і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Комунікативна культура педагога - запорука успіху в роботі з дітьми та батьками

Комунікативна культура педагога - запорука успіху в роботі з дітьми та батьками

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №OG977025
За публікацію цієї методичної розробки Денисова Любов Іванівна отримав(ла) свідоцтво №OG977025
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Тренінг «Комунікативна культура педагога – запорука успіху в роботі з дітьми та батьками»

Мета: ознайомити учасників тренінгу з можливостями ефективної взаємодії; розвивати комунікативні вміння за допомогою ігрових моментів, навички партнерських стосунків, уміння розкрити своє сприймання ситуації; створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості професійного здоров’я та необхідності дбайливого ставлення до нього.

Обладнання: плакат з правилами роботи групи, папір, олівці, фломастери, клубок ниток, стікери, стрічки, кола для соціограми.

Хід

  1. Гра «Знайомство».

  2. Встановлення правил групи.

Кожен учасник пропонує власне правило. Якщо з ним погоджуються, його записують.

  • Бути чесними.

  • Бути толерантними.

  • Бути ввічливими і тактовними.

  • Бути активними і позитивними.

  • Цінувати час.

  • Говорити від свого імені.

  • Не критикувати, а допомагати.

  • Уважно слухати.

  1. Вправа «Павутинка».

Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім перший учасник обмотує нитку навколо пальця, виголошує очікування і котить клубок наступному учаснику. Таким чином утворюється павутинка.

  1. Правила ефективної комунікації педагога з дітьми.

Психологи радять користуватися наступними правилами:

  • Поважайте кожну дитину, намагайтеся зрозуміти її почуття, психічний стан, мотиви поведінки.

  • Створюйте атмосферу довіри: дивіться в очі, реагуйте на його висловлювання схвальним кивком, усмішкою.

  • Постійно стежте за правильністю свого мовлення.

  • Частіше ставте дітям запитання, цікавтеся їхньою думкою.

  • Будьте коректними в міміці та жестах.

  • Учіться бачити себе очима дитини.

  • Будьте щирими й правдивими, демонструйте непідробний інтерес та увагу до дитини.

  1. Ситуації для спілкування.

Учасники обєдналися у групи. Кожна група отримала завдання.

  1. Перед вами дитина, яка гірко плаче. Втіште її.

  2. Перед вами дитина, яка голосно сміється. Повеселіться разом з нею.

  3. Перед вами дитина, яка замкнулася в собі. Розговоріть її.

Висновок: Лише від нас залежить, якою буде взаємодія з іншими людьми.

  1. Тест «Сімейна соціограма»

Тест дозволяє виявити місце досліджуваного в системі міжособистісних стосунків. Автор Є.Г. Ейдеміллер. Для проведення тесту видають бланки з колом діаметром 11 см. Інструкція: «Намалюйте у колі себе і членів родини у формі кружечків і напишіть їх імена». Оцінка результатів проводиться за такими критеріями:

А) число членів родини, які потрапили в площу кола і черговість їх зображення;

Б) величина кіл;

В) дистанція між кружечками.

Можливі результати:

  1. Хтось із членів родини не потрапив у коло. У той же час хтось із сторонніх осіб, тварин, улюблених предметів може бути зображений як член сімї.

  2. У порівнянні з іншими великий кружечок з надписом «Я» говорить про завищену самооцінку, менший – про занижену. Величина кружечків інших членів родини говорить про їх значущість в очах досліджуваного.

  3. Розташування кружка «Я» в центрі говорить егоцентричність особистості, а розташування внизу, осторонь, може вказувати на переживання емоційного відчуження.

  4. Найбільш значимі члени родини зображуються у вигляді великих кружечків у центрі або у верхній частині.

  5. Віддаленість кружечків говорить про конфліктні відносини.

  6. Кружечки розташовані в лінійному порядку говорять про відсутність теплих відносин у родині.

  7. Кружечки, розташовані в рівній віддаленості один від одного, свідчать про близькість між членами родини.

  8. «Недитячі заборони».

Вибирається один учасник – «дитина» і сідає на стілець в центрі кола. Всі інші по одному підходять до нього і говорять, що йому забороняють робити. При цьому стрічкою завязують ту частину тіла, якої стосується заборона. Наприклад: «Не кричи!» - завязується рот і т.п.

Після цього зв’язаному учаснику пропонується встати. Він не може цього зробити, тому потрібно його розв’язати. Для цього кожен учасник розв’язує свою стрічку і говорить, що можна робити. Таким чином, суть заборони залишається. Наприклад: «Не кричи – говори спокійно».

Рефлексія учасника, який грав роль дитини:

  • Що ви відчували, коли «батьки» сковували, обмежували вашу свободу?

  • Обмеження руху якої частини тіла ви відчули найбільш гостро?

  • Які почуття були у вас, коли вам запропонували встати?

  • Що хотілося розв’язати в першу чергу?

  • Що ви відчуваєте зараз?

Рефлексія учасників, які грали роль батьків:

  • Що ви відчули, коли побачили знерухомлену дитину?

  • Що вам хотілося зробити?

  • Чи легко знайти слова, що дозволяють переформулювати заборону?

  • Що ви відчуваєте зараз?

  1. «Чотири зони Гіппенрейтер».

Правила та обмеження повинні бути в житті кожної дитини. Але їх не повинно бути занадто багато, і вони повинні бути гнучкими. Золоту середину знайшла Ю.Б. Гіппенрейтер, яка описала чотири кольорові зони поведінки дитини: зелену, жовту, помаранчеву, червону.

  1. У зелену зону автор помістила те, що дозволяється дитині. Наприклад, в який гурток записатися, з ким дружити.

  2. Дії дитини, в яких їй надається відносна свобода, знаходяться в жовтій зоні. Дитині дозволяється діяти за власним вибором, але обмежено. Наприклад, можна сісти за уроки, коли хочеш, але закінчити їх виконання до 20 годин.

  3. У помаранчевій зоні знаходяться дії дитини, які загалом не схвалюються, але через особливі обставини допускаються. Наприклад, після довгої відсутності батько приїжджає о 22 годині, і дитині дозволяють не лягати спати до його появи.

  4. У червоній зоні знаходяться дії дитини, неприйнятні ні за яких обставин. Це категоричні «не можна»: гратися з вогнем, перебігати дорогу на червоне світло, ображати менших, ламати речі.

  1. Психологічний відпочинок.

Сідайте зручніше, закрийте очі і уявляйте собі те, про що я буду говорити.

Давайте зберемо мішок. Покладемо в нього все, що заважає: образи, сльози, сварки, смуток, невдачі, розчарування… Завяжемо його і вирушимо в дорогу… Ви вийшли з дому на широку дорогу…

Шлях ваш далекий, дорога важка, мішок тисне на плечі, втомилися і стали важкими руки, ноги. О-ох! Як хочеться відпочити! Давайте так і зробимо. Знімаємо мішок і лягаємо на землю. Глибоко вдихнемо: вдих, видих (3рази). Дихається легко, рівно, глибоко… Ви відчуваєте, як пахне земля? Свіжий запах трав, аромат квітів наповнює дихання. Земля забирає всю втому, тривоги, образи, наповнює тіло силою, свіжістю…

Треба йти далі. Вставайте підніміть мішок, відчуваєте – він став легше. Ви йдете полем серед квітів, стрекочуть коники, дзизчать бджоли, співають птахи. Прислухайтесь до цих звуків… Попереду прозорий струмочок. Вода в ньому цілюща, смачна. Ви нахиляєтесь до нього, опускаєте долоні в воду і пєте із задоволенням цю чисту і прохолодну воду. Відчуваєте, як вона розтікається приємно по всьому тілу прохолодою. Усередині приємно і свіжо, ви відчуваєте легкість у всьому тілі… Добре! Увійдіть у воду. Вона приємно пестить ноги, знімає напругу і втому. Ви стрибаєте з камінця на камінець, вам легко і радісно, мішок зовсім не заважає, він став ще легшим… Різнокольорові бризки розлітаються і блискучими крапельками освіжають обличчя, лоб, шию, все тіло. Добре!

Ви легко перебралися на інший берег. Ніякі перешкоди не страшні. На зеленій травичці стоїть чудовий білий будиночок. Двері відчинені і привітно запрошують вас увійти. Перед вами тепла грубка. Ви сідаєте поруч з нею і розглядаєте яскраві язички полумя. Вони весело підстрибують, ніби танцюють; підморгують вуглинки. Приємне тепло пестить обличчя, руки, тіло, ноги. Стає затишно і спокійно. Добрий вогонь забирає всі ваші печалі, втому, смуток… Подивіться, ваш мішок спорожнів.

Ви виходите з будиночка. Ви задоволені і заспокоєні. Ви з радістю вдихаєте свіже повітря. Легкий вітерець пестить ваше волосся, обличчя. Тіло ніби розчиняється в повітрі, стає легким і невагомим. Вам дуже добре. Вітерець наповнює ваш мішок радістю, добром, любовю…

Все це багатство ви несете в свій будинок. Поділіться ним зі своїми дітьми, рідними, друзями. (Пауза 30 секунд). Тепер можете відкрити очі і посміхнутися – ви вдома і вас люблять.

  1. Анонімне опитування.

Чи виводять вас із рівноваги:

  1. Зімята сторінка газети, яку ви хочете почитати?

  2. Літня жінка, одягнута, як молоденька дівчина?

  3. Надмірна близькість співрозмовника (наприклад, у тролейбусі в «годину пік»)?

  4. Жінка, яка палить на вулиці?

  5. Коли якась людина кашляє у ваш бік?

  6. Коли хтось гризе нігті?

  7. Коли хтось сміється не до речі?

  8. Коли хтось намагається вчити вас, що і як треба робити?

  9. Коли запізнюється людина, з якою ви домовилися про зустріч?

  10. Коли в кінотеатрі той, хто сидить перед вами, постійно крутиться й коментує сюжет фільму?

  11. Коли вам намагаються переказати сюжет цікавого роману, який ви тільки збираєтеся прочитати?

  12. Коли вам дарують непотрібні предмети?

  13. Гучна розмова в громадському транспорті?

  14. Надто сильний запах парфумів?

  15. Людина, яка жестикулює під час розмови?

  16. Колега, який дуже часто вживає іноземні слова?

Результати тестування

За кожну відповідь

  • «дуже» – 3 бали;

  • «не надто» – 1 бал;

  • «у жодному разі» – 0.

Більше 50 балів – ви не з терплячих і спокійних людей. Вас дратує усе, навіть незначні речі. Ви запальні, легко втрачаєте контроль над собою. Це дуже розхитує нервову систему, від цього страждають люди довкола вас.

Від 12 до 49 балів – вас дратує найнеприємніше, але з буденних негараздів ви не робите драми. До неприємностей ви вмієте повертатися спиною, досить легко забуваєте про них.

11 і менше балів – ви дуже спокійна людина, реально дивитеся на життя. Вас не так легко вивести з рівноваги.

  1. Алгоритм щасливого життя.

  • Живи, начебто на землі рай!

  • Якщо сьогодні вранці ти прокинувся здоровим, ти щасливіший за 1 мільйон осіб, що не доживуть до наступного тижня.

  • Якщо ти ніколи не переживав війну, самотність, ув’язнення, агонію, катування чи голод, ти щасливіший за 500 мільйонів осіб у цьому світі.

  • Якщо ти можеш піти в церкву без страху і погрози ув’язнення чи смерті, ти щасливіший за 3 мільярди осіб у цьому світі.

  • Якщо у твоєму холодильнику є їжа, ти одягнений, у тебе є дах над головою і постіль, ти багатший за три чверті людей у цьому світі.

  • Якщо у тебе є рахунок у банку, гроші в гаманці або навіть небагато дрібязку, ти належиш до 8% забезпечених людей у цьому світі.

  • Якщо ти читаєш цей текст, ти не належиш до тих 2 мільярдів людей, які не вміють читати.

  • Хтось колись сказав: працюй, наче тобі не потрібні гроші, люби, наче тобі ніхто ніколи не завдавав болю, танцюй, наче ніхто на тебе не дивиться, співай, наче ніхто не чує, живи, наче на землі рай!

  1. Чи справдилися сподівання?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Надано матеріал для тренінгу з педагогами, але його можна використати для батьківського всеобучу.
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    6823
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    OG977025
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти