно нижнього картону.

7. Приклейте фото до картону.

8. Приклейте рамку. (Рамку можна покрити лаком, але це мають робити дорослі)

VІ. Підсумок дня.

Робота в альбомі вражень

Діти виконують малюнок у альбомі вражень за вибраною темою.

Теми. 1. Я дізнався…

2. Мені цікаво…

3. Я відчуваю…

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.