Компетентнісний підхід в освітньому процесі. План роботи творчої групи.

Опис документу:
Реформування системи освіти в Україні набуло нині глобального характеру. Результатами навчання в цій системі визнають рівень навчальних досягнень та компетенції учня. Творча група ставить своєю метою забезпечення більш глибокого усвідомлення вчителями проблеми компетентнісно орієнтованого підходу до навчання та упровадження компетентнісного підходу в освітньому процесі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПЛАН РОБОТИ

ТВОРЧОЇ ГРУПИ ВЧИТЕЛІВ

на 2019 -2020 н. р.

Керівник: …………………

Вступ

Реформування системи освіти в Україні набуло нині глобального характеру. Результатами навчання в цій системі визнають рівень навчальних досягнень та компетенції учня.

Творча група ставить своєю метою забезпечення більш глибокого усвідомлення вчителями проблеми компетентнісно орієнтованого підходу до навчання та упровадження компетентнісного підходу в освітньому процесі.

Оскільки в основі компетентнісного підходу є активна свідома діяльність суб’єктів освітнього процесу, творча група у 2019-2020 н. р. планує використання діяльнісного підходу, інтерактивних методів та залучення педагогів до активної роботи під час проведення методичних заходів.

З метою досягнення результативності роботи над проблемою творча група при плануванні врахувала:

  • психологічну готовність вчителів до реалізації проблеми;

  • ступінь оволодіння арсеналом засобів впровадження компетентнісного підходу в освітнай процес школи;

  • індивідуальні особливості, реальний рівень професійної майстерності педагогічних кадрів;

  • рівень компетентності учнів.

Проблема:

«ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС»

Напрями роботи творчої групи

І. Навчальна робота:

  • реалізація системного підходу до пізнання;

  • створення психолого-педагогічних конструкцій освітнього процесу (мета, типи зв’язків, результат, прогнозування і конструювання освітнього процесу).

ІІ. Методична робота:

  • консультації за розробленою тематикою:

  • розробка методичної документації (програм, конспектів уроків, занять, рекомендацій, методичних посібників тощо);

  • організація тренінгів, «круглих столів», дискусій для вчителів за розробленою тематикою;

  • організація реферативно-дослідницької роботи вчителів (вивчення, аналіз психолого-педагогічної літератури).

ІІІ. Науково-дослідницька робота:

  • робота з реалізації проблеми;

  • індивідуалізація й диференціація навчання; сучасні технології навчання;

  • діагностика діяльності вчителя і учня;

  • забезпечення психолого-педагогічними знаннями;

  • вивчення ППД.

ІV. Пропаганда науково-практичних результатів:

  • проведення семінарів учителів, які творчо працюють;

  • організація виставок методичних знахідок;

  • створення інформаційних бюлетенів із науково-практичної діяльності.

Тематика засідань творчої групи

Дата

Зміст роботи

Форма роботи

Відповідальні

Листопад

І засідання

Система діяльності щодо формування і розвитку ключових компетентностей учнів в освітньому процесі

І. Теорія і практика впровадження компетентнісного підходу

1.Компетентнісно-орієнтований підхід до навчання – концептуаль-ний орієнтир розвитку освіти в Україні.

2.Активне формування громадян-ської та педагогічної свідомості вчителів в контексті даної проблеми.

3. Ознайомлення з банком даних соціологічних та педагогічних досліджень, текстової, відео-, аудіовізуальної продукції з даної проблеми.

ІІ. Практикум

Впровадження ключових компетентностей у зміст освіти та здійснення моніторингу якості освіти

1.Рекомендації психолога щодо розвитку творчої компетентності учнів.

2. Розробка моделі випускника

(в групах):

  • початкової школи:

  • середньої школи;

  • старшої школи.

3.Підсумки.

Семінар-практикум

Доповідь

Доповідь

Презентація

Рекомендації

Робота в групах

Узагальненя

Січень

ІІ засідання

Реалізація компетентнісного підходу внавчально-виховному процесі

І. Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу до навчання як складова модернізації освіти України.

ІІ. Проблеми реалізації компетентнісно орієнтованого підходу до навчання в сучасній школі.

1.Компетентнісно-орієнтований підхід до навчання як фактор оздоровлення нації. Обовязковість реалізації компетентнісно орієнтованого підходу в освітньому процесі на всіх ланках освіти.

2. Чим відрізняються наші знання, вміння від нашої компетентності? Гра «Знаю, вмію, люблю».

3. Нові підходи до мотивації навчальної діяльності.

Практичне заняття:

Створення системи мотивації і самомотивації .

4.Зворотній зв'язок. Підведення підсумків.

«Круглий стіл

Доповідь

Інтерактивна гра

Робота в групах

Пропозиції

Узагальнення

Квітень

ІІІ засідання

Семінар-практикум

для вчителів школи

Тема. Шляхи формування компетентностей учнів

Мета.

Поглибити знання учасників семінару з проблеми.

Продемонструвати можливості навчальних предметів з формування основних груп компетентностей учнів.

1.Забезпечення доброго настрою. Гра «Дерево пізнання».

2.Практикум

  • фрагменти уроків:

  • в початковій школі – щодо формування комунікативної компетентності;

  • в 5-11 класах:

  • української мови, англійської мови, зарубіжної літератури – щодо формування творчої компетентності;

  • історії, географії – щодо формування полікультурної компетентності;

  • математики, фізики, хімії, біології – щодо формування інформаційної компетентності.

  • аналіз уроків в групах за запропонованими схемами:

3. Релаксація «Розмова на папері». Аналіз та оцінка семінару.

4.Емоційна розрядка «Чайна церемонія»

Інтерактивна гра

Фрагмент уроку

Аналіз

План проведення консультацій для вчителів

Мета: знайомство з поняттям «компетентність», основними групами

компетентностей, технологією впровадження компетентнісно

орієнтованого підходу в навчально-виховний процес.

Тема консультації

Консультант

Дата

1.

2.

3.

4.

5.

Визначення поняття «компетентність». Основні групи компетентностей

Поняття компетентнісно орієнтованого підходу до навчання.

Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в освітній процес (мотивація):

  • діагностика й аналіз ЗУН;

  • пошук шляхів розв’язання проблеми;

  • вибір механізму звротнього зв’язку (вчитель-учень);

  • вибір технології;

  • організація педагогічного процесу.

Моніторинг результативності.

Корекція.

Знайомство з літературою з теми, презентація списку рекомендованої літератури.

Протягом

н. р.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
1
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!