Конкурс "З глибини віків"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2

Конкурс «З глибини віків» для учнів 8 класу за темою «Українські землі в першій половині XVIІ ст.»

Цей конкурс передбачає роботу учнів з історичними джерелами.

Кожній команді пропонується опрацювати документ і дати відповідь на запитання. Максимальна оцінка за цей конкурс 5 балів. На роботу з документом відводиться 3 хвилини.

1-а команда

Документ 1

«Домінуючі позиції в економіці посідали українські і польські магнати, які зосередили у своїх руках величезні масиви земель. Вони володіли десятками міст і містечок, тисячами сіл. Щоб збільшити виробництво сільськогосподарської продукції на продаж, шляхта і магнати організовували фільварки. Вони відбирали у селян земельні наділи, позбавляли їх особистої свободи і змушували виконувати кілька днів на тиждень панщину. ...Міщани також виконували різні повинності на користь своїх власників, старост, воєвод. Багато міст мали привілеї на магдебурзьке право, але ...водночас православні міщани... зазнавали тяжких національно- релігійних та економічних утисків». (Сас П. М. Історія України. XVI — XVIII ст. — Львів: Дивосвіт, 2001. — С. 58)

Завдання

На основі документа схарактеризуйте соціально-економічне становище українських земель у першій половині XVII ст.

2-а команда

Документ 2. З листа канцлера Великого князівства Литовського Лева Сапіги до греко-католицького єпископа Йосафата Кунцевича в березні 1622 року

«Давно в нашій державі заведено святу римо-католицьку віру, і доки не мали наслідувачки (унії) свого богослужіння і послуху для Святого Отця, доти славилася дійсним спокоєм і силою всередині держави й назовні; тепер же, коли прийняли до свого гурту якусь сварливу й неспокійну приятельку (унію), через неї на кожнім сеймі, на кожних народних зборах, на кожному повітовому засіданні точиться чимало суперечок і чвар».

Запитання

1. Про яку подію йде мова в даному документі?

2. Які наслідки вона мала для України?

3-я команда

Документ 3. Із записок арабського мандрівника Павла Алеппського

«Я багато бачив ікон, починаючи з грецьких країв до цих місць, але ніде не бачив подібного чи рівного... Козаки спорудили соборні церкви, створили боголепні ікони, чесні і божественні іконостаси і корогви. Як ми помітили, церкви одна одної величніше, краще, гарніше, вище і більше, навіть сільські церкви одна одної краще».

Запитання

1. Прокоментуйте даний уривок.

2. Про що свідчить така оцінка сучасника стану української культури?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
5
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!