Бібліотека

Компетентнісні задачі 5 клас

Опис документу:
Для розгляду пропонується декілька компетентнісних задач для учнів 5 класу. Задачі створені на основі завдань PISA. Потребують певного часу для розв'язання. Розвивають в учнів основні компетентності якими повинен володіти учень.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Лічба, вимірювання і числа

Задача 1. Михайло Остроградський

Компетентність: математична, полікультурна

"Правила в математиці існують тільки для нездар", - стверджував математик світової слави Михайло Остроградський. 
Н ародився Михайло двадцять четвертого вересня тисяча вісімсот першого року у селі Пашенне на Полтавщині . Батько – Василь Іванович – був поміщиком середнього достатку (мав дві сімдесят душ кріпосних). Мати – Ірина Андріївна, була лагідною та дбайливою господинею. Михайло був четвертою дитиною, мав двох братів та двох сестер Олену й Марію. Дитинство пройшло у селі Пашенному, заснованому дідом Іваном для своїх дев’ятнадцяти дітей. Цікавий хлопчик, завжди маючи при собі мотузку із грузилом, полюбляв вимірювати висоту паркану, розміри крил вітряка, водяного млина, глибину ям, цікавився всілякими механізмами.  
Михайлик здобував домашню освіту у родині, з восьми років навчався в Полтавській гімназії, де його учителем був поет Іван Котляревський. У п’ятнадцять років Михайло став студентом відділу фізичних та математичних наук Харківського університету, через чотири роки закінчив його та лишився викладачем цього закладу. На жаль, добродії донесли, що Остроградський читає лекції з математики українською мовою, і викладача позбавили наукового ступеня, відібрали університетський атестат, звільнили з роботи. Тому молодий математик звернувся до батька з наполегливим проханням допомогти йому продовжити навчання в Парижі. У травні тисяча вісімсот двадцять другого року Михайло вирушив до Франції. Там шість років слухав лекції Лапласа, Коші, Пуассона, Анрі Ампера. На своїх лекція Лаплас любив задавати каверзні питання, задачі, а український математик їх миттєво розв'язував. Ученого зацікавив студент і він запросив юнака в гості, після чого вони подружилися. 
Завдання 1: Запишіть цифрами числа, що зустрічаються в тексті.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Відповідь: 24; 1801; 270; 4; 2; 2 19; 8; 15; 4; 1822; 6.

Тема: Лічба, вимірювання і числа

Задача 2. Дорожній рух

Компетентність: математична, соціальна, інформаційна

Минулого літа Сергійко разом з татом на власному авто відвідали бабусю, яка мешкає в Дніпрі. Протягом подорожі до Дніпра, Сергійко помітив що вздовж дороги дуже часто зустрічаються різні дорожні знаки, а деякі з них містять числа. Він запитував у батька, що означають ці знаки. Удома він за допомогою інтернет ресурсів ознайомився з дорожніми знаками України та їх значеннями. Під час вивчення цієї теми на уроці з правил дорожнього руху він створив завдання для своїх однокласників.

Завдання 1: Спробуйте встановити відповідність між дорожнім знаком та його значенням.

1

А

"Кілометровий знак" вказує відстань від початку дороги (км).

2

Б

"Платні послуги" означає, що послуги надаються лише за плату.

3

В

"Номер маршрутузазначає номер, наданий дорозі (маршруту)

4

Г

"Кількість поворотів" 

5

Д

"Обмеження тривалості стоянки" 

6

Е

"Рух транспортних засобів, маса яких перевищує т, заборонено" 

7

Ж

"Обмеження максимальної швидкості" 

8

З

"Зона дії" 

1

2

3

4

5

6

7

8

Літера









Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

Літера

Е

Ж

А

В

З

Г

Б

Д

















































Тема: Лічба, вимірювання і числа

Задача 3. Клумба

Компетентність: математична

Марійка з татом до дня народження мами вирішили зробити їй сюрприз, розбити нову клумбу на подвір’ї. Для цього вони придбали 10 кущів троянд. Вони довго думали як розмістити кущ і тут татко згадав цікаву задачку зі своїх шкільних років. «Розсадіть 10 кущів троянд у п’ять рядів по 4 кущі у кожному».











Завдання 1: Запропонуйте свій ескіз розв’язання задачі.









Завдання 2: У яку суму обійшлися Марійці з татом троянди, якщо один кущ коштує 30 грн, а по акції три кущі можна купити за 75 грн.

Відповідь: _________________ грн.

Завдання 3: Порахуйте скільки коштів зекономили Марійка з татом.

Відповідь: _________________ грн.



Відповідь: 2) 255 грн; 3) 45 грн.

Тема: Числові вирази і рівності

Задача 4. Покупка

Компетентність: математична

У магазині канцтоварів Софія та Аліна вирішили придбати олівці та фарби. Вартість упаковки олівців – х грн, фарб – у грн.

Завдання 1. Що означають наступні вирази:

  1. 2х + 3у = 65 - _____________________________________________

  2. 3х – 3у = 12 - _____________________________________________

  3. 4х - 16 = 4у - _____________________________________________

  4. 5х + 2у = 109 - ____________________________________________

Завдання 2. Софійка вирішила придбати 2 упаковки олівців та фарби. Чи вистачить їй 190 гривень на оплату покупки, якщо олівці коштують 85 грн, а фарби 27 грн?

Відповідь: ___________













Тема: Вимірювання відрізків

Задача 5: Паркан

Компетентність:

На світлині нижче зображено план ділянки родини Сергієнко. Розміри ділянки вказані на рисунку. Ділянка з усіх сторін огороджена парканом.

Старий паркан під час шквального вітру в деяких місцях похилився. На зборах родини вирішили замінити старий паркан на новий із профнастилу.

Завдання1. Порахуйте периметр ділянки Сергієнків.

Відповідь: ________________ м

Завдання 2. Обчисліть яку кількість листів профнастилу необхідно придбати, якщо ширина одного листа складає 1200 мм.

Відповідь: _____________ листів.



Завдання 3. Яку суму грошей необхідно зібрати родині Сергієнко для покупки профнастилу, якщо один лист коштує 136 грн.

Відповідь:______________ грн.





Відповіді: 1) 69 м; 2) 58 листів; 3) 7888 грн.



Тема:

Задача 6: Раціональне харчування

Компетентності: математична

З давніх – давен людство цікавило, як потрібно харчуватися, щоб зберегти здоров’я і забезпечити довголіття.

Скільки потрібно їжі, і як її вживати?

Той, хто дбає про своє здоров’я, має дотримуватися трьох принципів раціонального харчування: помірність, різноманітність, збалансованість.

Добова потреба підлітків 11 – 13 років складає в середньому 70 ккал на 1 кг маси тіла. Харчуватися потрібно регулярно, дотримуватися режиму харчування – їсти в один і той самий час. Підліткам необхідно харчуватися 3 – 4 рази на день, через 3 – 4 години.



Завдання 1. Підрахуйте для себе добову потребу ккал.

Відповідь: ____________ ккал.

Завдання 2. Складіть графік прийому їжі на день, якщо ви прокидаєтесь о 7 годині ранку, а сон заплановано на 22 годину. Прийом їжі розподіліть через кожні 4 години.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 3. Складіть своє щоденне меню та за допомогою інтернет ресурсів підрахуйте кількість ккал свого меню.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Усю їжу, яку з’їдає підліток за день (100 %) слід розділити таким чином: сніданок – 30 %, обід – 45%, підвечірок – 10%, вечеря – 15%.

Завдання 4. Для складеного вище меню, розрахуйте кількість ккал необхідну для кожного прийому їжі, за наданими відсотками.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

























Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.