Конспек уроку з трудового навчання "Професія та результат їх праці"(для розумово відсталих дітей))

Опис документу:
поширити знання про різноманітність квітково-декоративних рослин, їх види, значення в житті людини; • ознайомити з поняттями «фітодизайн» і «флористика» як провідними видами декоративно-прикладного мистецтва; • формувати уміння і навички художнього оформлення виробів з використанням природного матеріалу та аксесуарів; корекційно-розвивальна: • сприяти розвитку зорової уяви, уваги, естетичного смаку; • розвивати дрібну моторику пальців рук;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Профессія та результатами їх праці.

Мета: 

навчальна: 


  • поширити знання про різноманітність квітково-декоративних рослин, їх види, значення в житті людини; 


  • ознайомити з поняттями «фітодизайн» і «флористика» як провідними видами декоративно-прикладного мистецтва; 


  • формувати уміння і навички художнього оформлення виробів з використанням природного матеріалу та аксесуарів; 


корекційно-розвивальна: 


  • сприяти розвитку зорової уяви, уваги, естетичного смаку; 


  • розвивати дрібну моторику пальців рук; 


виховна: 


  • виховувати бережливе ставлення до природи; 


  • виховувати інтерес до професії квітникаря, дизайнера, флориста; 


  • виховувати почуття прекрасного; 


  • виховувати дружні стосунки, вміння працювати у колективі 


Обладнання: 


  • презентація, ноутбук, проектор; 


  • таблиці, малюнки, дидактичний матеріал; 


  • інструкційні картки; 


  • тестові завдання; 


  • живі рослини; 


  • природній матеріал; 


  • ручні інструменти та аксесуари для практичної роботи; 


Тип уроку: інтегрований 

Міжпредметні зв’язки: природознавство, історія, література, трудове навчання 

 

ХІД УРОКУ 

І. Організація учнів класу

1. Привітання
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вчитель: Сьогоднішній урок незвичайний. Він має ще раз підтвердити стару істину, що все в житті людини гармонійно пов’язане: явища, почуття і навіть шкільні предмети.

Ви це могли помітити на уроках природознавства та квітникарства, адже там ви вивчаєте рослини. А сьогодні на уроці ви краще запам’ятаєте правила догляду за рослинами та виготовите незвичайні речі власними руками з них.

А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Давайте разом спробуємо довести що: 


  • людина не може прожити без квіткових рослин; 


  • рослини можуть допомогти тим, хто хоче про когось дбати; 


  • рослини – це розкіш, доступна кожному; 


  • рослини – радість наших очей; 


  • рослини – це простір для творчості і прояв ваших здібностей; 


  • рослину можна виростити в якості подарунка своїми руками до будь-якого свята. 


А девізом можуть стати слова: «Ти назавжди береш на себе відповідальність за того, кого приручив. Ти відповідаєш за квітку». А ось про яку саме ви дізнаєтесь наприкінці уроку. 
IV. Актуалізація опорних знань

Озирніться на рослини, які знаходяться в цьому кабінеті, саме ми з вами збирали їх, пересаджували, розмножували і доглядали.

А чи пам’ятаєте ви правила догляду за рослинами? (тест на картках) 

V. Вивчення нового матеріалу

Вчитель: А чи хотіли б ви дізнатися, що означає «фітодизайн»?

«Фіто» – рослина, «дизайн» – це проектування, мета якого – створення комфортних умов середовища навколо людини.

А фітодизайн – це проектування всього, що пов’язане з рослинним світом: інтер’єру приміщень та ділянок території.

А чи можете ви пояснити, хто такий дизайнер?

Дизайнер – це нова професія, представники якої займаються художнім оформленням.

А чи можуть вони обійтися без рослин у своїй роботі?

Отже, рослини – це доступна розкіш, якою можна прикрасити все навколо.

Основні принципи фітодизайну:
краса 


  • зручність 


  • незвичайність 

Вчитель: Окремий напрямок фітодизайну – це флористика – вид декоративно-прикладного мистецтва, у якому витвори мистецтва створюються із засушених рослин, листя, трави, квітів, насіння рослин та іншого природного матеріалу. Законодавець - хімік Зинаїда Олексіївна Мамонтова.

З точки зору науки – це розділ ботаніки. А з погляду мистецтва - це художня творчість. 
В нашому місті живе незвичайна людина – флорист Віннікова Світлана Дмитрівна. Вона малює не фарбами, як художник, а пелюстками квітів, травинками, насінням, природним матеріалом. Вона підготувала поради для нас.

(перегляд відео)



VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Формування практичних умінь і навичок

А тепер запрошуємо вас створити диво своїми руками.

Практичну роботу ми розпочинаємо,

Сухоцвіти красою та привабливістю не зможуть перевершити живі квіти, але здатність тривалий час зберігати колір та привабливий вигляд дає змогу робити з них цікаві і справді казкові композиції. Давайте разом зробимо з них сувеніри для нашої оселі та будемо дарувати радість іншим. Фантазуйте, вигадуйте. 

Практична робота


Перед початком практичної роботи давайте згадаємо правила безпечної роботи. 


(Гра «незакінчене речення»: вчитель називає початок, а учні вибирають картки і закінчують речення)

Працюй…на своєму робочому місці.

Не тримай ножиці…вістрям догори.

На робочому місці поклади ножиці так…щоб вони не виходили на край парти.

Клей потрібно наносити пензликом…від середини до краю.

Для притискання і витирання рук…треба користуватися серветкою з тканини.

Закінчивши роботу, клей…потрібно щільно закрити.

Після закінчення роботи…прибери своє робоче місце.

4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками.

5. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

6. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий).

7. Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

8. Підведення підсумків практичної роботи:

- демонстрація кращих робіт;

- аналіз недоліків у роботах та шляхи їх усунення;

- презентація композиції

- оцінювання завдань практичної роботи. (картки оцінювання) 

Вчитель: Давайте разом подумаємо, чи справдились наші очікування? Чи всього ми досягли, що хотіли? (перевертають краплі)

Отже ми досягли багато, крапельок достатньо, щоб полити рослину. Пам’ятаєте, я говорила, що ви будете піклуватися про квітку. Саме її ми і поллємо. А що ж це за квітка?

(відео – подарунок з легендою)

Назва квітки "гіацинт" з грецької означає "квітка дощів",але греки одночасно називали його квіткою 

печалі і ще"квіткою пам'яті" про Гіацинта.

Юний син царя Спарти Гіацинт був такий прекрасний,що затьмарював красою навіть богів- олімпійців.Красивому юнакові допомагали бог південного вітруЗефір і Аполлон. Часто відвідували вони свого друга наберегах Эврота в Спарті і проводили з ним час, то полюючи в лісах, що густо розрослися, то розважаючись спортом, в якому спартанці були незвичайно спритні і майстерні.

Одного разу Аполлон і Гіацинт змагалися в метанні диска. Все вище і вище здіймався бронзовий снаряд, алевіддати перевагу кому-небудь із спортсменів було неможливо - Гіацинт ні в чому не поступався богові.

Напружуючи останні сили, метнув диск Аполлон під самі хмари, але Зефір, побоюючись поразки друга, так сильно подув, що диск несподівано ударив в обличчя Гіацинту. Рана виявилася смертельною. Аполлон, засмучений смертю юнака, перетворив краплі його крові на прекрасні квіти, щоб пам'ять про нього вічно жила серед людей. 
Наш гіацинт ще не розцвів. Він порадує нас квітами пізніше. А сьогодні ми принесемо радість нашим гостям, адже ми справжні чарівники і вміємо прискорювати час, створюючи дива своїми руками. (учні дарують квіти з цукерок гостям) 

 

VІІІ. Мотивація оцінок за урок 

IX. Рефлексія 


  1. Що нового дізналися на уроці? 


  2. Чого навчилися? Яку роботу виконали? 


  3. Чи сподобалися вам ваші вироби? 


Х. Підсумок уроку і домашнє завдання

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»