Конспект на тему "Перший урок".

Опис документу:
Ось і настали перші дні серпня, теплі, духмяні, світлі… Та вже пішов відлік днів до кінця відпустки. Всі ми, хтось в більшій, а хтось в меншій мірі вже подумовує про те, яким буде цьогорічний перший урок. Особливо ті, хто проводитиме цього першого вересня для своїх учнів найперший у їхньому житті шкільний урок. Я теж думав про це. І, не дивлячись на всі нововведення, я все-таки вирішив провести традиційний святковий урок. Думаю, що ранкове коло, робота в групах і таке інше почнуться все-таки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розробка першого уроку в першому класі

Тема: Я люблю свою країну

Мета: формувати уявлення учнів про школу як країну знань, розширити кругозір учнів про рідну Україну, про державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, розвивати почуття патріотизму, заохочувати здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави

Обладнання: мультимедійна презентація, заготовка для картини на дошці, наочність для вправ: паперові сердечка, квіти, сонячні промінчики з написами, ключ-привітання, стрічка для кріплення фотознімків, буква «я», карта України, паперові журавлики.

Хід уроку:

І Організаційний момент

  1. Привітання

Добрий день, мої любі діти.

Ви сьогодні вже учні у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти

Й називатися 1-А клас.

  1. Створення позитивного настрою

  • Дітки, я дуже довго чекала зустрічі з вами. Ввесь час намагалась уявити, які ж хлопчики та дівчатка прийдуть до мене в перший клас. І тепер я бачу, що прийшли красиві, розумні, чудові діти. Я дуже рада зустрічі з вами. А чи знаєте ви, як мене звати. А зараз я буду знайомитись з вами.

ІІ Знайомство

  1. Вправа «Сердечко»

  • Від хвилювання і радості моє серце гучно б’ється. У вас теж є сердечко. Думаю, воно теж хвилюється, так? Зараз я спробую почути, чиє серце б’ється найгучніше.

Вчитель підходить до когось з учнів і прикладає свою руку до його сердечка.

  • Ой як гучно б’ється сердечко… (називає ім’я дитини) Тебе зовуть… ?

Дитина підтверджує ім’я, вчитель просить її встати і представляє всьому класу.

  • А ще чиє сердечко дуже хвилюється і гучно б’ється?

Вчитель повторює цю ж вправу два-три рази і таким чином представляє класу кількох дітей. Під час представлення кожної дитини кріпиться на дошці сердечко з іменем.

  1. Вправа «Чарівний пензлик»

  • Діти, а хто з вас вміє читати, підійміть ручки. А хто любить малювати? Так, молодці. Отже, мені треба двоє помічників. Один – малюватиме, а другий – читатиме.

Вчитель запрошує до дошки двох діток. На дошці прикріплені смужки паперу, що разом утворюють веселку, на яких прозорим клеєм написані імена дітей. Перший учень великим пензликом зафарбовує смужку паперу, а другий – читає ім’я, яке проявиться після зафарбовування. Вчитель просить дітей з таким іменем піднятись і представляє їх класу. Таким чином можна познайомити ще з сімома дітьми (смужки розфарбувати у кольори веселки). Таким чином з’являється на малюнку веселка.

  1. Вправа «З якої літери ім’я?»

Вчитель пропонує вийти до дошки тим діткам, ім’я яких починається з літери А (варто підібрати літеру, з якої починається декілька імен дітей у класі). Кожній дитині дається квіточка з її іменем, і її треба прикріпити на дошці на травинки.

Вправу можна повторити два-три рази і таким чином представити ще декілька дітей, а малюнок на дошці доповнити яскравими квітами.

  1. Вправа «Тезки»

  • А тепер я попрошу діток з однаковими іменами об’єднатись у групи. Є у нас тезки? Так, ось тут стають ті, кого звуть… , а ось тут – дітки з іменем - ….

Дітки називають свої імена і визначають скільки у класі, наприклад, Катрусь і т. д. Вчитель пропонує діткам прикріпити листочки зі своїми іменами на деревах, прикріплених на дошці, Для кожного імені своє дерево.

Таким чином знайомство можна завершити.

ІІІ Знайомство зі школою

  1. Спогади про літо

  • Сьогодні – особливий перший осінній день, на нас чекає багато нових вражень та емоцій. Але і позаду залишилась гарна пора літнього відпочинку. Про це говорять ваші фотознімки. Зараз ми з вами створимо невеличкий фільм про літо, кадрами якого будуть ваші фото.

Вчитель пропонує дітям кріпити їхні фото на паперову стрічку розміщену на стіні класу у вигляді відеоплівки і повідомляє дітям, що протягом вересня буде створюватись фільм про літо, до якого діти будуть складати тексти, малювати малюнки і підбирати музику.

  1. Знайомство зі школою

  • Діти, у нас на дошці зображено великий будинок.

Цей будинок знають всі:

Тата, мами й дідусі,

Бо тут розуму навчають,

В шлях широкий відправляють.

(Школа)

  • Дійсно, школа радісно вас зустріла. Вона подарує вам багато нових знань, відкриттів, розкриє безліч таємниць. А чи знаєте ви, чого навчають у школі?

  • А чи знаєте ви, що ми будемо робити у школі? Я вам пропоную розглянути ось ці промінчики і ті, що підходять, ми прикріпимо до нашого сонечка.

Діти підходять, беруть промінчик з написом, спільними зусиллями читають і ті, що підходять кріплять до сонечка.

1. Співати

2. Читати

3. Крутитися

4. Мислити

5. Дружити

6. Вередувати

7. Сердитися

8. Гратися

9. Радіти

10. Допомагати

11. Рахувати

12. Ображати

13. Фантазувати

14. Спілкуватися

15. Поважати

Хвилинка медитації

  • Бачите наше сонечко яскраво засяяло. Ковзнуло промінчиками по стіні, по ваших личках. Ущипнуло за щічку, полоскотало вашого чуба і почало розсіювати свої промінці. Простягніть до нього свої долоньки. Воно освітило вас, принесло багато тепла, і ви теж стали, як сонечко. Ви володарі теплого добра. Ви – радісні і щасливі. Ви – маленькі сонечка. (вчитель включає музику)

Фізхвилинка

Добре те, що сонце світить! (руки вгору)

Добре те, що віє вітер! (хитаються)

Добре те, що оцей ліс! (присідають)

Разом з нами ріс і ріс! («виростають»)

Добре те, що в нашій річці, (піднімаються вгору)

Синя, не брудна водиця (плавають)

І мене матуся рідна, (крокують)

Зустрічає після школи! (стрибають)

Добре гратися на дворі (плещуть у долоні)

Добре вчитися у школі (сідають за парти).

  • Отже, цей великий будинок- це наша школа. Щоб зазирнути всередину і ближче познайомитись, нам потрібно відчинити двері. А зробимо ми це за допомогою ось цього золотого ключика.

Вчитель повідомляє про привітання-ключик, озвучує його

  • Діти, сьогодні зробимо перші кроки, де будемо вчитися багато років.

І зараз ми у дружнім колі помандруємо по школі.

(презентація про школу)

1 слайд:

Школа – це велий дім і керувать непросто ним ( фото школи)

2 слайд:

Та в школі є така людина, яка працює безупинно.

(фото директора)

3 слайд:

Помічників директор має, їх ми завучами називаєм.

Вони йому допомагають і про добробут школи дбають. (фото завучів)

4 слайд:

Попрямуємо в їдальню, де нагодують діток смачно.(фото)

5 слайд:

У школі є спортивна зала, щоби дитина про доров’я дбала.(фото)

6 слайд:

Ну а коли не хочеться стрибати, чи книжечку потрібно прочитати,

У будь-яку погоду – в дощ, чи в спеку – зустріне вас бібліотека.(фото)

7 слайд:

Є також у школі медсестра, щоб здоровою була вся дітвора.

8 слайд:

І актова зала й комп’ютерний клас, завжди у школі чекають на вас.(фото)

9 слайд:

А вчителі, зустрівши вас, заведуть у затишний клас.

Вас там навчатимуть віднині, бо ви – майбутнє України.

  • А зараз ми розвеселимо нашу школу, засвітимо її віконечка, відгадавши шкільні загадки.

Вчитель читає загадку, дитина, яка відгадала, кріпить яскравого веселого смайлика на віконечко

Як минає тепле літо, то спішать до неї діти.

Сміх і гам дзвенить довкола –

Відкриває двері … (школа)

В сумці зошити, буквар.

Хто до школи йде? …(школяр)

Хто скликає на урок?

То дзвенить шкільний … (дзвінок)

Буває в лінію й в клітинку,

У ньому пише кожна дитинка … (зошит)

Язика не має, а всіх навчає … (книга)

Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.

Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були…(лінійка)

Виводить букви і слова ота цікава штучка.

В руці виблискує здаля нова, гарненька ручка … (ручка)

Довгі палички кругленькі, сині, жовті, червоненькі.

На папері походили, кольори свої лишили.

Звуться палички оці

Кольорові …(олівці).

Ми невтомно працювали

Букви всі повибігали.

І до нас прийшла одна

І красива, і струнка (показує букву «Я»)

Голосиста та прудка.

Вона всім допомагає,

У склади вона стрибає.

Працьовита, як бджола,

«Я» і буква, «Я» і слово.

Хоче все про вас дізнатись

І трошечки погратись.

Вчитель кріпить букву «Я» на дошці вгорі над малюнком, перед сердечками з іменами, які були прикріплені на початку уроку

Буква «Я» буде питати,

Ну а ви відповідати.

Якщо ви такі як «Я»

Дайте відповідь -: «І я.»

Гра «Я …, а ти?»

Я працьовита, а ти? (…і я)

Я щаслива, а ти?

Я сумна, а ти?

Я сильна, а ти?

Я ледача, а ти?

Я охайна, а ти?

Я вперта, а ти?

Я жадібна, а ти?

Я сором’язлива, а ти?

Я смілива, а ти?

Я чесна, а ти?

Я радісна, а ти?

Я вірю у Діда Мороза, а ти?

Я доброзичлива, а ти?

Я спокійна, а ти?

Я вертлява, а ти?

Гра «Я - не я»

А тепер продовжим грати –

Треба вам відповідати: «Я – не я!»

Рано вранці хто піднявся?

А хто сонечку посміхався?

Не хотів хто одягатись?

А зарядку хто робив?

Свої ручки хто не мив?

Добре з ранку готувався. Хто?

А ще й досі не вмивався. Хто?

Хто здоровим хоче стати?

А знання хто хоче мати?

IV Я люблю свою Україну

- Молодці, дітки, весело пограли, правильно відповідали. Тож вас щиро вітає у великій школярській сім'ї не тільки школа та ваша родина, а й вся наша Батьківщина. А чи знаєте ви, як вона називається?

-Так, наша Батьківщина – Україна.

Вчитель кріпить угорі на дошці біля сердечок невелику карту України.

- Ось сьогодні до нас завітав журавлик.

Вчитель кріпить на дошці журавлика

А також його маленькі журавлята, які є у кожного з вас на партах (оригамі ).

Журавель не просто завітав до нас. А знаєте чому? Існує думка, що назва «Україна» походить від давнього слова «кран», яке означало «сонячний птах» - журавель.

- Діти, а скажіть, будь ласка, як можна розпізнати нашу Батьківщину людям з інших країн, які ніколи не були в Україні?

- Отже, такою собі фотографією, візитівкою нашої країни, за якою її впізнають люди інших держав є її символи – золотий тризуб на блакитному тлі – це наш Державний Герб, синьо – жовтий Державний Прапор і велична урочиста пісня, яка має назву «Ще не вмерла Україна» - це наш Державний Гімн. Коли він звучить, необхідно всім стати гідно, цим самим висловлюючи свою шану і повагу до України. Зараз ми послухаємо Гімн України, а згодом вивчимо його.

( Слухання гімну )

- Так, наша Батьківщина квітуча, мальовнича, красива.

Звучить мелодія про Україну

Облітав журавель сто морів, сто земель,

Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

- Де найкраща земля?

Журавель відповідає:

- Краще рідної – немає!

- Погляньте на дошку, яку гарну картину картину ми разом створили впродовж уроку. Як усі картини, вона має свою назву. Давайте спробуємо прочитати напис угорі.

Читаємо: Я люблю свою країну

Підсумок уроку:

Наш урок добігає кінця. На згадку про нього вам будуть паперові журавлики. Любіть свою державу, оберігайте її. Вона у нас, як матінка, єдина.

Візьміть у руки своїх журавлят, а вдома пошепки розкажіть їм про те, що вам найбільше сподобалось сьогодні у школі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн