Конспект на тему: "Манера спілкування"

Опис документу:
У сфері спілкування відбувається поглиблене розуміння себе та інших учасників комунікативного процесу, найширше відображається процес соціалізації, оскільки є взаємообміном культур, з одного боку, та перевірки засвоєння соціального статусу – з другого.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Манера спілкування

І. Русинка дотримується такої позиції у визначенні манери спілкування:

  1. інтимну (до 0,5 м) відповідає інтимним стосункам;

  2. особистісну (0,51,2 м) для розмови друзів з дотиком або без дотику один до одного;

  3. соціальну (1,23,7 м) для неформальних соціальних і ділових стосунків, причому верхня межа більше відповідає формальним стосункам;

  4. публічну (3,7 м і більше) на цій відстані не вважається вульгарним утримуватися від спілкування.

Разом з тим манера спілкування суттєво впливає на стиль взаємодії з іншими людьми. М. Філоненко переконаний: «Виходячи з готовності людини до комунікації можна говорити про стилі: авторитарний, демократичний, ліберальний, ритуальний, маніпулятивний та гуманістичний». Головним завданням ритуального спілкування партнерів він визначає, як підкріплення уявлення про себе як про члена суспільства. «При маніпулятивному спілкуванні до партнера відносяться як до засобу досягнення зовнішніх цілей», – стверджує М Філоненко. Гуманістичне спілкування дає змогу задовольнити розуміння, співчуття. «За авторитарним стилем взаємодії одна думка правильна, а всі інші помилкові», – розглядає М. Філоненко [1, 136]. На противагу авторитарному він радить демократичне спілкування, якому властиве колегіальне прийняття рішень. Ліберальне спілкування пердбачає поступливість співрозмовника.

Використане джерело:

  1. Абрамович Г. Психолого-педагогічне спілування як компонент педагогічної майстерноості вихователя / Г. Абрамович, Л. Софіян // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – 2013. – №44. – С. 136–142.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»