Конспект "Ознайомлення з дробами"

Опис документу:
Мета цього уроку пояснити учням утворення дробів, показати запис дробу та ознайомити з термінами чисельник і знаменник, опрацювати складені задачі, які містять знаходження частини числа, формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, виховувати бережливе ставлення до символів краси України

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок математики в 4 класі

Тема: Ознайомлення з дробами

Мета: пояснити учням утворення дробів, показати запис дробу та ознайомити з термінами чисельник і знаменник, опрацювати складені задачі, які містять знаходження частини числа, формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, виховувати бережливе ставлення до символів краси України

Обладнання: ММ презентація, таблиці та наочність до теми, індивідуальні картки, наочність для практичної роботи, кубик Блума.

Девіз уроку: «Не дрімати, не лежати, лише думати й міркувати»

ХІД УРОКУ

Ι. Організаційний момент.

       Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав,

Тож і ви часу не гайте,

Урок математики розпочинайте,

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно.

Учитель. Діти, у нас на уроці присутні гості, тому поверніться до них, привітайтеся, подаруйте їм свої посмішки.

Подивіться, будь ласка один одному в очі, посміхніться і побажайте подумки успіхів та гарної співпраці. (слайд 1)

Девіз нашого уроку «Не дрімати, не лежати, лише думати й міркувати» (слайд 2)

Нас сьогодні знову очікує подорож планетою Математики, яка пролягатиме через усю територію великої та прекрасної України.
– Як ви  думаєте, що обов’язково повинен взяти з собою мандрівник?  (Багаж)

Ось і ви візьмете з собою сьогодні  багаж своїх знань, умінь та навичок. (слайд 3)

 А ще нам знадобиться дорожній журнал (зошит). Відкрийте його і запишіть дату нашої мандрівки.

Крім цього ми повинні сьогодні ще взяти знання, вміння розв’язувати приклади та задачі, логіку та кмітливість

ІІ. Контроль і закріплення знань учнів.

  1. Хилинка каліграфії (зупинка волошки)

5 55 555 5555 55555 555555

Назвати найменше число.

Назвати набільше число.

Назвати двоцифрове число

Дайте характеристику числу 555 (слайд 5)

2. Математичний диктант (зупинка чорнобривці)

Висота найвищої вершини Кримських гір Роман-Кош – 1545 м, а висота найбільшої гори України, Говерли на 516 м більше. Яка висота Говерли? (2061 м) (слайд 6, 7)

Площа Чорного моря приблизно становить 429000 км2 , а Азовського моря (найменшого у світі) 39000 км2 . На скільки площа Чорного моря більша від площі Азовського? (390000 км2) (слайд 8, 9)

Довжина печери Озерної (на Тернопільщині) становить 114 км, це на 74 км менше, ніж довжина найдовшої песери на україні та у Європі, яка називається Оптимістична. Яка її довжина? (188 км) (слайд 10, 11)

Найбільше озеро України Ялпуг (Одеська обл..), його середня глибина становить 6 м, що у 3 рази менше, ніж глибина ще однієї перлини нашої української землі озера Синевир, яке ще називають морським оком. Яка середня глибина озера Синевир? (18 м ) (слайд 12, 13)

Довжина річки Дністер 1361 км, а довжина найбільшої річки України - Дніпро на 840 км більше. Яка довжина Дніпра? (2201км ) (слайд 14, 15)

 б) Гра «Шифрувальник» (зупинка маки )

Розв’яжіть приклади та  розташуйте відповіді у порядку зростання; прочитайте отримане слово. (слайд 17)

Р 5400 : 100 : 6 x 11 = (99);

О 28000 : 7000 х 8 х 10 = (320);

Б 810 : 90 x 10 x 8 = (720);

И 70 x 50 : 100 x 1000 = (35000);

Д 25 x 100 : 10:50 = (5).(Слайд 4)

99

320

720

35000

5

р

о

б

и

д

На екрані з´являється назва теми «Дроби». (Слайд 18)

ΙΙΙ.  Повідомлення теми та мети уроку.

Отже, друзі, ми з вами на уроці  побуваємо в країні Дробів, навчимось їх читати,записувати, порівнювати. А де знадобляться Вам ці знання?  

ΙV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Проблемне завдання та його розв’язання з поясненням вчителя

Подивіться на дошку, на ній цілий круг і круг поділений на 2 рівні частини. Одна така частина - це половина, або одна друга, якщо прикласти половинки одна до одної то дістанемо цілий круг. У житті часто користуються словом половина, або пів. Ми купуємо в магазині півхлібини, або ½ (вчитель показує) щоб він не засихав. Ми бережливо ставимося до хліба. Маленька родина не може з'їсти цілу хлібину (поєдную). Наш народ шанобливо ставиться до хліба і говорить: «Хліб усьому голова.»

У житті ми часто говоримо пів кілограма, ½ кг, півлітра – це половина одного літра (демонструю 1л і 0,5 л банку з водою, що переливаю в літрову банку), півтони (½ тони).

В природі, також зустрічаються дроби. Це ми бачимо на прикладі апельсина чи мандарина. Природа подробила ці фрукти на частини, на дольки.

Числа виду 1/2, 2/3, 3/4, 5/6 - називають дробовими числами. Частина числа називається дробом.  Число 5/6  -  дріб, де   5  -  чисельник дробу, а 6  -  знаменник дробу. Між ними є лінія дробу. Число під рискою показує, на скільки рівних частин поділене ціле, і називається знаменником. Число над рискою  показує, скільки таких частин взято, і називається чисельником.

 Ідея використання таких чисел, в яких цифри позначають одразу два різні поняття – розмір і кількість, визрівала довгий час. Першими до цієї ідеї прийшли індуси.

2. Практична робота (зупинка калина) (слайд19)

У кожного учня на парті лежать кружечки. Треба перегинанням поділити та розрізати круг на дві частини (червоний)

Візьміть зелений кружечок та перегинанням поділіть його на 4 частини

чотири рівні частини.

- Покажіть четверту частину круга.

-  Заштрихуйте 3/4 круга.

3. Робота з підручником

Завдання 761

На скільки рівних частин поділено кожний квадрат(2,3,4, 5, 6)

Назвіть кожну не зафарбовану частину квадрів (1 - чисельнки)

Скільки частин у квадратах зафарбовано (1,2,3, 4, 5 – знаменники)

4. Робота в групах (зупинка мальви) (слайд 21)

Завдання 762, 763

5. Фізкультхвилинка (зупинка соняшик)

V. Розвиток математичних умінь

Інидивідуальна робота (диференційвано) (зупинка колосок) (слайд 23)

Гарбуз важить 8 кг. Скільки важить половина гарбуза?

8:2=4(кг)

Відповідь: 4 кг важить половина гарбуза.

Яблуко важить 200гр. Скільки важить 1/5 цього яблука?

200:5=40(гр)

Відповідь: 40 гр. важить 1/5 цього яблука.

Відстань між Запоріжжям та Києвом 564 км. Автомобіль проїхав ¼ цієї відстані. Скільки йому залишилося проїхати?

Учень, який працює біля дошки, коментує розв'язання задачі, пояснює вибрані дії.

VI. Підсумок уроку.

Кубування

Які числа називають дробовими?

З яких двох частин складається дріб?

Що означає чисельник?

Що означає знаменник?

Як знійти дріб від числа?

Які завдання виконували сьогодні на уроці?

Раніше на Україні біля хати росло багато квітів. Це калина, мак, барвінок мальва вони є символом краси в українців. Саме ці квіти сьогодні для нас приготували завдання з якими ми впорилися. І вони ласкова запрошують нас до будинку, де нас зустрічають його господарі. А з чим прийнято зустрічати гостей? (слайд 24)

Коровай – це одне ціле. На скільки мені потрібно його поділити, щоб кожному дістався шматочок?

Якщо я розріжу його навпіл, скільки частин вийде?

Якщо я кожну ще розріжу навпіл, скільки частин вийде?

Вчитель розрізає коровай, діти пригощають гостей.

Хвилинка каліграфії

Математичний диктант

Гра «Шифрувальник»

Практична робота

Робота в групах

Фізкультхвилинка

Які числа називають дробовими?

З яких двох частин складається дріб?

Що означає чисельник?

Що означає знаменник?

Як знійти дріб від числа?

Які завдання виконували сьогодні на уроці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!