Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

Конспект до заняття ГПД "Веселий клоун"

НУШ

Для кого: 1 Клас

20.10.2021

39

1

0

Опис документу:

Розширити та поглибити знання учнів про циркове мистецтво, про професії артистів цирку; розкрити роль художника у створенні художнього образу клоуна (грим та костюм). Розвивати творчу та пізнавальну активність, естетичне сприйняття, почуття кольору. Розвивати уміння учнів створювати портрет за уявою за допомогою модульних оригамі. Виховувати повагу до праці артистів цирку; самостійність та відповідальність за виконану роботу.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

1 клас НУШ

Тиждень 19. Професії

Заняття ГПД  

         

     

Тема. Аплікація. «Веселий клоун» (портрет).

Вчитель:

Мета заняття.

Мета поєднує такі аспекти:

а) освітній – поглиблювати знання учнів про циркове мистецтво, про професії артистів цирку, про портрет як жанр мистецтва, учити створювати модульні оригамі, визначити роль художника у створенні образу клоуна (грим та костюм), розвивати творчу та пізнавальну активність, естетичний смак, колірне сприйняття;

б) виховний – виховувати повагу до циркових професій, самостійність та відповідальність за виконану роботу.

Обладнання: презентація «Веселий клоун».

Матеріали та інструменти: кольорові квадрати 4х4 см, 6х6 см, шаблони портретів, клей, ножиці, фломастери, олівці, серветки.

Очікуваний результат: задіяти всіх учнів до роботи, проявити творчість, виконати портрет клоуна за власною уявою.



Хід заняття

І. Організаційна частина.

1. Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Об’єднання учнів у групи за жеребом.

- Ви любите цукерки? Візьміть собі улюблену цукерочку. Об’єднайтесь

в групи за вибраними солодощами.

ІІ. Створення позитивного емоційного настрою на урок.

  1. Музично-поетична хвилинка. Емоційна настанова.

Слухання пісні. Підведення до визначення теми заняття.

  • Прослухайте пісню . Спробуйте визначити про що вона і який настрій у вас викликає?

(Звучить  пісня «Цирк».)


  • Чи сподобалась вам пісня? Що вона нагадала??

  1. Входження у тему урока.


Давайте послухаємо і вірш про цирк.

Слухання вірша (читає вірш напам’ять учень).


Цирк – це казка, це жонглер,

Лева, тигра грізний рев.

Музика та світло рамп.

Дресирувальник, що гукає: - Ап!

Це і мавпи, й павичі,

Яскраві кулі та м’ячі.

І, що гнуть підкови, силачі.

Тут і коні, що танцюють вальс,

Клоун, що так насмішив усіх нас.

І сміливі під куполом стрибки,

І жонглери, і чарівні фокусники.

Сальто, що робить акробат

Цирк – це свято дорослих та малят!

ІІІ. Підготовка учнів до виконання практичного завдання.

  1. Бесіда з учнями.

    • Чи доводилось вам бувати у цирку?

    • Які враження у вас викликає перегляд циркової вистави?

    • У цирку працює багато людей різних професій. Давайте спробуємо вгадати їхні назви.

  1. Гра «Угадай професію».


1.    Лясне батіжком - за мить

  Лев на вухах вже стоїть. (Дресирувальник)


  1. У руках гнучкі жердини,

А канат замість стежини. (Канатоходець)


  1. Що під руку попадає

Догори усе злітає. (Жонглер)


  1. Легко розігнуть підкову,

Щоб скрутити в бублик знову. (Силачі)


  1. Спритно зайчика за вуха

Він дістане з капелюха. (Фокусник)


6. Вони не птахи, але літають,

У знайомому тобі цирку виступають.

Спочатку на арені трюки показують,

А потім під купол злітають. (Акробати)


  • Які циркові професії ви запам’ятали?



    • Не завжди так було. Не завжди існували такі різноманітні циркові професії.

    • Зараз ми дізнаємось про історію виникнення циркового мистецтва.


  1. Перегляд презентації про історію цирку, циркового мистецтва.

Повідомлення вчителя.

Історія виникнення циркових професій давня.

1 . Цирк – в перекладі з латинської мови означає «круг». З часів Древнього Риму цирком називали довгу доріжку для змагань у швидкості. Вистави з наїзниками, дресированими звірами, акробатами та клоунами, які ми називаємо цирком, з’явились набагато пізніше.

2. Пересувний цирк-шапіто з'явився у 1830 році та поступово перетворився у грандіозні видовища. Коли цирк прибував до міста, він сповіщав про себе вуличним шестям зі слонами, духовим оркестром, клоунами, артистами в костюмах верхи на конях.

3. Попередниками цирку в Україні  були скоморохи, згодом ярмаркові балагани, жонґлери й цигани з ведмедями.

Учитель: У кінці 19 - на початку 20 ст. з'являються стаціонарні цирки. Майже 100 років тому.

В 1960 побудовано в Києві новий цирк на 2100 місць (архітектор А. Жуков), директор і мистецький керівник Б. Заєць. Тут з 1961 існує естрадно-циркова студія. Найстарішу циркову традицію має Харків. Чимало майстрів цирку починало свою мистецьку кар'єру на харківській арені.

20 квітня 1972 році побудовано Запорізький державний цирк. Йому майже 50 років. В 1974 побудовано в Харкові новий цирк, будинок на понад

2 000 місць з сучасною технічною апаратурою, приміщеннями для коней, левів і слонів, спортивно-репетиторними залами, гардеробами тощо.



- Як ви вважаєте,яка професія в цирку є найскладнішою? Чому?

- Клоун – це артист цирку. Його головне завдання веселити глядача, тому і вигляд у нього завжди незвичайний, кумедний, яскравий. Тому що за допомогою кольору можна передати настрій. Клоун не тільки майстер сміху, але може бути й акробатом, фокусником, жонглером. Він постійно у русі. Професія клоуна надзвичайно благородна, адже артист отримує найвищу нагороду від глядачів – це сміх та аплодисменти.

- Яких відомих клоунів ви знаєте?(Юрій Нікулін, Юрій Куклачов, Олег Попов).

- Там, де клоуни, там завжди весело.

- Давайте переконаємось в цьому, переглянувши виступ клоунів (перегляд відео).

- Який настрій настрій визвав цей виступ?

- А чи знаєте ви, як називають перерву в цирковій виставі? (Антракт).

-Зробимо і ми невеличкий антракт.

Фізкульхвилинка «Веселий клоун».

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

    • Прослухайте вірш і створіть малюнок-образ клоуна: як він виглядає і який характер має?

  1. Слухання вірша.

Жив на арені рудий клоун,

Мов би щастям намальований.

І дітворі, і всім дорослим

З ним було радісно та просто.

Він костюм кумедний має,

На арені виступає.

Розсмішить давно усіх:

І дорослих, і малих

Сіяли іскорки –веснянки

На щічках… Кепка на маківці

З махровим рожевим помпоном,

Жилетка в горох та бантик бордовий.

Штани –шаровари на лямці…

Портрет готовий,

Хоч ставте в рамку.


    • Який вигляд мав клоун? Чому?


2. Визначення теми і завдань заняття.

    • Як ви вважаєте, яка буде тема нашої практичної роботи?

    • Так. Ми будемо створювати портрет клоуна за допомогою кольорового паперу у техніці оригамі.

V.  Практична робота учнів.

1. Робота над формуванням навичок і вмінь.

- Діти, хто знає, що таке портрет? (Портрет – жанр образотворчого мистецтва на якому зображується людина, де передається її зовнішній вигляд та внутрішній світ.)

-А що головне у портреті? (Обличчя)


- Як ви вважаєте, за допомогою яких деталей художник створює образ клоуна? (Грим,  перука, ніс, головний убір, великий бант, метелик, веснянки).

- Грим – це мистецтво зміни зовнішності артиста шляхом нанесення спеціальних фарб, пластичних та волосяних наклейок, парика у відповідності з задуманим сценічним образом.

- Яке значення має костюм?

- Як правило, усі деталі костюма не відповідають розміру клоуна.  Яскравий одяг привертає увагу глядача, тому поєднання кольорів часто контрастні.

- Будемо працювати в групах. Кожна група буде створювати за допомогою кольорових модулів оригамі яскравий портрет клоуна за допомогою шаблона обличчя. Але для роботи нам потрібно засвоїти техніку модульного оригамі.

2. Демонстрація зразка послідовності виконання творчої роботи з опорою на демонстраційні таблиці.

3. Самостійна художньо-практична діяльність учнів. (Учитель здійснює індивідуальне консультування та стимулювання творчої ініціативи учнів).

VІ. Виставка дитячих робіт «Парад Алле» (музичний супровід).

 Взаємооцінювання.

Учитель аналізує досягнення та допущені помилки.

VІІ. Підсумок заняття.

Вправа «Авторське крісло»

    • Який настрій ми створили на занятті? Завдяки кому і чому?

    • Що нового ви дізнались на занятті?

    • Які враження від заняття?

    • Чий портрет ми створили на уроці?



VІІІ. Рефлексія.

    • А зараз можна з’їсти цукерочку, яку ви одержали на початку уроку та подивитися мультфільм з улюбленими героями про цирк.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили