Конспект на тему : "Погода в рідному краї"

Опис документу:
вміння спостерігати навколишнє середовище, розвинути почуття поваги до рідного слова , до поетичних рядків, виховувати чутливу до оточуючого світу особистість

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Осінь - не пора року, осінь -  стан душі
Мета : поглибити знання лірики сучасних поетів, пригадати класиків, ознайомитися з лірикою наших земляків та  студентів  нашого технікуму, розвинути почуття поваги до рідного слова , до поетичних рядків, виховувати чутливу до оточуючого світу особистість     
Тип : літературна композиція  
Обладнання: флюгер (малюнок), таблиця з умовними позначками погоди, малюнки і фотографії пір року в рідному краї, презентація.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: пізнавально – пошукова гра

Хід уроку

  1. Організація початку уроку.

  2. Перевірка домашнього завдання

    1. Фронтальне опитування

— Яку тему почали вивчати на минулому уроці?

— Як ви розумієте вислів свій рідний край?

— В якій природній зоні він знаходиться?

— В якій частині України він розташований?

— Чи подобається вам рідний край? Чим?

— Чому рідний край називають Малою Батьківщиною?

    1. Індивідуальне опитування.

Завдання 1. Покажи на карті свій рідний край, визнач його обласний центр. З якими областями або країнами межує твій рідний край? Яка це природна зона?

Завдання 2. Розкажи як можна орієнтуватися на місцевості без компаса.

Завдання 3. Розкажи про особливості кожної пори року на території твого рідного краю.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку. Усі ми, вирушаючи до школи, на роботу, цікавимося, якою буде по­года. Виглядаємо у вікно, є опади чи немає, дивимося на термометр — хо­лодно чи тепло, намагаємося передбачити, який буде день.

- Чому людям важливо знати про погодні умови в різні пори року?

- Напевно ви вже здогадалися якою буде тема нашого уроку?

4. Сприймання учнями нового матеріалу.

4.1. Погода

- Отже, погода може змінюватися за короткий проміжок часу. Та найпростіше увімкнути радіо і прослухати прогноз погоди. Для нас вона може бути гарною або поганою, але для спеціаліста поняття погода містить в собі: температу­ру повітря, швидкість, силу і напрям вітру, хмарність та опади.Всі ці по­казники можуть змінюватися у часі та у просторі. Це означає, якщо в од­ній місцевості сухо, тепло і сонячно, то за кілька десятків кілометрів від неї може бути холодно і волого. А через кілька годин все знову змінить­ся. Усі ці зміни відбуваються у найнижчому шарі атмосфери. А що ж таке,,атмосфера,,?

Нашу планету оточує шар повітря, товщиною приблизно 500 км, який називають атмосферою. Ця оболонка не дає сонячним променям спалити все живе на Землі. - Як ви гадаєте, що таке,,погода,,? - Прочитайте в підручнику на стр.145 абзац і скажіть що таке погода. - Які показники має погода? ( температура, опади, сила вітру, хмарність) 5. Осмислення знань 5.1. Температура повітря - Кожен знає, що температуру повітря вимірють за допомогою термометра. Проте варто пам’ятати, що неправильно встановлений термометр, наприклад, на сонці, покаже не температуру повітря, а на скільки градусів нагрівся сам прилад. Сонце нагріває земну поверхню неоднаково. Там, де поверхня нагрівається більше, повітря над нею стає теплішим.

- Яким може бути небо за хмарністю? Небо може бути безхмарним, частково вкрите хмарами або хмарним. 5.4. Опади - Коли високо в небі, де холодне повітря, утворюється дуже багато крапель води, вони стають занадто важкими для хмар і випадають на землю у вигляді опадів. - Які бувають опади? 5.5. Прогноз погоди - Що таке прогноз погоди?

Прогноз – це передбачення, якою буде погода. Прогноз може бути на найближчу добу, на тиждень, на місяць. Складають прогноз погоди синоптики – метеорологи. - За допомогою чого складається прогноз? Синоптики ведуть спостереження за погодою на метеорологічних станціях. Дані про погоду в різних частинах Землі метеорологи одержують із штучних супутників. 5.6. Синоптики - А зараз і ми спробуємо скласти прогноз погоди для кожної пори року. ( дітям роздаються картки для складання прогнозу. Вони працюють в групах.) 5.7. Народний прогноз - Як ще можна передбачати прогноз погоди? - А зараз послухайте наступне завдання. На картках у вас записані групи слів, вам треба розставити їх у порядку і ви зможете прочитати ще деякі народні прикмети.

6. Узагальнення і систематизація знань. 6.1.,,Асоціативний кущ,, Що таке,,погода,,? Які поняття включає в себе слово погода. Сніг, дощ, підсніжник, повітря, повітряна кулька, вітер, злива, Місяць, ожеледиця, літо, ураган, град, туман, хмарність. 6.2. Перевіримо себе 7. Підсумок. 8. Домашнє завданн

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
9
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!