Конспект на тему: "Серце України-Київ".

Опис документу:
Мета: Навчальна – продовжити формувати уявлення про Україну; ознайомити з історією заснування столиці України-Києва, його історичних місць; вправляти дітей в умінні складати речення за схемами; вчити знаходити довгі і короткі слова; закріплювати знання про те, що у словах різна кількість звуків; тренувати вміння визначати перший та останній звук у словах; Розвивальна – розвивати фонематичний слух, логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять; Виховна – виховувати любов до України.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Серце України-Київ.

Мета:

Навчальна – продовжити формувати уявлення про Україну; ознайомити з історією заснування столиці України-Києва, його історичних місць; вправляти дітей в умінні складати речення за схемами; вчити знаходити довгі і короткі слова; закріплювати знання про те, що у словах різна кількість звуків; тренувати вміння визначати перший та останній звук у словах;

Розвивальна – розвивати фонематичний слух, логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять;

Виховна – виховувати любов до України, інтерес до занять.

Обладнання: стрічки слів, презентація, схеми речення, будиночки звуків.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

        Доброго ранку, рідний наш дім!

        Доброго ранку, дітки усі!

        Доброго ранку, сонечко ясне!

        Доброго ранку, садочку прекрасний!

        Вліво – вправо оберніться,

        Одне одному всміхніться.

ІІ. Основна частина.

1.Дидактична гра «Склади речення».

Мета: закріплювати знання про речення як одиницю мовлення, про те, що слова у реченні вимовляються послідовно одне за одним; вправляти в умінні складати речення за схемою.
Хід гри: Вихователь пропонує скласти речення за схемою, використовуючи опорні картинки.

Схеми речення:

1).Ведмідь іде в ліс.

2).Яскраво світить сонечко.

3).Шпак летить до шпаківні.

4).Сонечко заховалось за хмаринку.

5).Ведмідь побачив бджілок.

2.Дидактична гра «Знайдіть слово».

Мета:розвивати до лексичного значення слова, вміння аналізувати, зіставляти слова; виховувати любов до рідної мови, прагнення вивчити і досліджувати її.

Київський від слова Київ.

Квітучий від слова квітка.

Сонячний від слова сонце.

Осінній від слова осінь.

3. Дидактична гра «Довге чи коротке?»

Мета: закріплювати вміння дітей визначати довгі і короткі слова.

Слова: Київ, столиця, Україна, Кропивницкий, під, у.

ІІ. Основна частина.

І. Вступна бесіда з метою збудження інтересу дітей до змісту.

В: Головне місто нашої держави – Київ. Ще його називають столицею. Як називають людей, які проживають в місті Києві?

Д: Кияни.

Робота з картою України (слайд 1, 2).

В: Подивіться на карту України. Усе, що зображено на карті, зменшено в багато разів. Насправді Україна — дуже велика держава. Які кольори ви бачите на карті?

Д: Блакитний, червоний, зелений, помаранчевий…

В: На карті України м. Київ виділено червоним кольором. Зверніть увагу на головну річку країни – Дніпро. Її позначено блакитним кольором. Річка Дніпро одна з найбільших річок України. На її берегах побудований наш Київ. Що можна сказати про цю річку?

Д: Вона дуже широка, глибока.

ІІ. Читання художнього твору двічі.

Читання оповідання Н. Забіли «Древній Київ».

Давній народ, який оселився над Дніпром, називався полянами. Жили поляни родинами і мали своїх князів. Були серед них три брати: одного звали Кий, другого Щек, третього Хорив. І була в них сестра Либідь. Поселився Кий на одній горі. Щек на другій. А Хорив на третій горі. Збудували брати місто і на честь старшого брата назвали його Києвом. Навколо міста росли ліси, дрімучі бори. Водилися там різні звірі. А в місті жили люди працьовиті. У багатьох походах побував Кий. А повернувся в своє місто на горах, тут і помер. І брати його Щек і Хорив, і сестра їхня Либідь тут поховані. Від Либіді стала й річка називатися Либіддю. Ця річка впадає і зараз у Дніпро. Після смерті братів рід їхній довго князював у полян, у древньому місті Києві.

ІІІ. Бесіда за змістом твору.

В: Про кого розповідає автор?

В: Назвіть старшого брата? Середнього? Молодшого?

В: Чи була у них сестра? Як її звали?

В: Як називали народ про який розповідає автор?

В: В честь якого брата місто носить назву?

2. Презентація «Сучасний Київ»

Київ надзвичайно гарний. Тож турист Сергійко хоче вам показати найгарніші місця міста.

Слайд 3. Памятник Кию, Щеку, Хориву та сестрі Либідь. Перший зліва – Кий, посередині – Щек, останній – Хорив. Справа сестра Либідь.

Слайд 4. Києво-Печерська лавра.

Знаходиться на високих пагорбах правого берега Дніпра. Це великий монастир. Тут знаходяться церкви, музеї. Дуже красиво виблискують на сонці купола.

Слайд 5. Центральна вулиця Києва – Хрещатик.

Хрещатик широкий, просторий, із зеленими алеями каштанів.

А колись, у давнину, на цьому місці був глибокий яр, а посередині нього протікав струмок і навколо шумів густий ліс. Яр цей називався Хрещатим. Від його назви і пішла назва центральної вулиці Києва.

Пальчикова гімнастика «Дерева-київські каштани».

Вихідна позиція. 
Розташувати кисті рук перед собою, долонями до себе. Пальці розведені в сторони та напружені. Після виконання вправи струсити кисті рук.

Вітер залетів у гай.
Ти дерева не гойдай,
(Качати руками з боку у бік)

Дуже гілки не клони,
Щоб не тріснули вони!
(Качати руками униз – уверх,
не згибаючи пальців)

4.Знайомство з фішками-будиночками для звуків.

Мета: познайомити дітей з літерами, навчити читати.

Завдання:

  1. Познайомити з графічним зображенням букви;

  2. вчити виділяти перший звук із слова, поповнити словниковий запас;

  3. закріпити вміння логічно мислити;

  4. розвивати зорове й слухове сприйняття, увагу, пам'ять;

  5. виховувати вміння дотримуватись правил гри.

Матеріал для гри: будиночок з відкриваються віконницями, картки з картинками, з літерами.

Варіант № 1. Дитині дається будиночок із закритими віконницями. Дитина відкриває картинку, каже, що на ній намальовано і виділяє перший звук, передає хід наступного.

Варіант № 2. «Віконниці» закриті. Дитина відкриває букву, називає її, потім говорить слово на цю букву, передає хід іншому дитині.

Варіант № 3. «Віконниці» відкриті. Дитина запам'ятовує розташування букв протягом 1-2 хвилин. Потім «віконниці» закриваються. Дитина згадує розташування букв, називає їх і відкриває віконниці. Якщо правильно - повторює хід до тих пір, поки не помилиться. За правильну відповідь дитині дається фішка. Грати можуть кілька дітей.

5.Дидактична гра «Ланцюжок слів».

Мета: формувати навички елементарного звукового аналізу; навчити називати перший і останній звук в слові, спираючись на гучне промовляння; автоматизувати проблемні звуки в мові.

Хід гри: Діти об’єднуються у дві команди і стають одна проти одної на відстані 5-6 метрів. Першому гравцеві однієї з команд вихователь називає слово (наприклад, стіл), дитина виділяє останній звук, придумує слово на цей звук (лампа) і якомога швидше біжить до першого гравця протилежної команди. Ця дитина також придумує слово на останній звук попереднього слова (наприклад, ананас) і біжить до наступного гравця протилежної команди. І так далі, доки всі діти не візьмуть участь у грі. Вихователь стежить за правильним добором слів. Хто припустився помилки, той залишає гру. Наприкінці гри підраховується, яка кількість учасників залишилася в кожній команді. Виграє та команда, в якій залишилось більше учасників.

ІІІ. Підсумок заняття.

В: Про яке місто ми сьогодні говорили? (Про м. Київ.)

В: Як з’явився Київ? (Індивідуальні відповіді дітей)

В: Які визначні місця показав нам Сергійко? (Пам’ятник Кию, Щеку, Хориву та сестрі Либідь, Києво-Печерську лавру, Хрещатик).

В: Що вам сподобалось найбільше? (Індивідуальні відповіді дітей).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00