Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему "Пригоди листочка"

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

07.04.2020

321

1

0

Опис документу:
розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, мілку моторику, спостережливість, вправність; виховувати естетичний смак, акуратність, вміння працювати в парах, бережливе відношення до книги, дружні відносини між дітьми; формувати вміння дітей працювати з вже знайомими матеріалами, закріпити знання дітей про ознаки пори року – осінь, пригадати, які кольори називаються теплими, а які – холодними, продовжувати вчити дітей відповідати на запитання вихователя реченням.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мета: розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, мілку моторику,

спостережливість, вправність; виховувати естетичний смак, акуратність, вміння працювати в парах, бережливе відношення до книги, дружні відносини між дітьми; формувати вміння дітей працювати з вже знайомими матеріалами, закріпити знання дітей про ознаки пори року – осінь, пригадати, які кольори називаються теплими, а які – холодними, продовжувати вчити дітей відповідати на запитання вихователя реченням.

Матеріали: ТЗН, відеолист, звуковий лист, казка в запису, аркуші – сторінки, об’ємні листки, журавлики, ялинка, фарбована манка, різані голки ялини, сухого листя, бісер, клей, пензлі, серветки, підставки під пензлі, бант, художнє слово.

Попередня робота: спостереження в природі восени, бесіди про осінь, розгляд сюжетних картин на осінню тематику, дидактична гра «З якого дерева листочок», створення робіт з природного матеріалу.

Словник: осінь, кленовий листок, ключ журавлів, їжак, назви матеріалів; оранжевий, жовтий, червоний, багряний.

Індивідуальна робота з дітьми протягом заняття.

Хід заняття:

  • Доброго ранку! – травам росистим.

  • Доброго ранку! – квітам барвистим.

  • Доброго ранку! – сонечку ясному.

Людям усім і усьому прекрасному!

Ось так вітаються у нас на Україні. Малята, привітайтеся з нашими гостями та подаруйте їм теплоту своїх сердець. (діти шлють гостям повітряні «сердечка» та повітряні поцілунки)

Діти, сьогодні ми знову зібралися у нашій творчій майстерні, майстерні «Юних дизайнерів», де ми отримуємо від праці задоволення, натхнення. І саме зараз я хочу запропонувати вам створити казку. А так як ви ще маленькі і не вмієте писати, ми її створимо у вигляді картин і зможемо нашим товаришам її розповісти за ними.

Малювати картини руками не можна,

Лише серцем, що б’є у душі.

В тій, де мешкає дивний художник,

Що натхнення черпає в собі.

Малята, сьогодні ми будемо дизайнерами книги, створимо справжню книгу. До нашої групи з редакції надійшов звуковий лист, а в ньому – сюжет нашої казки. Давайте швидше послухаємо його. (у звуковому листі – звуки осені – шелест листя, дощу, курликання журавлів)

Діти разом з вихователем слухають звуковий лист.

● Діти, для якої пори року характерні ці звуки? (осені)

● Чому? (опадає листя, йде дощ,відлітають птахи)

Отже, казка буде осіння, а ось сама казка. Сідайте зручненько, хлопчики поступаються місцями дівчаткам. А називається казка «Пригоди Листочка».

Діти слухають казку в запису.

(«Пригоди Листочка»

Жив собі Листочок. І було в нього багато друзів – кленових листочків. Настала осінь. І одного ранку прокинувся він жовто – багряним, як і всі його

друзі. Вітерець налітав на них, відривав від гілочок і, кружляючи, опускав на землю.

В небі чулося курликання журавлів – це птахи відлітали на південь. На листочки, що лежали під кленом, випали росинки – перлинки. Ось подув вітер, відчепив від гілочки Листочок, та й поніс над річечкою – стрічечкою.

- Як же гарно літати! Підніми мене вище, вище… Тепер я знаю, чому таким щасливим був метелик – він все життя літав! – кричав Листочок вітрові.

Опустив вітерець листочок біля пеньочка. Аж чує, хтось його у бік штовхає та сопе над вухом.

  • Мене звуть Їжачком – заговорило звірятко, і я шукаю друга, який

допоміг би мені лютою зимою моїх їжа чат зігрівати. З тобою нам тепліше буде, та й ти не будеш мерзнути тут холодними днями.

Виліз Листочок до Їжачка на спинку і подалися вони до його нірки

жити. Жили вони у мирі та злагоді. Листочок допомагав Їжачкові зігрівати його діточок, і всі були йому за це вдячні. )

● Як називається наша казка? («Пригоди Листочка»)

● Хто головний герой у казці? (кленовий листочок)

● Якої пори року відбуваються події в казці? (восени)

● Які кольори будуть переважати в нашій книжці? (теплі: жовтий, оранжевий, багряний, червоний)

● А які кольори називають холодними? (синій, блакитний, фіолетовий)

Погляньте, (вихователь звертає увагу дітей на ширму, де висять заготовки для книжки) з редакції до нас надійшли також палітурка та сторінки нашої книжки, на яких ми будемо створювати казку. Але перед тим, як розпочати роботу, давайте уявимо себе листочками, що кружляють над землею.

Фізкультурна хвилинка: «Листочки».

(діти кружляють під музику, вихователь в цей час декламує)

Настала осінь. Холодом повіяло навкруг.

Все більш береться золотом зелений ліс і луг.

З дерев листок зривається і пісеньку співа:

- Веселі танцюристи ми, кружляєм в висоті, -

Листки, листочки, листики червоні й золоті!

Зриваємось ми зграями з топольок та беріз,

Злітаємо. Кружляємо і падаємо вниз.

Та вітром знов піднесені мчимо з височини,

Нам радісно! Нам весело! Нам любо восени!

Малята, і перед тим, як розпочати роботу дизайнерів, давайте переглянемо відеолист, де зможемо побачити осінні явища: листопад, відлітання журавлів, річку восени, їжачка, що готується до зими.

Перегляд відеолиста (до 30 – 45 секунд)

Зверніть увагу, що сторінки позначені цифрами, щоб ми вірно змогли зібрати їх та скласти книжку. Сьогодні ви будете працювати у парах. Погляньте, скільки різнокольорових кленових листочків заніс вітерець до нашої групи. Оберіть кожен собі листочок на згадку про нашу зустріч. (діти обирають собі листочки) А тепер відшукайте кожен собі пару за кольором обраного листка.

Діти об’єднуються в пари.

Ну що ж, давайте закачаємо рукава, нагадую, що витирати руки ви будете об серветки. Давайте приготуємо наші пальчики перед початком роботи. Зігріємо їх теплом свого подиху – теплом своїх сердець. (діти дмухають на долоньки)

Пальчикова гімнастика: «Осінній букет».

Один, два, три, чотири, п’ять, - (діти по черзі загинають пальці)

Підем листя ми збирать. (імітують пальцями ходьбу)

Листя берези, листя калини, (загинають пальці по черзі)

Листя тополі і горобини,

Листя дуба ми зберем

І букет ми принесем. (складають долоні у кулачки, імітуючи, що тримають букети)

Діти беруть листки – сторінки книжки та займають свої місця за партами. Малята працюють стоячи під музику, вихователь по черзі запитує в кожної пари, що вони роблять, які матеріали їм потрібні для роботи, допомагає дітям, що потребують допомоги.

І пара (листок 1): на затонованому аркуші з зображенням крони дерева діти викладають різнокольорові листочки, показують падання листя – листопад.

ІІ пара (листок 2): на затонованому аркуші діти зображують річку (фарбована манка), з об’ємних журавлів викладають та наклеюють ключ журавлів, присипають перламутровим бісером росинки.

ІІІ пара (листок 3): на затонованому аркуші діти присипають контурне зображення пенька манкою коричневого кольору, контурне зображення їжачка присипають порізаними голками з ялини, приклеюють об’ємний кленовий листочок на спинку їжачку.

ІV пара (листок 4): на затонованому аркуші діти приклеюють об’ємну ялинку, притрушують контурне зображення нірки їжачка сухим порізаним листям, а біля нірки – контурне зображення їжачка з об’ємним листочком (їжачка присипають порізаними голками з ялини).

Кленовий листочок – головний герой казки відрізняється від інших тим, що він містить всі теплі кольори та розміром.

Діти, погляньте, ось і готові всі сторінки нашої книжки. Тепер нам потрібно зібрати і саму книжку. Беріть свої сторінки та підходьте до парти. Звертаю вашу увагу, що складати ми її будемо так: Спочатку – палітурка, а далі – сторінки по черзі.

● Як ви гадаєте, з яким номером сторінка буде першою? Другою? Наступною? Останньою?

Вихователь збирає книжку – шнуруючи її бантом оранжевого кольору.

Підсумок заняття:

● Що ми з вами сьогодні робили?

● Що нам для цього знадобилося?

● Які матеріали ми використовували?

● Що вам сподобалося найбільше?

● Що було легко?

● Що було важко?

Малята, хто справжній дизайнер? (діти по черзі говорять: я дизайнер, а потім всі разом промовляють «Ми дизайнери!»)

Кожне слово, кожен погляд

Має значення.

Попрощаємось з гостями:

(Всі разом) – До побачення!

8

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили