Комплексне заняття з розвитку мовлення "Квітуча мова"

Опис документу:
Комплексне заняття з розвитку мовлення "Квітуча мова" В даному занятті використаня такі методи та прийоми: : коментоване малювання, наочні прийоми – схема для вірша, словесні – ігрові вправи: «Промінчика ввічливості», «Яка мова», чистомовки,

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: «Квітуча мова»

Вихователь ДНЗ №1 «Шпачок»

Даньшова Наталія Анатоліївна

Програмовий зміст:

Зв’язне мовлення: вчити дітей за зразком вихователя запам’ятовувати вірш за схемою, відповідати на запитання повними реченнями, розвивати звязне мовлення.

Граматика: формувати уміння утворювати прикметники від іменників за допомогою суфіксів –ськ-, -цьк, -зьк- (німці – німецькою, поляки – польською, французи – французькою …); складати складні та поширені речення .

Звукова культура: виробляти інтонаційну виразність, темп мовлення; вчити говорити чітко і виразно; удосконалювати навички вимови звуків у чистомовках та скоромовках та вміння виділяти їх; в дихальній гімнастиці вчити дітей промовляти слова на одному диханні; розвивати мовний апарат, фонематичний слух.

Словник: активізувати словник дітей виразами - порівняннями епла, ніби сонце; ясна, наче зірка; чиста, як водиця; рідна, мов світлиця); збагачувати словник дітей чистомовками та скоромовками.

Виховувати уміння активно співпрацювати один з одним і вихователем.

Методи та прийоми: коментоване малювання, наочні прийоми – схема для вірша, словесні – ігрові вправи: «Промінчика ввічливості», «Яка мова», чистомовки, скоромовки.

Обладнання: кімнатна рослина, що цвіте; чистомовки в картинках; миска з горохом,скляна дошка (оргскло), пензлі, тички, поролон, гумки (для волосся) із зображенням сонця (до гри «Промінчики ввічливості»); предметні та сюжетні картинки (до гри «Що бачили не скажемо, а що робили покажемо»).

Хід заняття

Організаційний момент.

Вихователь:

Коли приходимо кудись,
Чи гості йдуть до нас,
Завжди ми кажемо: «Привіт!
Добридень! В добрий час!»

Привітайтесь один з одним, з гостями!

  • Основна частина.

  • Діти, сьогодні до нас завітала ще одна гостя – це квіточка! Може спитаємо у неї як її звати (питає одна дитина)
    Дитина: Квіточко, як тебе звуть?
    Квітка мовчить.

Вихователь: Діти, може хтось з вас знає , як називається ця квітка?
Відповіді дітей.

Вихователь: Давайте понюхаємо її і скажемо, як вона пахне.

Діти хором промовляють на одному видиху:

  • А – а – а …

  • А – а – а, як пахне.

  • А – а – а, як пахне квітка.

  • А – а – а, як чудово пахне квітка.

Вихователь: Квіточко, розкажи нам про себе, будь ласка.

Вихователь: Не хоче з нами розмовляти. Тоді давайте ми розкажемо про себе, щоб рослинка з нами познайомилась, може тоді заговорить і вона.

Розповіді дітей.

Вихователь: Ну що, квіточко, сподобались тобі розповіді наших дітей?

Вихователь: Діти, як ви думаєте, чому квітка не розмовляє з нами?

Вихователь: Я вам допоможу: у квітів немає мови. А хто має мову?

Вихователь: Якою мовою ми розмовляємо? Чому?

Вихователь: А якою мовою розмовляють поляки.., росіяни.., англійці.., французи.., німці.., японці.., китайці..?

Відповіді дітей.

Вихователь: То ж сьогодні, діти, ми говоримо про мову. 9 листопада ми визначали «День української писемності і рідної мови». А хто пригадає вірші про мову, які ми вивчали раніше.

Вивчення вірша за схемою

Мова наша, мова.
Мова кольорова.
Мова солов’їна.
Мова колискова.

Тепла, ніби сонце.
Ясна, наче зірка.
Чиста, як водиця.
Рідна, мов світлиця.

Вихователь: Діти, скажіть, а як ми повинні розмовляти?

Відповіді дітей. (чітко, зрозуміло)

Вихователь: Що нам допомагає говорити?

Міркування дітей.

Вихователь: Наша мова повинна бути чистою та здоровою, як чисте небо, як джерельна вода, а для цього ми вчимося правильно промовляти чистомовки. Ось у мене є картинки, які нам в цьому допоможуть.

Діти повторюють чистомовки за вихователем

Вихователь: А ще, щоб говорити правильно та чисто, ми вивчаємо скоромовки.

Діти розказують скоромовки.

1 дитина: Летів горобчик, сів на стовпчик.

Прибіг хлопчик, утік горобчик.

2 дитина: Жовтий жук купив жилет,

Джемпер, джинси та жакет.

3 дитина: Босий хлопець сіно косить,

Роса росить ноги босі.

Вихователь: Діти, погляньте, що це таке? ( в мисці горох)

Вихователь: Пропоную кожному знайти в горосі щось цікаве.

Діти знаходять пензлі, тички, поролон.

Вихователь: Що це? Для чого?

Вихователь: Діти, я уважно слухаю і спостерігаю за тим, як ви працюєте, як цікаво говорите про мову, і хочу запропонувати вам створити ось на цьому скляному полотні картину, яка буде відображати красу і багатство нашої рідної мови. Отже, ви промовляли чистомовки і скоромовки, що допомогають нам чисто говорити. То ж давайте зобразимо чистоту мови в чистому небі та в чистій гірській річці.

Діти малюють небо, річку.

Вихователь: Нам всім відомо, що добре слово і душу зігріває. А що зігріває усе живе на землі? (сонце)

Вихователь: Сонячні промінчики торкаються всього, що є навколо і до нас також: і до наших голівок, і до наших долонь. Тому пропоную вдягнути на праву руку ось такі сонечка та зробити коло. Ваші долоньки перетворяться на промінці доброти, які подарують сусідові добрі, ввічливі, лагідні слова.

Гра « Промінчики ввічливості»

(Діти вдягають на долоні гумки із зображенням сонця, стають у коло. Дитина називає ввічливе, лагідне чи добре слово і «передає» його сусідові зліва правою рукою, торкаючись правої долоні сусіда. Аналогічно робить наступна дитина і т. д. по колу.)

Вихователь: А зараз всі хороші слова-промінці ви перенесете на картину.

Діти малюють сонце і промінці на скляному полотні.

Вихователь: Яке гарне сонце, а як багато в нього промінців: ніжних, вдячних, лагідних, добрих. Таких , як наша мова. А погляньте-но ще раз на картину. Що вам хотілося б домалювати, щоб картина стала веселішою і багатшою?

Відповіді дітей.

Вихователь: То ж зараз ми «виростимо» траву і квіти, які мають сказати нам про те, яка наша мова.

Вихователь: Кожен із вас підходить до картини, промовляє фразу «Наша мова…» (співуча, колискова, калинова, красива…) і домальовує траву, квіти.

Гра «Яка мова?»

(Діти виконують завдання за зразком вихїователя.)

Наша Україна славиться не тільки мовою, але й піснями та танцями.

Вихователь: А зараз пропоную пограти українську народну гру «Калина».

Українська народна гра «Калина»:

Діти стоять у колі і співають пісню:

Ой на горі калина,
Під горою малина,
Ой так, на горі калина,
Ой так, під горою малина.
Там зійшлася дітвора,
Танцювати почала.
Ой так, там зійшлася дітвора,
Ой так, танцювати почала.

Вихователь: Про що йшлося у пісні, яку ви співали під час гри?

А чи можемо ми порівняти нашу мову з калиною?

То як ми скажемо, яка мова?

Вихователь: Діти, уявіть, що ми не вміємо розмовляти, що в нас немає мови. Спробуємо розказати один одному, що зображено на картинці жестами та мімікою, тобто руками, очками.

Гра «Що бачили не скажемо, а що робили покажемо»

Вихователь: Чи легко було розмовляти без мови? То ж скажіть, що було б, якби не було мови? Для чого нам мова?

Відповіді дітей.

Підсумок.

Вихователь: Ви дуже багато і цікаво говорили про мову. І сьогодні ми мали можливість на тільки відчути красу рідної мови, а й побачити її на цьому полотні. Мені цікаво було з вами працювати, а вам?

Що вам найбільше запам’яталося і що ви хотіли б розповісти своїм батькам про нашу сьогоднішню розмову?

Відповіді дітей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.