Конфлікит в нашому житті

Опис документу:
Даний матеріал допоможе отримати знання про поняття «конфлікт» та його основних завдань; розрізняти позитивні та негативні риси конфлікту; виховати повагу до людини та її потреб; навчити вирішувати конфлікти конструктивно.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку: «Конфлікти у нашому житті»

Мета уроку: отримати знання про поняття «конфлікт» та його основних завдань; розрізняти позитивні та негативні риси конфлікту; виховати повагу до людини та її потреб; навчити вирішувати конфлікти конструктивно.

Обладнання: підручник Т. Бакка, Л. Марголіна, Т. Мелещенко «Громадянська освіта», роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.

  1. Розгляньте картинки. Що ви на них бачите?

  2. Як ви думаєте, що стало причинами не порозуміння?

ІІІ. Виклад основного матеріалу

План уроку

  1. Поняття «конфлікту», історія виникнення поняття.

  2. Види конфліктів.

  3. Причини виникнення конфліктів.

1. Поняття «конфлікту», історія виникнення поняття.

Метод «Мозковий штурм»

Діти дайте відповідь на запитання.

  1. Що ви розумієте під поняттям конфлікту?

  2. Чи були ви учасниками конфліктів?

  3. Як вам вдавалося його вирішити?

  4. Як ви можете пояснити, що таке конфлікт?

Отже, конфлікт - це відсутність порозуміння між двома і більше особами; це зіткнення інтересів в ситуації, де кожна із сторін прагне зайняти позицію, несумісну і протилежну по відношенню до інтересів іншої сторони.

Дослідження явища конфлікту бере свій початок ще з античних часів. Стародавні мислителі вважали, що речі виникають з постійного руху «апейрона» – єдиного матеріального початку, що приводить до виділення з нього протилежностей.

Саме слово конфлікт походить від латинської confliktus– зіткнення. Це поняття в науковий обіг увійшло у другій половині ХХ ст.

Обговорення. Як ви вважаєте, чи можемо ми у нашому житті обійтися без конфліктів?

Доречно навести такий вислів: «Конфлікт – це норма життя. Якщо вам здається, що у вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс…». Ця, трохи смішна і одночасно правдива фраза, належить Чарльзу Ліксону, американському психологові і адвокатові з тридцятирічним стажем. Думаю, що пульс ви вже перевірили і переконалися, що він є. Значить, і конфлікти є.

Метод «Займи позицію»

Проблемне питання «Конфлікт – це добре або погано?»

Давайте з вами визначимо позитивні і негативні сторони конфлікту.

Позитивні сторони

  • вчить налагоджувати стосунки;

  • розвиває волю;

  • дає можливість краще дізнатися один про одного.

Негативні сторони

  • руйнується здоров’я;

  • псується настрій;

  • руйнуються міжособистісні стосунки.

Який висновок ми можемо зробити, проаналізувавши позитивні і негативні сторони конфлікту?

    1. Види конфліктів

Конфлікти розрізняються за різними ознаками

І класифікація. За типами суперечностей.

  • Особистісні конфлікти

  • Міжособистісні конфлікти

  • Групові конфлікти

  • Конфлікти належності

  • Конфлікти з навколишнім середовищем.

ІІ класифікація. За предметами

  • Політичні

  • Економічні

  • Культурні та релігійні

  • Професійні

  • Етнічні.

Робота в малих групах. Розгляньте запропоновані ситуації та визначте, в чому полягало непорозуміння.

Приклад 1.

Між двома співробітниками не склалися стосунки. У приватній розмові один висловився не зовсім коректно стосовно свого співрозмовника. Той образився, грюкнув дверима і написав скаргу на першого. Вищий керівник викликав кривдника і примусив його вибачитися. «Інцидент вичерпано», — заявив керівник задоволено, маючи на увазі, що конфлікт розв'язано. Чи це так?

Приклад 2.

Отримавши двійку на уроці англійської мови, учень шумно і демонстративно сідає і починає грубо висловлюватися на адресу вчителя.

Приклад 3.

Батьки щодня роблять дочці зауваження, що вона спілкується з поганою компанією та пізно повертається додому. Дочка ігнорує думку батьків та що разу після чергового зауваження повертається на півгодини пізніше додому.

Приклад 4

Група хлопців насміхаються зі свого однокласника, через його зовнішній вигляд, зауважуючи, що він немодно вдягається.

Приклад 5

Дві держави розпочали суперечку через кордон між ними, який за договором проходив посередині русла річки. Проте з часом річка змінила своє русло, заглибившись на територію однієї з держав на 10 км.

Зробіть висновок про можливі причини виникнення конфліктів, що наведені в ситуаціях.

    1. Причини виникнення конфліктів

Робота з підручником.

Розгляньте таблицю на сторінці 91. Чи є у вас ще варіанти для доповнення таблиці.

IV. Рефлексія

Запишіть у стовпчик слово «Конфлік». Навпроти кожної букви напишіть одну позитивну і одне негативну характеристику. Зробіть висновок про роль конфліктів у нашому житті.

V. Підведення підсумків уроку та оцінювання.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати с. 90-91.

Додатки до уроку «Конфлікти в нашому житті»

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Приклад 1.

Між двома співробітниками не склалися стосунки. У приватній розмові один висловився не зовсім коректно стосовно свого співрозмовника. Той образився, грюкнув дверима і написав скаргу на першого. Вищий керівник викликав кривдника і примусив його вибачитися. «Інцидент вичерпано», — заявив керівник задоволено, маючи на увазі, що конфлікт розв'язано. Чи це так?

Приклад 2.

Отримавши двійку на уроці англійської мови, учень шумно і демонстративно сідає і починає грубо висловлюватися на адресу вчителя.

Приклад 3.

Батьки щодня роблять дочці зауваження, що вона спілкується з поганою компанією та пізно повертається додому. Дочка ігнорує думку батьків та що разу після чергового зауваження повертається на півгодини пізніше додому.

Приклад 4

Група хлопців насміхаються зі свого однокласника, через його зовнішній вигляд, зауважуючи, що він немодно вдягається.

Приклад 5

Дві держави розпочали суперечку через кордон між ними, який за договором проходив посередині русла річки. Проте з часом річка змінила своє русло, заглибившись на територію однієї з держав на 10 км.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!