Конспект першого уроку "Сила країни - в мирі та єдності"

Опис документу:
Конспект першого уроку на основі твору О.Гріна "Поєдинок проводирів", на меті якого змусити дітей замислитися над вирішенням проблем між країнами, над наслідками військових дій, навчитися домовлятися та любити свою країну. Урок побудований за методикою розвитку критичного мислення А.Кроуфорда.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Сила країни – в мирі та єдності.

Мета: змусити дітей замислитися над проблемою миру у світі; розвивати комунікативні навички, вміння домовлятися та вести дипломатичні перемовини; привити любов до своєї країни та людей; навчити оцінювати дії персонажів, асоціювати свої дії с діями літературних героїв; розвиток фантазії, писемного та усного мовлення та швидкості мислення.

  1. Карта думок.

Учитель дає на дошці словосполучення «суперечка країн». Діти називають всі асоціації чи думки с приводу даного словосполучення. Учитель все записує на дошці. Ця вправа налаштовує дітей на сприйняття матеріалу.

  1. На дошку вчитель вішає 3 слова: «проводир», «двобій», «країна». Дітям потрібно швидко придумати історію, в якій будуть зустрічатися всі три слова. Вправа викликає зацікавленість в наступному тексті. Після цього вчитель пропонує прочитати, як Олександр Грін об’єднав ці слова.

  2. Учитель або діти читають текст.

Двобій проводирів

(О.Грін)

У глухих джунглях Північної Індії, близько озера Ізамет стояло мисливське село. А біля озера Кінобай було інше мисливське село. Жителі обох сіл здавна ворогували між собою, і не проходило жодного місяця, щоб з тієї чи іншої сторони не виявився убитим хтось із мисливців, причому вбивць неможливо було зловити.

Одного разу в озері Ізамет вся риба і вода виявилися отруєними, і жителі Ізамет сповістили мисливців Кінобая, що йдуть битися з ними на смерть, щоб разом покінчити виснажливу ворожнечу. Негайно ж як тільки стало про це відомо, жителі обох сіл з'єдналися в загони і пішли в ліси, щоб там покінчити з ворогами.

Минув тиждень, і ось розвідники Ізамет вистежили воїнів Кінобая, що засіли в невеликій лощині. Ізаметці вирішили напасти на кінобайцев негайно і стали готуватися.

Ватажком жителів Ізамету був молодий Сінг, людина безстрашна і шляхетна. У нього був свій план війни. Непомітно покинувши своїх, з'явився він до кінобайцев і пройшов в намет Ірета, вождя кінобайцев.

Ірет, побачивши Сінга, схопився за ніж. Сінг сказав, посміхаючись:

- Я не хочу вбивати тебе. Послухай: не мине й двох годин, як ти і я з рівними силами і рівною відвагою кінемось один на одного. Ясно, що станеться: нікого не залишиться в живих, а дружини і діти наші помруть з голоду. Запропонуй своїм воїнам те саме, що запропоную я своїм: замість загальної бійки битися будемо ми з тобою - один на один. Чий ватажок переможе - та сторона і перемогла. Йде?

- Ти маєш рацію, - сказав, подумавши, Ірет. - Ось тобі моя рука.

Вони розійшлись. Воїни обох сторін радісно погодилися на пропозицію своїх ватажків і, влаштувавши перемир'я, оточили тісним кільцем квітучу галявину, на якій відбувався поєдинок.

Ірет і Сінг по сигналу кинулися один на одного, розмахуючи ножами. Сталь дзвеніла, стрибки і помахи рук ставали все сильніші і загрозливіші і, знайшовши момент, Сінг, проколов Ірету ліву сторону грудей, завдав смертельну рану. Ірет ще стояв і бився, але невдовзі впав. Сінг шепнув йому:

- Ірет, вдар мене в серце, поки можеш. Смерть одного ватажка викличе ненависть до переможених, і різанина відновиться ... Треба, щоб ми померли обоє; наша смерть знищить ворожнечу.

І Ірет вдарив Сінга ножем в незахищене серце; обидва, посміхнувшись один одному в останній раз, впали мертвими ...

У озера Кінобай і озера Ізамет немає більше двох сіл: є одне і називається воно селом Двох Переможців. Так Сінг і Ірет примирили ворогуючих людей.

  1. Робота з текстом.

  • Чи могли проводирі Ізамету та Кінобая вчинити по-іншому?

  • Потрібний був вчинок ватажків?

  • До чого це привело?

  • Якщо б це відбувалося в наш час та в Європейських країнах, як би вчинили проводирі? Який в них був би вихід?

  • Чому краще мирне вирішення проблем?

  • Чим загрожує війна жителям країни?

  1. Групова робота.

Учитель дає дітям смужки паперу для будівництва моста та завдання побудувати міст з їхньої парти до парти сусідньої групи. Суть завдання полягає в тому, що будівельного матеріалу однієї групи не вистачає для будівництва. Групам доведеться домовлятися між собою про спільне будівництво мосту.

  1. Обговорення будівництва.

  • Чи важко було домовитися?

  • Чи виграли ви від домовленості, чи програли?

  • Чи залишилися у вас матеріали в країні?

  • Які у вас відносини склалися з сусідньою країною?

  1. Письмова робота. Твір – роздум (5-6 речень) на тему: «Якби всі країни витрачали свої кошти на мирне розв’язання проблем, як би розвивався світ?»

  2. Підсумок уроку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн