Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Комплексне заняття: "Чарівниця -зима"

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

31.03.2020

325

15

1

Опис документу:
Поглиблювати знання дітей про зимові явища, ознайомити з природними процесами, що відбуваються взимку.Ознайомити з особливостями життєдіяльності фауни зимової пори року.Удосконалювати вміння будувати серійний ряд предметів
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: «Чарівиця зима»

Мета: Поглиблювати знання дітей про зимові явища; ознайомити з природними процесами, що відбуваються взимку (виникнення інію, снігопад, вітер, завірюха, мороз; дати поняття про значення для рослин снігового покриву, як захисного шару від холоду.)

Ознайомити з особливостями життєдіяльності фауни зимово пори року. Формувати вміння знаходити відмінності та спільні ознаки геометричних фігур.

Удосконалювати вміння будувати серійний ряд предметів (за висотою); об’єднуючи предмети в пари ; закріпити знання про дні тижня; вправляти в умінні лічити кількісною і порядковою лічбою вправляти в умінні орієнтуватися в просторі.

Розвивати зв’язне мовлення , логічне мислення, уважність, спостережливість. Виховувати пізнавальну активність.

Хід заняття:

Вихователь: Діти послухайте загадку

Холодна, біла, ліс оголила

Скувала річку, струмок спинила (Зима)

Вихователь: Діти, давайте уявимо те про що йдеться у вірші.

Погляньте, погляньте, яка благодать

Метелики з неба летять і летять

Ні, це не метелики, це білі сніжинки

Лягають на руки маленькі пушинки

Погляньте уважно, які чарівні

Здувайте швиденько розтануть вони .

Дихальна вправа – подути на уявні сніжинки.

Вихователь: Діти до нас прилетіли дуже гарні великі сніжинки. Сьогодні ці сніжинки допоможуть нам пригадати, яка зим,а та дізнатися дещо про зиму та зимові явища.

1.Загадка : В небі хмара пропливала

білий пух порозсипала (снігопад)

Під час снігопаду безліч сніжинок сиплеться з неба. Усі вони летять поспішають прикрасити собою матінку землю і захистити її від морозу.

Психогімнастика:

Падає ніжний пухнастий сніжок

Ми сніжинки, що летять і кружляють у повітрі

Нам легко, радісно, весело.

Подуває вітерець, немов грає музика

Ніжна, загадкова, ми кружляємо

(вдих - видих на повні груди).

Нас переповнює радість (видих)

Вихователь: Сніг узимку покриває всю землю. Чи добре це? Чому?

Діти: Сніг захищає рослини від морозу, під снігом їм тепло і добре зимувати.

Діти: Під час безсніжної зими від морозу гинуть кущі, молоді дерева, багаторічні квіти.

Вихователь: А кому погано від того що багато снігу?

Діти: Птахам і тваринам, їм важко добувати їжу.

Гра «Чого взимку не буває?» (передаємо снігову сніжку)

  • Взимку не ростуть квіти

  • Немає листочків на деревах

  • Сонце світить але не гріє

  • Діти не купаються в річці

  • Не граються у пісочниці

  • Не літають комахи

  • Не граються з м’ячом

  • Не співають пташки

  • Не росте травичка

  • Не ростуть на деревах фрукти

  • Не ростуть на городі овочі

  • Не ростуть в лісі ягоди

  • Не ростуть в лісі гриби

  • Не ходять по вулиці у верхньому одязі

  • Діти не катаються на роликах

  • Не літають метелики

Вихователь: 2.загадка Троє білих коней у зими

Швидко мчать перед саньми

Дивні коні у зими

Тих коней назвемо ми

Діти: Грудень, Січень, Лютий

Вихователь: пригадаймо приказки про зиму

Діти: Сонце блищить, а мороз тріщить

Узимку деньок, як комарів носок

Січень січе, аж у вухах пече

Страшна зима, коли дров нема

3.Загадка: Наступна сніжинка підкаже, що без цього чарівника і зими б не було.

Узори вишиває без голки та без нитки

Улітку спочиває, а взимку дуже рідко (мороз)

  • Як ви гадаєте чим малює мороз візерунки на склі

Діти: Мороз малює візерунки звичайною водяною парою, вона завжди є у повітрі, осідає на склі, охолоджується і перетворюється на крихітні кристалики льоду.

  • Якщо прикладемо пальчик на склі візерунок зникає, тому що при нагріванні сніг перетворюється на воду.

Вихователь: Ми проводили дослід: приносимо сніг у групу. Що з ним сталось? Так сніг перетворився на воду.

4. Загадка У воді плавали пани

убранні в срібні жупані

хоч жупани лата на латі

панам радіють в кожній хаті (риби)

  • Спить вкрита кригою річка, а під товщею льоду панує життя.

Ми з вами на прогулянці проводили дослід з льодом. Лід плаває чи тоне?

(Картина «Життя риб під кригою»)

Вихователь: Якби лід був важчим за воду він тонув би і опускався на дно. Рослини риби, всі загинули б . Та на щастя в глибинах річок і взимку триває життя.

5. Загадка

Крізь зимові заметілі

Пташенята прилетіли

В них червоні гарні груди

Ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі

Звуться пташки (снігурі)

Вихователь:

  • Яких зимуючих птахів ви знаєте? (ворона, голуб, синичка, сорока, дятел, горобчик.)

Як ви вважаєте, що найстрашніше для птахів узимку? (голод)

А чому холод не такий страшний?

Діти: Тому що на зиму у птахів під пір’ям виростає пух, який захищає від холоду.

  • Як ми допомагаємо пташкам

Діти: Даємо корм у нас на майданчику є годівничка.

Гра «Дні тижня»

Кожна пташка прилітала в певний день (кількість кружечків) відповідає дню тижню по порядку назвати усі дні тижня.

Загадка 6 : Сніг на полях

Лід на річках

Метелиця гуляє

Коли це буває (взимку)

  • Як ви вважаєте, якими природними явищами зима виявляє свою радість.

Діти: сонячний день, тихо падає сніг, діти ліплять снігову бабу, діти катаються на саночках, лижах.

Вихователь: - а яка злість?

Діти: заметіль, хурделиця, завірюха, сильний снігопад, морози.

Гра «Що буває взимку» (створюємо картину зима)

  1. Узимку сонце рухається по небу низько

  2. Узимку дні короткі, а ночі довгі

  3. Узимку небо похмуре, сіре.

  4. Узимку вітер дуже холодний.

  5. Узимку знизилася температура повітря, холодно, морозно, сильні морози

  6. Узимку на землю падає сніг. О цій порі бувають завірюхи?

  7. Морозної сонячної днини сніг рипить під ногами, виблискує веселковим промінням.

  8. Узимку водойми вкритті кригою

  9. Узимку земля замерзла

  10. Узимку ведмеді і їжаки сплять

  11. Узимку люди одягають теплий одяг та тепле взуття

  12. Сонечко сходить пізно, а сідає рано

Вихователь:

  • Уявіть діти, що в дитячий садок завезли лижі. Багато лиж всім вистачить. Потрібно правильно скласти в пари.

  • Поставите в ряд від низьких до високих. Скільки пар лиж. Скільки всього лиж. Котрими за рахунком жовті, сині, зелені, червоні, коричневі.

  • Нам потрібно одягнути рукавички (на рукавичках геометричні фігури)

Дид. Гра «що зайве?»

  • До нас в гості завітали лісові друзі. Давайте розмістимо їх у будиночку з віконечками. (геометричні фігури )

  • Зверху-справа, внизу – зліва, зверху- зліва, внизу- справа , посередині. (орієнтування в просторі).

Лісові друзі запорошують нас в ліс на прогулянку

  • А погляньте скільки тут звірят?

  • А погляньте яких звірят тут не вистачає?

Діти: Ведмедика

Вихователь: А як ви гадаєте де зараз ведмедик?

Діти: Спить у барлозі

Вихователь: Які и знаєте казки про ведмедика?

  • А хто це сидить на гілочці?

Діти: Білочка

Вихователь: Хто розкаже віршика про білочку?

Діти: Хвіст трубою , спритні ніжки

Плиг із гілки на сучок

Носить білочка горішки

В золотий свій сундочок

В неї очі мов горішки

Кожушинка хутряна

Гострі, вушка наче ріжки

У дуплі живе вона

Білка велика трудівниця, але чомусь засумувала, вона розсипала горішки. Допоможемо скласти в ряд 1 2 3 4 5 ….

  • А під ялинкою заховалась лисичка. Кого вона шукає?

Я лисичка, я сестричка

В лісі я гуляю

І зайчаток боязливих

Зараз упіймаю

Гра «Заховаємо зайчаток» (Діти накривають зайчаток геометричними фігурами )

  • А ось і вовчик, з якої він казки ?

  • Хто знає загадку про вовчика?

Діти: Взимку вітер дме холодний, він блукає злий, голодний (вовчик)

Він ловив рибку (Розв’язумо задачі усно)

Гра «Веселий чарівник»

Я веселий чарівник

Перетворюватись звик

Всі були колись дітьми

А тепер всі зайчики (лисички, пташечки)

  • А зараз ми повертаємось в групу. Щоб було веселіше заспіваємо пісню «Рип-Рип»

  • Діти, а зима яка вона?

Діти: Сніжна, холодна, морозна.

Вихователь: Так зима це прекрасна пора року. Вона як біла казка довкола. Під ногами іскряться сніжинки. А зима висіває сніжок з рукава і сріблом обсіває ялинки.

Колективна аплікація «Зимовий ліс»

  • Потрудились всі на славу і картинам вийшла гарна. Але в казці чудеса трапляються. Ви всі зараз заплющите очі, може і в нас трапиться диво? (діти закривають очі, а вихователь починає посипати картину дрібно нарізаним дощиком)

  • Що трапилось з картиною? Так вона ніби засіяла, стала сріблястою.

  • А хто це до нас стукає? Нам принесли гостинці лісові друзі (горішки)

х

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.