Конспек уроку " на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.."

Опис документу:
Мета: Нагадати учням правила безпечного переходу дороги. Надати змогу відпрацьовувати життєві навички аналізу дорожньої ситуації, уміння приймати відповідальне рішення про перехід дороги, впевненої поведінки та навичок відмови від небезпечних пропозицій. Скласти перелік можливих небезпек на маршруті “Дім – школа; школа - дім” та обговорити правила поведінки під час руху до школи; вчити дітей самостійно передбачати можливі небезпечні ситуації та уникати їх; виховувати відповідальність за власні в

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 03

(Основи здоров’я 5 клас)

Тема: Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

Мета: Нагадати учням правила безпечного переходу дороги. Надати змогу відпрацьовувати життєві навички аналізу дорожньої ситуації, уміння приймати відповідальне рішення про перехід дороги, впевненої поведінки та навичок відмови від небезпечних пропозицій. Скласти перелік можливих небезпек на маршруті “Дім – школа; школа - дім” та обговорити правила поведінки під час руху до школи; вчити дітей самостійно передбачати можливі небезпечні ситуації та уникати їх; виховувати відповідальність за власні вчинки, дисциплінованість на дорогах.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань;

Обладнання: Підручник, наочність.

Поняття та терміни: багатосмугова дорога, світлофор, "зебра"

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

З наведених літер скласти слова, які є основними фізичними якостями людини:

ласи - (сила)

идкшвість - (швидкість)

валтривиість - (витривалість)

кучгність - (гнучкість)

нритспість -(спритність)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У початкових класах ви ознайомились з деякими вимогами Правил дорожнього руху, навчився правильно переходити дорогу.

1. Як називаються ділянки дороги або спеціальні споруди, призначені для переходу на інший бік вулиці ?

2. Які бувають пішохідні переходи ?

3. Якими знаками їх позначають ?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником: учні опрацьовують С.21 підручника та складають речення:

а) Дороги, ...

б) ... дві смуги, ...

в) ... називають багатосмуговими.

г) ... які мають більш як ...

Особливої уваги від пішохода вимагає багатосмугова дорога – дорога, якою транспортні засоби рухаються в кілька рядів.

При переході багатосмугової дороги слід користуватися наступними правилами:

Якщо дорога регулюється світлофором:

Переходьте лише на зелене світло світлофора.

Якщо не встигаєте перейти всі смуги, зупиніться на осьовій лінії або острівці безпеки.

Дочекайтеся наступного зеленого сигналу і закінчіть перехід.

Якщо дорога не регулюється світлофором:

Перш ніж розпочати перехід, зупиніться, прислухайтеся, уважно огляньте дорогу.

Подивіться ліворуч і переходьте тоді, коли транспорту немає або він дуже далеко.

Обов’язково зупиніться на осьовій лінії або острівці безпеки, прислухайтеся, подивіться праворуч і уважно огляньте дорогу.

Продовжуйте переходити дорогу тоді, коли транспорту немає або він дуже далеко.

Щоб оцінити відстань до автомобілів, що рухаються по смугах, зверніть увагу на опори електромереж. Відстань між ними – 50 м. Безпечною для переходу є відстань 100-150 м, тобто машина повинна бути за 2-3 опори від тебе.

Слід враховувати також швидкість наближення автомобілів по смугах. Якщо машина їде дуже швидко, краще почекати, поки вона проїде. Потім починати перехід

Самостійна робота

За допомогою блок-схеми С.23 і пам ’ятки на С. 171 потренуйтесь аналізувати дорожні ситуації та приймати зважені рішення щодо переходу дороги.

За допомогою блок-схеми на попередній сторінці визнач, яким кольором (червоним, зеленим чи помаранчевим) позначено безпечні маршрути переходу доріг на мал. 12 ( а, б, в).

V. Закріплення знань учнів.

Уяви, що друг пропонує тобі перейти дорогу небезпечним маршрутом (мал. 12, а). Які можливі наслідки такого рішення? Переконай друга не робити цього.

Підготуйте відповідну сценку і покажіть її у класі.

А тепер послухайте таку історію:

“Осінь. Цілий день іде дощ, але Василькові треба до бібліотеки. Прихопивши парасольку, він вийшов на вулицю. Дощ гучно тарабанив по парасольці, заглушуючи всі інші звуки. Хлопчик озирнувся довкола. Машин не було поблизу видно. Опустивши парасольку, він рушив через дорогу. Раптом почувся різкий звук автомобільного сигналу і гальм. Він побачив, як автомобіль на мокрій дорозі розвернуло задом наперед. На щастя, ніхто на постраждав.”

Як ви думаєте, чого не врахував Василько? (дощ зменшив оглядовість і заглушив звук автомобіля, що наближався)

Що може заважати побачити або почути наближення транспорту? (транспорт, який стоїть на дорозі, зменшує оглядовість. Шум літака, потяга, іншого транспорту на дорозі заглушує звук)

Як ви думаєте, де найнебезпечніше переходити дорогу: на перехресті, на зупинці, на відкритій ділянці дороги? (найбільша кількість ДТП трапляється на зупинках, адже транспорт, який стоїть, зменшує оглядовість).

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.