Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Виховні заходи з теми прав дитини. Практичні кейси
»
Взяти участь Всі події

Конспект інтегрованого заняття з освітнього напряму «Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність» за темою: «Як гроші прийшли до нас» для дітей середнього дошкільного віку (5-й рік життя)

Економіка

Для кого: Дошкільнята (4-5 років)

09.06.2021

220

23

0

Опис документу:
Знайомство дітей з історією виникнення грошей та товарообміном; формування уявлення дітей про гроші та їх роль у житті людини; спонукати до вміння розпізнавати та користуватися грошима під час ігрової діяльності. Заохочувати до самостійних висновків. Уточнювати, закріплювати правильне вимовляння шиплячого звука (ш).
Перегляд
матеріалу
Отримати код









Конспект інтегрованого заняття з освітнього напряму «Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність» за темою: «Як гроші прийшли до нас» для дітей середнього дошкільного віку

(5-й рік життя)


Мета: продовжувати знайомити дітей з історією виникнення грошей та товарообміном; формувати уявлення дітей про гроші та їх роль у житті людини; спонукати до вміння розпізнавати та користуватися грошима під час ігрової діяльності. Заохочувати до самостійних висновків. Уточнювати, закріплювати правильне вимовляння шиплячого звука (ш). Удосконалювати навички діалогічного мовлення з дорослим та дітьми. Розвивати пізнавальну та мовленнєву активність дітей, мислення, вміння виконувати ігрові завдання, вправи. Виховувати бережливе ставлення до грошей, дружні взаємовідношення в колективній діяльності та радіти своїм результатам.

Матеріал:

демонстраційний: технічні засоби - проектор, екран, ноутбук; презентація «Про минуле грошей»; гаманець, мушля, схема до дидактичної вправи «Навіщо потрібні гроші?», монета, торбинка, килим-літак, подушки, мольберт.

роздатковий: гаманці, картки до дидактичної гри «Що не можна придбати за гроші?» та «Навіщо потрібні гроші?»; муляжі овочів і фруктів; предмети для товарообміну: шишки, горіхи, жолуді; касові апарати, сумки, товар, кошики

Словник: гаманець, гривні, мушля, копійка, товарообмін, купівля.

Індивідуальна робота з малоактивними дітьми.

Попередня робота: дидактичні ігри «Магазин», «Розклади товар», «Знайди професію за описом», складання пазлів «Транспорт», «Професії», читання казок економічного спрямування А.Гресь, відгадування загадок, перегляд мультфільмів про первісних людей, сюжетно-рольова гра «Крамниця», «Сім’я», бесіди про працю дорослих.


Хід заняття.

І. Вступна частина

1. Психогімнастика

Доброго ранку! Доброго дня!

Діти мої, ми мов рідня

Гостей наших вітаємо

День цікавий обіцяємо

Будьте щирі та здорові

Хай щаслива буде доля.

2. Сюрпризний момент. Мотивація

Діти, швидше ви збирайтесь та до мене просувайтесь, щось у мене є в руках, не збагну ніяк без вас! (Показ дітям гаманця).

- Що це за предмет? (Гаманець)

- Навіщо він потрібен? (Щоб зберігати гроші, пластикові картки)

- Поглянемо що в гаманці. Дивно - тут мушля.

- Щоб дізнатися чому мушля лежить в гаманці, відправимось у минуле.

- На чому можна відправитись в минуле? (Міркування дітей).

- Полетимо ми на килимі – літаку. Займайте місця.

(Діти промовляють чистомовку)

Летимо ми, летимо: ш, ш, ш.

Над будинками, містами: ш, ш, ш.

Ми летіли, ми летіли: ш, ш, ш.

Та в минуле прилетіли: ш, ш, ш.


ІІ. Основна частина

2. Бесіда про гроші. Презентація «Про минуле грошей»

- Ось ми і опинились в минулому. Поглянемо, що ж тут відбувалось.

- Минуле грошей почалось з стародавнього світу де жили первісні люди.

- Чи потрібні були первісним людям гроші? Чому? (вони отримували все з природи).

- Що саме? Хтось ловив рибу, хтось полював ось і була їжа. - - - Потім люди почали мінятися, бо той хто ловив рибу не мав

м’яса; той хто мав м'ясо та шкіру тварин, не мав овочів або фруктів.

  • Люди почали міняти один товар на інший, а грошима їм у

цей час були зерна, мушлі, сіль, горіхи та інші товари.

- Потім з’явилися металеві гроші, у вигляді кілець, брусків, бусинок.

- З’явились металеві гроші схожі на сучасні.

- А після металевих з’явились паперові.

Дидактична вправа «Товарообмін»

- Я пропоную вам спробувати обмінятися товаром, як первісні люди, здійснити товарообмін. Для цього потрібно об’єднатися в пари та спробувати здійснити товарообмін домовляючись один з одним. 1,2,3 пару знайди.

(Робота дітей в парах)

- Молодці!Так цікаво було в минулому. А чому ж мушля опинилась в гаманці? (Мушлі використовували, як гроші) Що ж ми спробували з вами зробити в минулому? (Товарообмін)

- Мушля належить минулому, залишимо її тут.

Руханка «Країнами світу»

- Зазирнемо в гаманець. Що ж тут ще є? (показ монети). Монета незвична, чарівна. Вона допоможе нам потрапити в сучасне, де ми дізнаємось про використання сучасних грошей.

(Вихователь з дітьми промовляє «чарівні слова»)

Кручу, верчу у сучасне хочу.

- Ось ми і в сучасному світі!

- В сучасності без грошей людина обійтись не може.

- Як називаються сучасні українські гроші? (Гривні, копійки). – Складемо схему та згадаємо, як людина використовує сучасні гроші.

Дидактична вправа

«Навіщо потрібні гроші?» (схема)

(Діти обирають картки і розповідають)

Гроші нам потрібні:

- щоб купити їжу;

- щоб оплатити квитанції;

- для оплати розваг;

- щоб купити одяг;

- для оплати проїзду в транспорті.

- Гроші потрібні, як для придбання товару так і для оплати послуг: стрижка в перукарні або комунальні послуги. Але не все можна придбати за гроші.

Дидактична гра

«Що не можна придбати за гроші?»

(діти за картками визначають, що неможна придбати за гроші)


ІІІ. Підсумок

Ми з вами побували сьогодні і в минулому і в сучасному. Отримали багато нових знань, складемо їх у торбинку. Що ми дізналися про мушлю? Для чого ми використовували горіхи, жолуді та шишки? Що не можна придбати за гроші?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.