Конспект на тему: "Що ми знаємо про слово?"

Опис документу:
Мета: Навчальна – закріплювати знання дітей про «слово»; вправляти в уміння розрізняти короткі та довгі слова, дати уявлення про слова, що не мають самостійного значення і їх використовують у мовленні для зв’язку слів між собою; Розвивальна – розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення, мовлення. Виховна – виховувати допитливість, самостійність, активність, інтерес до занять.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Що ми знаємо про слово?

Мета:

Навчальназакріплювати знання дітей про «слово»; вправляти в уміння розрізняти короткі та довгі слова, дати уявлення про слова, що не мають самостійного значення і їх використовують у мовленні для зв’язку слів між собою;

Розвивальна розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення, мовлення.

Виховна виховувати допитливість, самостійність, активність, інтерес до занять.

Обладнання: предметні картинки, ширма, музичні інструменти, дзвоник.

Хід заняття:

І. Вступна частина

В усіх школах дзвенить дзвоник —

Починається урок.

Але рано нам до школи.

Нас вітає дитсадок.

Та не будем сумувати,

Щоб усе на світі знати,

Треба нам знання, малята,

В дитсадочку здобувати.

Дзвенить дзвоник.

Кличе й нас уже дзвінок

На перший з грамоти урок.

Тож рівненько всі сідаймо

І урок розпочинаймо.

ІІ. Основна частина

Дидактична гра «Відгадай, що звучить?»

Мета: розвивати увагу, уміння слухати звуки.

Вихователь за ширмою грає на музичних інструментах, а діти відгадують, який інструмент звучить.

-Ви не бачили інструментів, але відповідали правильно. Як ви здогадалися? ( Ми уважно слухали).

Чути стук у двері.

- Діти, я чую якісь звуки, напевне, нам хтось щось хоче сказати. (Ні, це просто стук, слів ми не чуємо).

- Чим відрізняються слова від інших звуків? (Слова складаються з мовленнєвих звуків).

-Пригадаємо, які звуки ми знаємо (голосні, приголосні).

Я трішки запізнилася, бо готувала для вас вірші. Але... забула деякі слова. Чи не могли б ви мені підказати? (Так, підкажемо!)

• Всякий з нас його шанує, Бо він пише і малює, Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,... (олівець).

• Виводить букви і слова Оця весела штучка, В руці виблискує здаля, Нова, гарненька... (ручка).

• Красивий щедрий, рідний край І мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай усе, Що зветься... (Україна).

-Я говоритиму слова, а ви мені будете пояснювати, що вони означають. Мама. (Найближча, найдорожча людина.)

Фломастер. (Предмет, яким можна малювати і розфарбовувати).

- ИМ, ПАМ. (Діти не можуть знайти відповідь).

и не можете відповісти, адже це не слова, а просто звуки. Ці звуки нічого не означають і не мають жодного змісту. Слова, завжди мають значення, зміст.

Дидактична вправа «Назви слово»

Мета: закріплювати знання дітей про те, що слова мають значення.

Діти утворюють коло. Кожна дитина повинна назвати будь-яке слово, його значення (ручка – шкільне приладдя, яким пишуть) і сказати його іншому, передаючи при цьому м’яч. Дітям не можна повторювати вже названі слова. Хто з дітей швидко не назвав слово, стає в середину кола.

- Ви вже знаєте, що слова звучать. Послухайте, як вони по-різному звучать і спробуйте голосом відтворити звучання цих слів.

• Скажіть ви, діти, слово «грім» — Воно гуркоче на весь дім, Неначе почалась гроза, Блискавка в небі не згаса.

Діти низьким голосом голосно вимовляють слово «грім».

• Скажіть: сидять шість мишенят, І миші вже тут шарудять.

Діти пошепки промовляють слова: «Шість мишенят».

• Зозуля пісенька яку, тобі співа? Ку-ку! Ку-ку?! Діти дзвінко промовляють: «Ку-ку, ку-ку». Слова у світі різні є — і гарні, і прості, І добрі, й хмурі, й чарівні, погані та пусті.

Щось ви зажурились!

Мабуть, трішечки втомилась?

Що робити?

Що робити?

Треба трішки відпочити. [1]

Фізкультхвилинка

Нумо, всі скоріш ми встанем, у віконечко поглянем. (Діти підводяться, визирають у вікно.)

Ось поставим руки в боки й пострибаємо навскоки. (Стрибки на місці.)

Вліво-вправо нахиліться (нахили в бік)

І навшпиньки підніміться. (Діти стають навшпиньки.)

Руки вгору, руки вниз, кругом себе повернись. (Піднімання та опускання рук з поворотом навколо себе.)

Крок уперед зробіть швиденько, і присядьте всі тихенько.

-Як ви вважаєте, скільки існує слів?

-На світі багато слів, як і людей. Усі люди різні, не схожі один на одного. І слова теж різні. Ось Максимко і Тетянка-маленькі на зріст, а Іванко-високий. Слова теж можуть бути довгими та короткими. Послухайте два слова : кіт і черепаха.

Вихователь виставляє на дошку картинки із зображенням кота та черепахи.

-Слово кіт я вимовила дуже швидко, тому що воно коротке. Давайте разом скажемо це слово.

Діти промовляють слово кіт.

А тепер скажемо слово черепаха. Чуєте, як довго ви вимовляєте це слово? Слово черепаха довге, тому воно звучить довго.

-Послухайте і скажіть, ці слова довгі чи короткі: сир, рак, самокат, ніс, холодильник, ракета.

-Вам важко було визначити, довге слово чи коротке? Я відкрию один секрут. Слова можна вимірювати кроками. Ми промовлятимемо слово кіт і крокуватимемо.

Діти промовляють слово і роблять крок.

-Скільки кроків зробили? (Один)

Це означає, що слово кіт коротке. А тепер промовимо слово черепаха і теж будемо крокувати. Скільки коків ми зробили? (Чотири кроки). Це означає, що слово довге. Візьміть будь-яку картинку і прокрокуйте слово, визначте, довге воно чи коротке.

Довгі ноги, довгий ніс,
По болоті ходить скрізь.
(Лелека)

І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна.
(Калина)

З небесної діжки
Крижані горішки
На землю упали,
Шкоди нам завдали.
(Град)

Він скрізь: у полі і в саду,
А в дім не попаде,
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він не йде.
(Дощ)

У лісі зростав,
У столяра побував,
В кімнаті оселився,
Полотном укрився.
(Стіл)

Я порою дощовою –
Наче дах над головою.
При собі мене тримають,
А як дощ  пройде – складають.
(Парасолька)

ІІІ. Підсумок заняття

-Яке щойно було заняття?

-Що ми вивчали?

-Що таке слово?

-Чи всі слова мають значення?

-Які слова бувають?

-Як визначити довгий звук?

-Як визначити короткий звук?

Використана література:

  1. https://vseosvita.ua/library/didakticni-igri-dla-movlennevogo-rozvitku-ditej-v-dnz-166100.html

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»