Комплекс артикуляційних вправ

Опис документу:
Буклет

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Вказівки до проведення артикуляційної гімнастики

1. Артикуляційна гімнастика проводиться щоденно по 3-5 хвилин кілька разів в день:

а) з логопедом під час індивідуальних, групових занять;

б) з батьками вдома.

2. Виконується артикуляційна гімнастика, стоячи чи сидячи перед дзеркалом, з обов’язковим дотриманням правильної осанки.

3. Необхідно добиватись чіткого, точного, плавного

виконання рухів.

4. Спочатку артикуляційні рухи виконуються повільно, але поступово, в міру оволодіння ними, темп артикуляційної гімнастики збільшується.

5. Комплекс артикуляційної гімнастики неухильно ускладнюється і розширюється за рахунок відібраних з логопедом вправ.

6. Кожна вправа виконується від 5 до 20 разів. Кількість повторів зростає в міру вдосконалення артикуляційної моторики паралельно зі збільшенням темпу рухів.

7. Можливим і бажаним є виконання артикуляційної

гімнастики під рахунок, під музику, з оплесками і т. д.

Комплекс вправ для артикуляційної гімнастики

І. Вправи для щелеп

1. Жувальні рухи в повільному темпі із зімкнутими губами.

2. Те ж саме в швидкому темпі.

3. Легке постукування зубами — губи розімкнуті.

II. Вправа для зубів

« Парканчик » - широко посміхнутися, зімкнути зуби.

« Бегемотик » - Широко відкрити рот і потримати його відкритим 10-15 секунд.

ІІІ. Вправа для губ

1. «Посмішка» — розтягування розімкнутих губ, зуби при цьому зімкнуті, добре видно і верхні, і нижні різці.

2. Те ж саме із зімкнутими губами і зубами.

3. «Трубочка» («Хоботок») — витягування губ вперед

(зуби зімкнуті).

4. Поперемінне виконання «Посмішки» і «Трубочки».

5. Обертальні рухи губами.

6. Відведення нижньої губи від зубів і ясен.

7. Втягування нижньої губи всередину рота.

III. Вправи для язика (виконується з широко розкритим ротом і при нерухомій нижній щелепі)

  1. «Лопатка»

Мій язик, широкий,

Як лопата,

Може на губі розслабленим

Лежати.

Широкий, розслаблений язик висунути, покласти на нижню губу, потримати 10-15 секунд (при напруженні поплескати по язику шпателем або поплямкати губами).

2. «Неслухняний язичок»

Лінькуватий мій язик.

Працювати він не звик.

Неслухняний язичок-

Покараю:шльоп, шльоп, шльоп.

Посміхнутися, закусити язик зубами. «Протягувати»

язик між зубами вперед-назад, злегка покусуючи його.

Виконати 3-4 рази.

3. «Гойдалка»

Ми на гойдалці гойдались.

Піднімались, опускались.

Як летімо вгору, ух!

Перехоплювало дух.

Відкрити рота.Почергово рухати язиком вгору-вниз.

а) до верхньої-нижньої губи;

б) до верхніх-нижніх зубів;

в) до верхніх-нижніх альвеол.

Нижня щелепа не рухається. Рахунок: 1-2.

Вправу виконувати 10 – 15 разів.

4. « Чашечка » («Ковшик»)

Широкий язик піднятий догори:

а) до верхньої губи;

б) до верхніх зубів;

в) до верхніх альвеол.

5. « Смачне варення »

Ми варення скуштували,

Потім губи облизали.

Посміхнутися, відкрити рот. Язиком в формі чашечки облизати верхню губу і сховати в либину рота

(можна намастити губу варенням). Вправу виконувати 10 – 15 разів.

6. « Маляр »

Посміхнутися, відкрити рот. Широким кінчиком язика погладити піднебіння від зубів до горла.

Нижня щелепа не повинна рухатися. Вправу

виконувати 10 разів.

7. « Грибочок »

Язик широкий, плоский, присмоктується до твердого піднебіння, бокові краї притиснуті до верхніх корінних зубів, кінчик язика — до верхніх альвеол.

8. « Коник »

Присмоктати язик до піднебіння, клацнути язиком. Клацати повільно, сильно. Розтягувати під’язикову вуздечку. Виконати 10-15 разів.

9. « Дятел »

Рот широко відкрити і злегка розтягнути у посмішці, язик в формі «чашечки» підняти вверх: бокові краї язика притиснути до верхніх кутніх зубів, а передній край язика підняти за верхні передні зуби до альвеол. Дитина вимовляє на видиху Д-Д-Д або Т-Т-Т. Язик «стукає по горбочках».

10. « Моторчик »

Посміхнутися, відкрити рота. Передній край язика підняти за верхні передні зуби до альвеол Вимовляючи твердий звук «д», вказівним пальцем робити під язиком швидкі рухи ліворуч-праворуч.

Вчитель - логопед Кульчицька Н. В.

ТНВК №15 м. Тернопіль

Комплекс артикуляційних вправ

Формування артикуляційної моторики

Важлива роль у формуванні звуковимови належить чіткій, точній, скоординованій роботі артикуляційних органів, здатності їх до швидкого і плавного переключення з одного руху на інший, а також до утримування заданої

артикуляційної пози.

Тому першочергове значення мають усунення порушень в роботі артикуляційного апарату, підготовка його до

постановки звуків.

Формування правильних, повноцінних артикуляційних рухів, об’єднання простих рухів в складні артикуляційні уклади різних фонем досягається двома шляхами:

1. Постановкою, потім ретельним відпрацюванням артикуляційних рухів, які відсутні або ж порушені. Це тривала, копітка, складна робота, яка вимагає певного професіоналізму, і виконується вона логопедом з кожною дитиною індивідуально.

2. Систематичною артикуляційною гімнастикою, яка являє собою комплекс правильно виконуваних дітьми, відпрацьованих з логопедом артикуляційних вправ.

Основним призначенням артикуляційної гімнастики є

розвиток, зміцнення і вдосконалення артикуляційної

моторики. Виконується артикуляційна гімнастика як індивідуально, так і колективно з усією групою чи

невеликими підгрупами.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.