Конспект контрольного заняття з розвитку мовлення для дітей старшої групи «Мову рідну знаємо, нею розмовляємо»

Опис документу:
Програмовий зміст: - Перевірити рівень засвоєння знань про голосні та приголосні звуки, вміння їх розрізняти та називати правильно, розрізняти м'які та тверді приголосні. - Виявити рівень засвоєння знань про узагальнюючі слова, вміння підбирати слова протилежні за значенням (антоніми) та вміння утворювати іменники множини із іменників однини. - Перевірити рівень вміння переказувати оповідання близько до тексту з використанням прямої мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект контрольного заняття з розвитку мовлення для дітей старшої групи

«Мову рідну знаємо, нею розмовляємо»

Підготувала вихователь

Новолюбомирського ЗДО

Луцик Оксана Миколаївна

Програмовий зміст:

- Перевірити рівень засвоєння знань про голосні та приголосні звуки, вміння їх розрізняти та називати правильно, розрізняти м'які та тверді приголосні.

- Виявити рівень засвоєння знань про узагальнюючі слова, вміння підбирати слова протилежні за значенням (антоніми) та вміння утворювати іменники множини із іменників однини.

- Перевірити рівень вміння переказувати оповідання близько до тексту з використанням прямої мови.

Обладнання: «Дерево», на якому висять картки з зображенням букв Д, Р, У, Ж, Б, А, предметні картки із зображенням сокири, рюкзака та ін. предметів а також із зображенням рослин та тварин.

Хід заняття:

Подивіться дітки, яке гарне дерево виросло у нашій групові кімнаті. Сьогодні ми будемо працювати і грати з цим незвичайним деревом. Не листочки на ньому, не квіточки на ньому. А що? Букви. Багато хто з вас вже знайомі з буквами. Кожна буква на цьому дереві пропонує нам завдання. Із цих букв ми складемо з вами слово, як виконаємо всі завдання. Тому будьте уважними під час їх виконання.

ЛІТЕРА «Д»

1. Гра "Що покласти в рюкзачок"

- Сьогодні я вас запрошую в похід до лісу. Нам із вами необхідно зібрати речі.

Вихователь виставляє на дошці картки, на яких зображені сокира, намет, шафа, праска, продукти харчування, рюкзак, каструля,телевізор, холодильник, рушник, сорочка, мило.

Діти відбирають необхідні предмети та пояснюють, для чого вони потрібні. Зайві картки вихователь ховає.

- Спочатку покладемо предмети, у назві яких є звук [р] або[ р'] , а після цього інші.

Діти виконують вправу.

ЛІТЕРА «Р»

2. Гра «Слова називай - звук упіймай»

- Ось ми і прийшли до лісу.

Вихователь вивішує на дошці малюнки дуба, ялинки, лисички, маслюка, підосичника.

- Йдемо стежинкою, дивимося у різні боки, шукаємо слова зі звуками [р], [р']. Я буду називати слова, а ви будете плескати в долоні коли почуєте звук [р].

- Трава, звірі, мурахи, береза, ромашки, ворона, корінь, стовбур, кора, дуб, клен, білка, вовк, гриб....

- Він твердий чи м'який? Де він розташований : на початку, у середині або в кінці?

ЛІТЕРА «У»

3. Дидактичний вправа «Скажи навпаки»

Вихователь називає слово, а діти підбирають до нього слово з протилежним значенням.

Великий –
М’який –
Спека –
Важкий –
Світлий –
Лягати –
Брудний –
Говорити –
Добро –

ЛІТЕРА «Ж»

4. Дидактична гра « Назви три слова»

Вихователь пропонує узагальнююче поняття, а діти підбирають до нього три відповідних слова.

Тварини –
Одяг –
Рослини –
Продукти харчування –
Транспорт –

Фізкультурна хвилинка

Стали прямо всі малятка

і позводили лопатки

Походили на носочках

І на п'ятках по пісочку

А тепер коли є змога

Як ведмедик клишоногий

Пострибали як зайці

всі малята -молодці.

БУКВА «Б»

5. Дидактична гра «Один – багато»

Вихователь пропонує слово, а діти ставлять його в множину.
Мураха –мурахи.
Машина –машини.
Тюльпан –тюльпани.
Стіл –столи.
Син – сини.
Кіт –коти.
Будинок – будинки.

ЛІТЕРА «А»

6. Переказ оповідання

БІЛКА І ДОБРА ЛЮДИНА

Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку. Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок. Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурами. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху. Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла їй на плече. А зла куниця втекла в темний ліс. Погладила Добра Людина білочку та й сказала:
— Стрибай собі до свого дупла.
Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому. Дітки давно вже чекали на неї.
Вона й розповіла їм про Добру Людину.

- Ось і склали ми з вами слово - ДРУЖБА

Давайте розберемося зі звуками, які позначені літерами з нашого дерева.

7. Дидактичний вправа «Голосний або приголосний»

Вихователь називає звуки, а діти визначають голосні чи приголосні.

Підсумок заняття.

- Де ви побували сьогодні на занятті?

- Що вам сподобалось понад усе?

- Яке завдання було найлегше , а яке найважче?

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн