Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М.Гоголя та «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М.Гоголя та «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса

МЕТА простежити зміни в характерах головних персонажів повістей та роль у цьому Різдва; розвивати навички аналізу тексту, зокрема компаративного, творчу уяву; виховувати людяність, доброту,милосердя, уміння співчувати ближнім.

Це радісні дні- дні милосердя і доброти.Нехай в ці дні

буде над кожним із нас Боже благословіння, його любов

та ласка.

Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»

ХІД УРОКУ

1.Звучить пісня М.Леантовича «Щедрик»

Бувають дні як откровення Боже-

Бдагословіння зоряних небес,-

Коли на себе справжніх ми похожі

І в нас Ісус воістено воскрес

Коли світліють скривжені обличчя,

Збагнувши суть духовного буття,

І хочеться подумати про вічність,

А не про тлін короткого життя

Коли усе прозоре на світанні,

Як в перші дні творіння на землі,

А ми, як діти Еви і Адама,

Шукає Бога в ранішній імлі.

Коли в душі так ясно,тихо,чисто,

Летять думки і пада білий сніг

Зелена зірка світиться перлисто.

А час невтомний прискоряє біг.

У дні такі Завіт прадавній з Богом

У серці,що відкрилось ожива

І ми в собі народжуємось знову

Під знаком світлоносного Різдва

-Цей урок,діти,ми присвятимо святу із свят- Різдву Христовому,адже це свято відзначають і в Україні,і на батьківщині англійського письменника Ч.Діккенса.

-Доля іноді дарує нам чудові дарунки, Думаю,наша сьогоднішня зустріч- це теж своєрідний подарунок.У нас є прекрасна нагода добре попрацювати на уроці і отримати задоволення.

2.Оголошення теми уроку.

3.Читання епіграфа.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Прийом «Мікрофон»

-А що таке Різдво? Чому і як ми його святкуєм?

/ Різдво-це велике свято,свято добра і радості. Ним починається рік.

Різдво Христове-свято народження Ісуса Христа. Свято розпочинається 6 січня різдвяною вечерею. Вважається,що Ісус народився в той час,коли на небі спалахнула перша зірка. Люди ходять один до одного в гості. Діти носять вечерю хрешеним. Вважалося доброю прикметою,коли на Святвечір приходли одинокі,бідні люди.Їх щедро приймали /

-Одже,Різдво- це свято добра,милосердя,любові, бо Ісус Христос є символом

любові і всепрощення.

III. Робота на уроці.

-Тема Різдва часто звучить у творах письменників різних країн і народів,зокрема в тих творах,які ми і будемо вивчати

-Які твори про Різдво ви знаєте?

-Давайте пригадаємо ці твори.

1

2

3

4

5

6

Кросворд 1. Автор повісті «Різдвяна пісня в прозі». 2. Хто жив із Скруджем в будинку? 3. Що висіло на дверях домівки Скруджа? 4. Скільки років минуло від дня смерті Марлі? 5. Хто або що розбило кохання Скруджа? 6. Якого кольору вбрання мав Дух майбутнього?

Робота в групах: І група – «Різдвяна пісня у прозі» ІІ група – «Ніч перед Різдвом»:

І група

-Коли святкують Різдво на Україні?

-Звідки прийшла традиція святкувати Різдво?

-Як господиня готувалася до свята?

/Прибирала в оселі,білила піч, прикрашала рушниками,цілий день готувала вечерю,нічого не їли до першої зірки/

- А куди ділися місяць і зорі у повісті «Ніч перед Різдвом»?

-Скільки страв повинна була поставити на стіл Солоха?

- На покуть під образам розстеляли чисте сіно,на яке господар ставив сніп хліба-Дідух,щоб не переродився рід,щоб родило жито,пшениця,всяка пашниця.

-У новому горшику ставили узвар,клали свіжу паляницю.Несу кутю на покуть- казала господиня.

-Кутя- основна страва Різдва,символ достатку.Після вечері молодь колядує

-Куди збиралась Оксана?

-Коли Оксана пообіцяла Вакулі вийти за нього заміж?

-Хто допоміг Вакулі добратися до Петербургу?

-Чим закінчується повість?

-Які незвичайні,фантастичні елементи є в повісті?

  • Охарактеризуйте образ Оксани на початку та в кінці твору

ЕДвойная стрелка влево/вправо 31гоїстична

Самолюбива

Г

Різдво

ордовита Любляча

ІІ група

-Коли святкують Різдво в Англії?

-Як господиня готувалася до свята?

- Які страви традиційно готують англійці на Різдво?

- В який день ми знайомимося з героями Діккенса?

-Хто є головним героєм повісті?

-Чи він любить Різдво?

- Як проводять святвечір родина Кретчитів, племінника Фреда?

- Коли Скрудж зрозумів, що живе неправильно?

-Хто допоміг Скруджу змінитися?

-Чим закінчується повість?

-Які незвичайні,фантастичні елементи є в повісті?

  • Охарактеризуйте образ Скруджа на початку та в кінці твору

Двойная стрелка влево/вправо 31

П

Різдво

охмурий

Жадібний Добрий Милосердний

Жорстокий Радісний

Байдужий Щирий

Злий Щедрий

Оформлення порівняльної таблиці.

-робота в зошитах: запис теми урока, складання таблиці.

«Ніч перед Рідвом » «Різдвяна пісня в прозі»

Жанр повість

Головні герої Оксана і Вакула

Художні особ- фантастична подорож

ливості на чорті

Національний українські страви,Свята

колорит вечеря,колядування

фінал дала згоду на

одруження

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.

- Яка роль фантастики у цьому творі?

(Фантастика надає авторові можливість тримати в напрузі читачів, створити атмосферу дива. А також помагає утвердити добро, без якого не можливий був би щасливий кінець).

  • Які моральні проблеми порушує автор? (Проблема добра і зла, що борються в душі людини, як добитися щастя.)

  • Чому повчає цей твір? (Бути добрими, людяними, не піддаватися впливу злих сил?)

Підведення підсумку.

Скрудж зуміє стати щасливою людиною,бо змінеться.Пам‘ятайте,що людина завжди може змінитися.Тож поспішайте робити добро і вірте в те,що все і всі змінюються на краще обов‘язково у Різдвяну ніч.Будьте уважними до людей,нікого не кривдіть,даруйте подарунки.

Із Різдвом Христовим

Я щиро вітаю!

Щастя і здоров‘я

Всім вам бажаю!

Незай віра в серці

Кожного засяє,

IV.Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи

Оцінювання учнів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.