Конспек уроку " Виготовлення та декорування рамки для фотографії. "

Опис документу:
Мета: навчальна – ознайомити дітей з історією створення рамок, різними техніками їх декорування; - формувати знання про будову паспарту; - вдосконалювати техніку роботи з папером та підручним матеріалом; розвиваюча – розвивати творчу фантазію та об’ємно-просторову уяву, уміння поєднувати різні техніки декорування ; виховна – виховувати любов до прекрасного, акуратність, посидючість, художній смак.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7 клас

Тема: Виготовлення та декорування рамки для фотографії.

Мета: навчальнаознайомити дітей з історією створення рамок, різними техніками їх декорування;

  • формувати знання про будову паспарту;

  • вдосконалювати техніку роботи з папером та підручним матеріалом;

розвиваюча розвивати творчу фантазію та об’ємно-просторову уяву, уміння поєднувати різні техніки декорування ;

виховна виховувати любов до прекрасного, акуратність, посидючість, художній смак.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:

Для вчителя: ілюстративний матеріал, презентації , роботи учнів, музичний супровід, наочний матеріал, рамки для фотографій.

Для учнів :

1.щільний картон(краще всього багетовий) 2 мм завтовшки(розміром приблизно як лист А3);

2.лист ацетатної плівки(прозорої);

3.скрапбумага або красива пакувальна(глянцева небажано), папір для пастелі;

4.атласна стрічечка(близько 30 см);

5.акрилова фарба(біла або в тон паперу);

6.підручний матеріал за смаком (пензлі, ножиці, бісер, гудзики, черепашки,);

Крім того:

7.клейові матеріали ( 2 види двостороннього скотча і універсальний клей);

8.куточки для фото(можна зробити самим), фотоанкери, брадс;

9.канцелярський ніж, ножиці;

10.пензлик для клею та фарбування;

11.лінійка, косинець;

12.чорнильна подушечка і спонж;

13.олівець, гумка.

План уроку:

  1. Організаційна частина.

  2. Оголошення теми та мети уроку.

  3. Мотивація навчальної діяльності.

  4. Вивчення нового матеріалу.

  5. Практична діяльність учнів.

  6. Підведення підсумків уроку.

  7. Домашнє завдання, прибирання робочих місць.

Хід уроку:

  1. Скажіть, будь ласка, ви любите свята?
    - А яке у вас найулюбленіше свято?
    - Можете сказати чому?
    - А що приємніше - дарувати чи отримувати подарунки?
    - Які подарунки можна подарувати одноліткам?
    - А які подарунки найбільше цінуються?
    - Знаєте, можна подарувати фоторамку.
    - Подивіться на фоторамки: магазинні і прості, дерев'яні, зроблені своїми руками.
    - Де красивіше? Чому ви так вважаєте?
    - А знаєте, адже просту дерев'яну або рамку з картону можна прикрасити будь-яким матеріалом і буде дуже красиво і естетично виглядати.
    - Ви, напевно, вже здогадалися, чим ми зараз займаємося! (Слайд 1)

  2. Мета нашого уроку - прикрасити рамку для фотографії. (Слайд 2)

Також ви оздобите рамки для фотографій своїм рідним, друзям, знайомим, а можливо зробите рамку для декорування власної кімнати.(Слайд 3) . Думаю, ви погодитеся зі мною, що набагато приємніше дивитися на фото у цікавій, оригінальній рамці. До того ж це забезпечить довготривалість фотокартки.
І необов’язково рамку купувати, значно приємніше і цікавіше її зробити самому. А я вам в цьому залюбки допоможу.

(Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку, наявність необхідних матеріалів).

  1. Історична довідка .

Історія рамок бере початок ще з XV століття, коли живописці стали прикрашати свої картини художніми рамками. Рамка з повторюваними візерунками підкреслювала картину, будучи часто не тільки прикрасою, але й ідейним продовженням сюжету картини.

У період бароко рамки прикрашалися гіпсовими скульптурами і вражали розкішшю в позолочених склепіннях. Рамки вже набували індивідуальний вид з характерно вираженою структурою складову окрему художню композицію. Потужні рами приймали вид глибоких отворів і картина представлялася як «вікно у світ». Конструкції рам і обрамлення багетів вже узгоджувалися із загальною декорацією стін на які вішалися картини. Деякі рами виглядали як оправи дзеркал і виготовлялися з дорогоцінних матеріалів, що підвищувало значущість і багатство картини. Рами прикрашалися скульптурами і багатими розписами вже окремо від картини. На них зображувалися розкішні грона винограду, сплетіння квітів, фігурки невеликих хлопчиків (путті) з граціозними плавними лініями. У мистецтві рококо рамам ще більше приділялася пильна увага, часто картина могла загубитися в багатстві і витонченості оформлення багета, а рами більше підбиралися до інтер'єру, будучи безперервним продовженням архітектурних декорацій.
До часу винаходу фотографії, рамки вже можна було зустріти в кожній родині незалежно від соціального статусу. Перші рамки для фотографій найчастіше були портретними, виготовлялися з дерева, яке забарвлювалася в різні кольори, також мали місце чугунні фоторамки на кілька фотографій. До XX століття фоторамки стали приймати все більше форму мінімалізму і навіть з'явилися рамки в стилі модерн з простих непрівлікательних матеріалів, але деколи досить незвичайних форм і забарвлень. До 70-80 рр.. XX століття стали все більш популярні ненатуральні матеріали для рамок, наприклад рамки з плюшу або пластмаси і скла. Такі рамки були недорогі і виробництво їх стало серійним.

І ось XIX століття приносить масу змін в цілий ряд побутових предметів, переводячи багато речей в цифровий вигляд. Глобальна цифрова модернізація не обійшла стороною і звичні фоторамки, так в побут поступово увійшла цифрова рамка для електронних фотографій. Цифрові фоторамки отримали швидке поширення. Також, як і рамки картин, і класичні дерев'яні фоторамки, цифрові фоторамки мають своє оформлення, частіше це сучасний строгий дизайн, виготовляються з матеріалу пластика в стилі hi-tech, з імітації під дерево, але бувають і фоторамки зі змінним багетом з натурального дерева, зі шкіри та скла з додаванням художніх замальовок на багеті, стильних прикрас і страз. Цифрові фоторамки вже майже замінюють цілу мультимедіа систему в компактному вигляді, прикрашаючи інтер'єр і при цьому переглянути можна не тільки фотографії, але також прослухати музику і навіть подивитися відзняті відеофайли. Зараз такі відомі виробники цифрової техніки як Sony, Philips, Kodak, а також з'явилися окремі виробники цифрових фоторамок Diframe, Digma зосередили власні лінії з випуску цифрових фоторамках, періодично поповнюючи модельний ряд фоторамок новими технологічними хитрощами для зручності і простоти сприйняття цифрових фотографій . (Слайди 4-8).

  1. Ну, який сучасний інтер'єр, може обійтися без картини або хорошої репродукції у витонченій рамці! Навіть на кухні замість розвішаних по стінах сковорідок і мочалок краще повісити один-два апетитних натюрморту, а сковороди з мочалками прибрати з очей геть - вони інтер'єру не прикрашають. Зворушливі і чудово талановиті малюнки ваших молодших братиків і сестричок будуть виглядати творами мистецтва, якщо укласти їх в яскраві різнокольорові рамки.
    І хіба це справа - тримати фотографії рідних і друзів засунутими за окантовку дзеркала або прикнопленими до шпалер? Кожна з них гідна окремої гарної рамки. Та ось тільки де їх взяти - рамки потрібного розміру і форми?


-Подивіться фотографії на дошці, ці рамки зроблені руками людини.


-Підійдіть до столу і подивіться, скільки тут різного матеріалу: гальки, черепашок, бісер, гудзики, та ін.


- Подивіться на колір рамочок. З чим у вас асоціюються ці кольори?

Синій - море Жовтий – пісок Зелений - трава Червоний- вогонь

  1. Тепер я думаю, що ви готові до виконання практичного завдання. Можете об’єднатися в пари або працювати індивідуально (Слайд 9).

    • Подумайте, чим би ви прикрасили із запропонованих матеріалів свою рамку для фотографій? (Слайд 10-13).

    • При нашій бесіді ви чули нові і незнайомі для вас слова. А,можливо, хтось із вас знає значення слів: скрапбукінг, брадс, фото анкери? (Слайд 14)

Роботу будемо виконувати в такій послідовності: (Презентація №2)

Крок 1. Декорування зовнішньої частини рамки. Я зробила це за допомогою штампинга, мережива і квіточок.

Крок 2. Приклеюємо паперову заготівлю для передньої частини основи.

Крок 3. За допомогою брадс встановлюємо фотоанкери, які підтримуватимуть нашу рамку в закритому стані.

Потім зворотну сторону основи рамки теж можна обклеїти папером(заразом і ніжки брадс сховані). Далі приклеюємо інші паперові заготівлі на картон. На основу рамки(більший прямокутник) приклеюємо куточки для фото

Крок 4. На заготівлю для підставки до нижньої її частини приклеюємо обмежувач(шматочок стрічечки). Декоруємо підставку папером. Потім приклеюємо обмежувач до задньої частини рамки внизу(по центру). Закриваємо місце приклеювання шматочком паперу відповідного кольору.

Крок 5. За допомогою універсального клею приклеюємо саму підставку до рамки. Спершу вирівнюємо нижній край підставки і рамки, потім вирівнюємо по центру. Приклеюємо ТІЛЬКИ ВЕРХНЮ ЧАСТИНУ підставки, нижня залишається рухливою. Рамка готова!

Кожна пара виконує завдання за особистим задумом. Вчитель консультує учнів, які потребують допомоги.

По ходу роботи розмовляю з дітьми про традиції дарування подарунків, про цікавих історичних фактів дарування подарунків
- А ви знаєте, звідки пішла традиція дарувати подарунки?
- Згадайте цікаві цікаві факти про дарування подарунків.
- А ви знаєте, що в даруванні та одержанні подарунків є свої плюси і мінуси?
Чи приємно отримувати подарунки? Зрозуміло. Однак хто не відчував гострого почуття незручності в момент, коли хороші люди з найкращих спонукань урочисто вручають річ, може, навіть і цінну, але рішуче тобі не потрібну і взагалі ніякого відношення до тебе не має.
А треба ще дякувати, робити вигляд, що ця сама річ і є те, про що ти мріяв.
Чи приємно дарувати подарунки? Ще й як! Однак хто не відчував нервового роздратування, коли після кількох годин, проведених у виснажливих пошуках подарунків, розумієш, що нічого толком не купив і навіть не придумав. І що часу залишилося зовсім мало, а тому доведеться шукати по шухлядах своєї квартири непотрібні тобі речі.
- Згадайте, що вам дарували на день народження і що ви комусь подарували?
- По-перше, дарування подарунків - знак суспільної уваги, ритуал, закріплений традиціями, хочеш ти чи ні, але прийти без подарунка - значить порушити суспільну норму.
- По-друге, дарування подарунка - знак особистої уваги однієї людини до іншої. Тут дарування вже не суспільний акт, а особиста справа і особисте бажання доставити іншому радість.
- Скажіть, чи легко дарувати подарунки друзям?

Завдання: Поясніть , як ви розумієте прислів'я.
Дарованому коневі в зуби не дивляться;
Не дорогий подарунок, а дорога любов;
Дорогий подарунок невипрошенний;
Дарованого назад не беруть.

  1. Підсумок: Виставка робіт. Подяка дітям.

Учитель підводить підсумки: аналізує роботи учнів, відзначає найбільш вдалі, підбадьорює тих, кому сьогодні процес декорування не вдався.

    • Я хочу задати вам тільки одне питання, як ви думаєте, чи стане в нагоді вам в майбутньому, те чим ви сьогодні займалися?
      - Щоб зробити подарунок, який по - справжньому порадує, необхідно всього лише бажання порадувати, трохи уваги до цієї людини і зовсім трохи фантазії.

  1. Рефлексія

Який у вас настрій після уроку?

    • Виберіть малюнок, який відповідає вашому настрою.

  1. Прибирання робочих місць.

9

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.