6 клас "Пізнаємо природу" ( за модельною програмою інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5–6 класів авторів Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.)
Підручник "Пізнаємо природу": підруч. інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Д. Д. Біда. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. — 256 с.
Мета уроку:
навчальна:
ознайомити учнів з основними уявленнями про будову Всесвіту;
розглянути історичний розвиток астрономічних моделей: геоцентричну та геліоцентричну;
ознайомити з сучасними науковими уявленнями про Всесвіт, його структуру, склад та розширення;
розвивальна:
розвивати логічне та критичне мислення учнів через аналіз наукових концепцій;
формувати навички роботи з інформацією, узагальнення та порівняння історичних та сучасних поглядів на будову Всесвіту;
заохочувати інтерес учнів до астрономії та природничих наук;
виховна:
виховувати допитливість і прагнення до пізнання навколишнього світу;
формувати науковий світогляд та усвідомлення місця людини у Всесвіті;
виховувати повагу до досягнень науки та історичних постатей, які зробили внесок у дослідження космосу.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: презентація, модель Сонячної системи (фізична або віртуальна), відеофрагменти (структуру Всесвіту, місце Землі у космосі), зоряна карта або планетарій (для пояснення руху планети), онлайн-симуляції руху планети, розширення Всесвіту, роздатковий матеріал (з історією розвитку Всесвіту.)
Очікувані результати:
учні повинні знати:
основні уявлення про будову Всесвіту;
відмінності між геоцентричною та геліоцентричною моделями Всесвіту;
сучасні уявлення про структуру Всесвіту;
місце Сонячної системи у складі Чумацького Шляху та загальній будові космосу;
учні повинні розуміти:
як змінювалися уявлення про Всесвіт упродовж історії науки;
чому геоцентрична модель була замінена геліоцентричною;
чому сучасна наука вважає, що Всесвіт розширюється;
взаємозв’язок між астрономічними відкриттями та розвитком технологій;
учні повинні вміти:
порівнювати геоцентричну та геліоцентричну моделі Всесвіту;
аналізувати розташування Землі у Всесвіті та визначати її місце серед космічних структур;
використовувати наукові знання для пояснення руху планети та зірок;
робити висновки про вплив наукових відкриттів на розвиток людства.