Конспект на тему: "Правила поведінки"

Опис документу:
- формування у дітей початкових уявлень про сталі дії та поведінку; - усвідомлення дошкільниками необхідності збереження ресурсів планети і особистої причетності до цього; - розвиток у дітей ефективних звичок соціальної поведінки, поводження з ресурсами та збереження природи і бажання діяти таким чином.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Як поводитись та як дякувати за подарунок.

  • Що ви бачите на першій картинці?

  • Чим відрізняється поведінка дітей на другій картинці?

  • Як правильно поводитись, коли тобі щось дарують?

  • Які слова варто говорити?

У дітей вміння вибирати формується за рахунок стереотипу поведінки дорослого, тобто залежить від того, наскільки вихователі готові і здатні надавати вибір дитині. Таким чином, необхідно звернути увагу на ті ситуації, у яких ми могли б дати дітям можливість зробити вибір, але за якоїсь причини цього не робимо. Наприклад: правила, що можуть регламентувати процес харчування дітей у дошкільному закладі.

  • Не вставати з-за столу, поки не з'їв все, що належить.

  • З'їсти половину обов'язково.

  • Другий шматок хліба не брати, поки не доїв перший.

  • Можливість відмовитися від однієї страви.

  • Можливість домовитися про те, скільки і що саме буде покладено помічником вихователя у тарілку.

Не слід гратися скатертиною, виделкою або ножем тощо.

Перш ніж їсти, розгорніть серветку. Серветками людство користується здавна. Чоловікам не слід закладати її за верхній ґудзик піджака. Це правило застаріло. Зараз серветку з тканини прийнято класти на коліна. Такою серветкою не слід витирати губи (для цього існують паперові). Коли встають із-за столу, серветку залишають праворуч від тарілки (якщо тарілка прибрана, на її місці), не варто дуже ретельно її згортати.

Як вже зазначалося, приступати до їжі слід тільки після того, як розпочне господиня (чоловікам - тільки після того, як розпочнуть жінки, що сидять поруч).

Виделку тримають лівою рукою, ніж, ложку - правою, не перекладаючи з однієї руки в іншу (існує так званий американський варіант, коли нарізають ножем все, що потрібно, а потім виделку тримають правою рукою). Лікті не повинні лежати на столі, тільки зап’ястя. Деякі страви їдять не користуючись ножем: макарони, вермішель, омлет, пудинг. Попоївши, ніж і виделку кладуть паралельно на тарілку.

Запивати їжу слід, попередньо її проковтнувши. Перед тим бажано промокнути губи паперовою серветкою, щоб не залишати на бокалі жирних плям.

Нечемно вибирати з порцій на загальній тарілці кращий шматок, беремо те, що знаходиться ближче.

Не слід мочати хліб у соус і вимазувати хлібом залишки їжі з тарілки.

Хліб не можна брати виделкою, тільки рукою. Небажано відкушувати від цілої скибки, треба відщипувати (скибку кладуть на спеціальну маленьку тарілку зліва або на паперову серветку). Масло, паштет тощо намазують не на всю скибку, а тільки на її частину.

Бутерброди не розрізають, а їдять, відкушуючи від цілого шматка. Не слід вставати і тягнутися через стіл за блюдом, краще попросити, щоб вам його передали. Страву із загальної тарілки не беруть своєю виделкою і не перекладають через край у тарілку, для цього використовують прибор, призначений для цього блюда.

М’ясо не нарізають відразу все, а відрізають по шматку від порції.

Ви можете скласти список правил, що існують у вашій групі. Які з них припускають вибір дитини? Як вони можуть бути змінені і доповнені для того, щоб надати дитині самостійність у виборі?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»