Конспект на тему: "Чи знаємо ми, що таке професії?"

Опис документу:
Мета: Навчальна – закріпити знання дітей про працю дорослих. Уточнити уявлення про найбільш доступні й необхідні для розвитку їх соціального досвіду види праці дорослих. Простежити взаємозалежність у роботі людей різних професій; необхідність виконання своїх трудових обов′язків для отримання потрібного результату. Активізувати словник дітей назвами професій.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтергроване заняття: розвиток мовлення + ознайомлення з соціумом

Тема: чи знаємо ми, що таке професії?

Мета:

Навчальна – закріпити знання дітей про працю дорослих. Уточнити уявлення про найбільш доступні й необхідні для розвитку їх соціального досвіду види праці дорослих. Простежити взаємозалежність у роботі людей різних професій; необхідність виконання своїх трудових обов′язків для отримання потрібного результату. Активізувати словник дітей назвами професій; стимулювати вживання прислів′їв про працю. Удосконалювати вміння складати творчі розповіді за темою.

Розвивальна – Розвивати у дітей фонематичний слух, творчі здібності; інтерес до праці конкретних працівників тих чи інших професій; вміння співпрацювати. Формувати навички спілкування із знайомими та незнайомими людьми; виховувати почуття радості за свої та чиїсь успіхи, підбадьорювати та підтримувати у різних ситуаціях своїх товаришів. Розвивати логічне мислення, вміння висловлювати та доводити свою думку.

Виховна – Виховувати відчуття гордості за своїх батьків, повагу до праці дорослих, бажання наслідувати їх у посильних справах.

Тривалість заняття – 35 хв.

Хід заняття:

І. Організаційний момент

Доброго ранку, доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Кивають голівки

І сяють усмішки!

ІІ. Основна частина

  1. Дискусія «Чия професія вадливіша»

Діти, подивіться навколо себе. Ви бачите столи, стільці, іграшки, книжки. Все це зроблено руками людей різних професій. Саме про людей різних професій у нас сьогодні піде розмова. (Чути стук, відкривається ширма)

Добрий день діти, хто я? Ви мене впізнали?

Так, Лікар Айболит (показується лялька-кухар)

Добрий день діти. А мене впізнали? Хто я?

Так мене всі знають, то я славний кухар, який годує всіх смачними обідами, компотами, киселями.

Ні, моя професія найголовніша, бо я лікую людей, коли вони хворі. (Виникає спір) Моя!..Моя!..

Шановні наші гості, не сперечайтесь. Зараз ми з дітьми вирішимо вашу суперечку. Діти, як ви думаєте, яка професія найголовніша? 2 відповіді дітей.

  1. Оповідання Т.Юрміна «Яка ж професія найкраща»

От ми з вами і заплутались. Яка професія, або чия праця є найголовнішою. Зараз ви послухаєте оповідання Т.Юрміна “Яка ж професія найкраща” і може тоді зробите правильний висновок. Слухаємо уважно оповідання.

Запитаня по змісту.

Чи змогли діти вирішити чия професія найголовніша?

Які професії вони назвали?

Які ще ми можемо назвати найголовнішими?

Вихователь. От бачите діти, нема найголовнішої професії. Всі вони головні, всі потрібні, вони доповнюють одна одну.

3. Пояснення вихователя, що таке професія

- Кажуть , що вибір професії – це друге народження людини. Від того наскільки влучно ти обереш свій життєвий шлях, залежить , яке місце в суспільстві ти будеш посідати. І хоч зараз наші дітки ще зовсім невеличкі, але вони вже мріють про те ким стануть коли виростуть, яку професію оберуть.

- А що таке професія? ( Професія - це робота, яку людина для себе обрала; справа, якою людина займається в житті ).

- Дізнавшись, якими питаннями ви переймаєтесь, дорослі – представники різноманітних професій запросили вас прийняти участь в інтелектуально – розвивальній грі «Що? Де? Коли?». Ви згодні прийняти запрошення?

- Тоді запрошую вас до гри ( діти проходять; сідають за столи; в центрі стіл з полем розподіленим на сектори в яких розкладені конверти з завданнями; дзиґа зі стрілкою, мультимедійне обладнання ).

(Перед початком гри проводиться психогімнастика).

- Ось зібралися ми в круг,

Я твій друг, і ти мій друг.

Міцно за руки візьмемось,

І друг другу посміхнемось!

  Ведуча обертає дзигу, обирається лист з завданням, яке діти виконують. На листах картинки з зображенням знаряддя праці тієї, чи іншої професії, завдяки яким діти мають змогу здогадатися від людини якої професії він надійшов.[1]

  1. Цікаві листи від людей різних професій

Д\гра «Професії посварилися».  

Діти вибирають по дві ілюстрації із зображенням професії і розмірковують, яким чином вони пов′язані.

(Будівельник збудує пекарю будинок, а пекар спече будівельнику печиво тощо).[2]

Мовна гра – діалог « Інтерв′ю».

Діти розповідають за запитаннями про обрану професію, місце роботи, які дії будуть виконувати, чому обрали дану професію.

Спитай у тата і у мами, які професії у них?

Професій різних є чимало, сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна з поміж професій, якої вчаться всі в житті.

Вона для кожного найперша, якої вчитимешся й ти!

Учитель, лікар чи геолог, письменник, слюсар чи кресляр.

Всі називають головною, одну професію - дошколяр!

Бо всім відомо, що без знань, не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть![3]

ІІІ. Підсумок заняття.

- Діти, я сподіваюсь, що коли ви виростете і оберете свою професію – станете гарними спеціалістами і працюватимете на благо  нашої держави.

Використана література

  1. https://sch32.edu.vn.ua/2-sch32/195-yak-ne-pomylytysia-u-vybori-profesii-new

  2. https://vseosvita.ua/library/integrovane-zanatta-v-starsij-grupi-u-sviti-profesiju-formi-gri-so-de-koli-351335.html

  3. Ознайомлення дітей з довкіллям для дітей старшого дошкільного віку вихователь першої категорії Корнута Н.І. Тема:Ознайомлення з професією письменника, казкаря.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»