Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Конспект комплексного заняття на тему "Їжачок хитрячок"

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки), Дошкільнята (4-5 років)

19.11.2021

206

15

0

Опис документу:

Комплексне заняття на тему "Їжачок-хитрячок", яке включає літературне образотворення + мовлення дитини + нетрадиційне малювання. Для дітей молодшої, середньої групи з використанням мнемотехніки, цікавими завданнями та малюванням незвичними техніками.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Їжачок-хитрячок

Програмовий зміст: продовжити ознайомлювати дітей з творами художньої літератури, формувати вміння уважно слухати і розуміти віршовані твори, запам’ятовувати їх, чітко і виразно промовляти їх за допомогою опорних картинок (мнемотехніка), вміння працювати за зразком, правилами, слухати дорослого й виконувати його інструкції активізувати мову дітей словами шпички, піджачок, рід; продовжувати вчити дітей малювати їжака (голки) нетрадиційним способом - виделкою, а фрукти за допомогою поролонових штампів, розвивати зв’язне, експресивне та імпресивне мовлення , інтонаційну виразність, зорову та слухову пам'ять, естетичний смак та асоціативне та образне мислення, виховувати цікавість до занять, бажання вчити вірші та малювати.

Попередня робота: розповідь про їжака , перегляд відеоспостережень про їжаків.

Матеріали: родина їжачків (м’які іграшки), загадка, мнемотаблиця до вірша П. Воронько «Їжачок хитрячок, дид/гра «Їжачок хитрячок», масажні м’ячики, сюжетний малюнок до вірша, зразок вихователя, листок основа, фарби гуашеві чорного, червоного, жовтого, фіолетового кольорів, виделки, поролонові штампи фруктів (груші, яблука, сливки) підставки, серветки.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

Діти, спершу ніж розпочнемо заняття давайте привітаємось.

Психогімнастика «Привіт, привіт».

Привіт, привіт

В долоні плескай

Привіт, привіт

Ногами тупай

До носа доторкнись

А потім до колін

На місці покрутись

Зроби уклін.

2. Основна частина.

Діти, а ви любите відгадувати загадки ? Слухайте уважно.

В лісі він без сумки ходить

Яблука й гриби знаходить

Спина-голки, очі-намистинки

Хто це там біля ялинки?

Вірно, їжачок.

Сьогодні до нас на заняття завітав їжачок, і завітав він не з порожніми руками він приніс гостинці, які ми обов’язково скуштуємо після заняття.

Привітаймося з їжачком

Привіт, привіт, їжачок.

Малята а де живе їжачок?

(в лісі, в садах, в парках)

А ще на хлібних полях, поруч з лісом.

Чим вкрита спинка їжака?

(голками)

А що робить їжачок коли відчуває небезпеку?

Згортається в клубочок

Що полюбляє їсти їжак?

(жуків, комах, жаб, ящірок, змій, мишей, яблука, груші)

А кого боїться їжачок?

(лисицю, собак, борсуків, сову)

Дякую малята, як ви багато знаєте про їжаків, ви бачите ,як посміхається їжачок йому дуже приємно.

Дидактична гра «Їжачок який?».

Малята, скажіть який їжачок. Хитрий А ще який?

Сірий, добрий, кольоровий, колючий, круглий, красивий, веселий)

Виразне читання вірша П. Воронька «Їжачок-хитрячок»

вихователем.

Платон Воронько написав чудовий віршик, який називається «Їжачок хитрячок», послухайте його уважно.

Їжачок-хитрячок

Із голок та шпичок

Пошив собі піджачок

І у тому піджачку

Він гуляє по садку,

Натикає на голки

Груші ,яблука сливки

І до себе на обід

Він скликає цілий рід.

Я пропоную вивчити віршик про їжачка , погоджуєтесь?

А щоб краще запам’ятався віршик їжачок придумав завдання, виконаємо їх?

Завдання 1

Повторне читання вірша з опорою на мнемотаблицю.

А щоб вивчити віршик швидко та цікаво художник нам його намалював. Ось погляньте на таблицю, які яскраві картинки. Я буду розповідати віршик і показувати вам картинки, а ви будьте уважними та запамятовуйте.


Запитання за змістом вірша, словникова робота.

Що пошив їжачок?

(піджачок)

Піджачок – піджак – це верхній одяг.

З чого він пошив піджачок?

(із голок та шпичок)

Голки та шпички це небезпечні, гострі предмети, це не іграшки для дітей з ними потрібно бути обережними.

Що їжачок натикає на голки?

(груші, яблука, сливки)

Кого він скликає на обід?

Цілий рід

Рід – це сім’я, родина. Ось погляньте на родину їжачків Тато – їжак, а мама хто?

(їжачиха)

і маленькі діточки?

(їжачки, їжаченята)

А щоб краще запам’ятався віршик їжачок придумав завдання, виконаємо їх?

Дидактична гра «Повтори за мною».

Завдання 2.

Потрібно повторювати віршик за мною. Спочатку я, а потім ви.

(Читання педагогом окремо кожного рядка вірша та повторення його дитиною з опорою на мнемотаблицю).

Дидактична гра «Я починаю а ти продовж».

Завдання 3. Я починаю, а ви продовжуєте. Спочатку я , а потім ви

Їжачок…хитрячок

Із голок та…. шпичок…

Дякую, малята

Дидактична гра «Виклади з частин».

Завдання 4

Малята наші картинки переплутались. Допоможете їх викласти і розповісти віршик.

Їжачок хитрячок…(діти викладають по черзі розрізані картинки).

Колективне декламування вірша дітьми.

Які ж ви молодці ,а тепер разом розповімо віршик від початку до кінця, малята?

А хто спробує сам розповісти?

Молодці, віршик вивчили, з завданнями впорались,

але це ще не все.

3. Мотивація

Ви любите малювати малята? І я люблю малювати, тому у мене для вас сюрприз ми сьогодні помалюємо.

Погляньте хто зображений на малюнку ?

(їжачок)

Що несе їжачок на спинці?

(груші, яблука, сливки)

Що є у їжачка?

(тулуб, лапки, голова, очі, носик)

Чого багато у їжака?

Голок, лапок.

А чого лише один?

Носик, голова, ротик.

А ви б хотіли намалювати такого їжачка ? Ми обовязково сьогодні його намалюємо.

А тепер, заплюшіть очі. Що змінилось? Чого не вистачає нашому їжачку?

(голочок)

Не переживайте зараз ми домалюємо їх. А домалюємо їх незвичним способом не олівцями, не пензликом, не фломастером, а звичайнісінькою… що це ?

Так, виделкою.

Мокаємо виделку у фарбу. Якого вона кольору?

(чорного)

І прикладаємо до спинки де повинні бути голочки у їжачка ,ось так по всій спинці на бочки. Ще чого не вистачає?

(грушок, яблук, сливок)

Їх ми намалюємо за допомогою ось таких поролонових штампів, які я вирізала зі звичайнісінької губки для миття посуду.

Що ми намалюємо ось цим штампом?

(грушу)

А ось цим?

(яблуко, сливи)

Якого кольору груша?

(жовтого)

Мокаємо штамп в фарбу жовтого кольору і ставимо відбиток груші на спинку їжачкові.

Тепер беремо наступний штамп, що ми ним намалюємо?

(яблуко, сливу)

Ось наш малюнок і готовий.

А тепер ваша черга, впораєтесь самостійно?

Ходімо до нашої творчої майстерні.

Але спершу ніж почати малювати, давайте трішки розімнемо наші пальчики.

4.Музична пальчикова гра «Мячик-їжачок».

Але спершу ніж почати малювати, давайте трішки розімнемо наші пальчики за допомогою ось таких мячиків –їжачків.

Їжачка нам треба взяти

Злегка гладити катати

У-у-у

Кинь угору і співай,

міцно ручкою стискай.

У-у-у

Зміг їжак на стіл залізти

ручкою його притисну

зовсім трошки покатаю

Потім ручку я міняю

Їжачка нам треба взяти

злегка гладити й катати

У-у-у

Кинь угору і співай,

міцно ручкою стискай.

У-у-у

Зміг їжак на стіл залізти

Ручкою його притисну

Зовсім трошки покатаю

Потім ручку я міняю.

Їжачка нам треба взяти

злегка гладити й катати

У-у-у

Кинь угору і співай,

міцно ручкою стискай.

У-у-у

5. Самосійна робота дітей.

Малята давайте пригадаємо, що ми спочатку малюємо? Якого кольору фарба нам потрібна для голочок?

(грушок, яблук, сливок)

6. Підсумок заняття.

Які ви молодці малята. Яких гарних їжачків ви намалювали. Вам сподобалось заняття? Що саме вам сподобалось?

Я пишаюсь вами ви всі гарно працювали, а тепер час настав ласувати подарунками від їжачка?

Але спершу помийте ручки. (Діти біжать мити ручки і вихователь роздає яблука).











Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.