Конспект підсумкового заняття з математики "Гостинці для звірят"

Математика

24.05.2021

52

0

3

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)
Опис документу:
Даний конспект допоможе вам виявити рівень знань дітей старшої групи з математики. Він містить в собі різноманітні завдання, зміст яких відповідає показникам компетентності дошкільники на кінець навчального року.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Підсумкове заняття з математики

«Гостинці для лісових звірят»

(старша група)

Мета: - виявити рівень знань та умінь дітей за напрямками:

  • Кількісна та порядкова лічба в межах 10;

  • Пряма та зворотня лічба в межах 10;

  • Порівняння кількості предметів, встановлення рівності-нерівності;

  • Склад числа з двох менших;

  • Суміжні числа:

  • Геометричні фігури та їх обстеження;

  • Вимірювання умовною міркою;

  • Орієнтування в просторі;

  • Частини доби, дні тижня, пори року.

  • Розвивати увагу, вміння зосереджуватись, мислення;

  • Виховувати бажання навчатись, позитивний емоціональний стан.

Обладнання: д/г «Полагодь килим», д/г «Частини доби», д/г «Порахуй», зображення сороки, їжака, білки, картки з прикладами, картки з наборами друкованих грошей, об’ємні геометричні фігури, мішечок, сюжетні картини – задачі, кошик з муляжами овочей та фруктів, зображення гномиків з хатинками та доріжками до них, умовна мірка, фішки, м’яч.

Хід заняття:

І. Організаційна частина

Добрий день, дорогі друзі!

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До заняття всі готові!

- Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до лісу, щоб привітати та пригостити наших лісових друзів.

ІІ. Основна частина

- Але, щоб знайти гостинці, нам потрібно пограти в ігри та знайти дорогу до них. Пропоную полетіти на килимі – літаку. Ой, та він в нас порвався! Давайте його полагодимо!

  • Дидактична гра «Полагодь килим»

Діти добирають геометричні фігури, яких не вистачає, до готових шаблонів, називають основні характеристики кожної окремо взятої фігури.

- Молодці, діти! Килим ми відремонтували, а тепер пропоную зайти на наш літак і вирушити у подорож. (Діти сідають на стільці)

- А поки ми будемо летіти, давайте поглянемо в ілюмінатор і подивимося повз чого ми пролітаємо.

  • Дидактична гра «Порахуй»

(демонструю зображення з д/г «Порахуй»)

  • Скільки ялиночок росте вздовж дороги?

  • Скільки грибочків на галявині?

  • Скільки квіточок в саду?

  • Скільки пташок на гілці?

  • Скільки ягідок на кущику?

  • Порахуйте ягідки по порядку.

  • Порахуйте ягідки в зворотньому порядку від 10 до 1.

- Ось ми і прилетіли до лісу. Давайте зійдемо з літака і роззирнемося навколо. Та спочатку перешикуємося двійками. (Діти шикуються двійками біля кольорових фішок, які розставлені на підлозі, у кожної пари дітей – свій колір фішки)

  • Дидактична гра «Орієнтуємось в просторі»

(завдання промовляються для кожної пари)

  • Поверніться направо і назвіть предмети, які ви бачите.

  • Поверніться наліво і розкажіть, що ви бачите зараз.

  • Стійте прямо, назвіть предмети попереду себе/позаду/вгорі/внизу.

- Так, ми все навколо роздивилися. І першою в лісі нас зустрічає Сорока-білобока. Вона вихваляється, що все на світі знає, давайте покажемо їй, що ми теж багато чого знаємо!

  • Дидактична гра «Вікторина»

(діти стають в коло, для гри використовуємо м’яч)

  • Скільки місяців у році?

  • Скільки очей у людини?

  • Скільки сигналів світлофора?

  • Скільки всього пір року? Назвіть їх.

  • Скільки хвостиків у зайчика? А у двох?

  • Що приходить після зими?

  • Який зараз місяць?

  • Який день узимку?

  • Яка геометрична фігура може котитися? Чому?

  • Яка пора року приходить після весни?

  • Чому квітень так називається?

  • Скільки ніг у людини? А у тварини?

- Добре, малята, ми Сороці-білобоці показали, що ми теж нівроку. А тепер хто знає – той далі називає!

  • Дидактична гра «Частина доби»

( демонструю картки – зображення частин доби)

  • На які частини ділиться доба?Назвіть їх.

  • День іде,а після нього настає….

  • Що ми робимо ввечері/вранці/вночі?

  • Вечір пройшов і настала….

  • За ранком слідом наступає….

  • День пройшов і настав….

- Ми вже зайшли вглиб лісу, треба трохи перепочити.

Фізхвилинка

Тут трава росте висока ,

Тут стежинонька вузька.

Вище руки, вище ноги —

Не проста у нас дорога.

А тепер ідемо боком —

Із підскоком, із підскоком.

Походили на носочках,

А тоді на п'ятах.

Випростали добре спини

І звели лопатки.

- Ой, подивіться, до нас прийшов Їжачок – хитрячок, пропонує нам розв’язати приклади.

  • Завдання «Розв’яжи приклад»

(Діти сідають за столи, на яких заздалегідь розкладені надруковані приклади і каса з цифрами. Готову відповідь діти викладають в порожнє поле картки)

- Молодці! Впорались з цим завданням! Та тепер Їжачок-хитрячок пропонує нам зробити онлайн-замовлення гостинців для звірят.

  • Завдання «Зроби покупку»

( Роздаю дітям картки з печатною основою та конверти з набором надрукованих грошей. На печатній основі вказані два порожні поля між якими стоїть знак додавання та знак «дорівнює», після котрого цифрою вказана потрібна сума. В порожні поля із знаком «+» між ними діти викладають комбінацію купюр, яка дорівнює сумі, що стоїть після знаку «=»)

- Дітки, поки ми робили завдання від їжачка, як повз пробігав зайчик та загубив якийсь мішечок. Давайте подивимось, що в ньому знаходиться.

  • Дидактична гра «Чарівний мішечок»

(Діти по черзі (можна стати півколом) аналізують навпомацки зміст мішечка та називають об’ємні геометричні фігури, які вони «упіймали» та їх характеристики)

  • Дидактична гра «Задачі»

- А тепер пропоную вам звернути увагу, що поруч із мішечком я ще й конверт знайшла. А в цьому конверті знаходяться цікаві задачі. Давайте й їх розв’яжемо!

(Демонструю по черзі картки із сюжетними картинками, на яких у віршованій формі надрукований зміст задачі)

Шість кумедних ведмежат

Біля броду борюкались.

Двоє з них втекло до мами.

Скільки ведмежат зосталось? (4)

____

Сім веселих хлопчиків

В озері купались.

Двох покликали матусі,

Скільки хлопчиків зосталось? (5)

____

5 яблунь у саду ростуть.

4 з них уже цвітуть.

А скільки ще не розцвіли?

Ну, як би ви відповіли? (1)

_____

У малої Галини

Є 5 ягід малини.

Три дала вона брату,

Що лишилось – нумо рахувати! (2)

- Ой, як ми швидко з вами ці задачки розв’язали! А тепер відгадайте загадку від мене:

Жовта блискавка невпинна

Між деревами пролине,

З гілки плигає на гілку

Ця мала руденька… (білка).

- Наша білка дуже гарна господиня, у неї дуже багато припасів. Вона хотіла їх записати та заплуталася в підрахунках. Давайте допоможемо їй розставити відповідні знаки.

  • Завдання «Більше/менше або однаково?»

(Діти сідають за столи, на яких заздалегідь розкладені надруковані картки із порівнянням множин у вигляді різноманітних предметів та розкладені набори із знаками «<», «>», «=». Діти викладають в порожнє поле картки відповідний знак)

  • Завдання «Сусіди числа»

- А тепер допоможемо нашій білочці віднайти зниклих сусідів числа!

(Діти розкладають відповідні цифри до порожніх полів спеціальних карток)

- Ось ми майже дісталися до гостинців для звірят. А де вони знаходяться нам підкажуть лісові гноми.

(Демонструю дітям два великих аркуша із зображенням гномів, їх домівками та доріжками різної довжини до них)

Жили два веселих гнома,

Ось будинки їх чудові.

І стежки до них ведуть,

Гномики додому йдуть.

Але один йде і регоче –

Його стежиночка коротше.

Але інший не сумує,

Що по довгій він крокує.

- Як виміряти ці стежки? (визначити на око)

- А можна більш точно визначити довжину?

- Чим вимірюють довжину? А якщо немає лінійки?

(можна виміряти міркою)

- Давайте це зараз зробимо!

( Діти вимірюють довжину стежинок умовною міркою та аналізують їх довжину, порівнюють між собою)

ІІІ. Заключна частина

- Прислухайтесь, малята, гномик каже, що гостинці для звірят лежать у кошику он за тією ялинкою! (дістаю кошик з муляжами фруктів та овочей). Ось наші гостинці для лісових друзів, будемо їх ними пригощати.

- Ох, скільки ми роботи сьогодні зробили! Та вже час повертатися до нашого садочка. Давайте попрощаємось із нашими звірятами та підемо назад до нашого килима – латка.

- До побачення!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Математика

24.05.2021

52

0

3

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)