і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Ефективність методу асоціативних символів на початковому етапі вивчення англійської мови
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М.Гоголя та «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса

Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М.Гоголя та «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М.Гоголя та «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса

МЕТА простежити зміни в характерах головних персонажів повістей та роль у цьому Різдва; розвивати навички аналізу тексту, зокрема компаративного, творчу уяву; виховувати людяність, доброту,милосердя, уміння співчувати ближнім.

Це радісні дні- дні милосердя і доброти.Нехай в ці дні

буде над кожним із нас Боже благословіння, його любов

та ласка.

Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»

ХІД УРОКУ

1.Звучить пісня М.Леантовича «Щедрик»

Бувають дні як откровення Боже-

Бдагословіння зоряних небес,-

Коли на себе справжніх ми похожі

І в нас Ісус воістено воскрес

Коли світліють скривжені обличчя,

Збагнувши суть духовного буття,

І хочеться подумати про вічність,

А не про тлін короткого життя

Коли усе прозоре на світанні,

Як в перші дні творіння на землі,

А ми, як діти Еви і Адама,

Шукає Бога в ранішній імлі.

Коли в душі так ясно,тихо,чисто,

Летять думки і пада білий сніг

Зелена зірка світиться перлисто.

А час невтомний прискоряє біг.

У дні такі Завіт прадавній з Богом

У серці,що відкрилось ожива

І ми в собі народжуємось знову

Під знаком світлоносного Різдва

-Цей урок,діти,ми присвятимо святу із свят- Різдву Христовому,адже це свято відзначають і в Україні,і на батьківщині англійського письменника Ч.Діккенса.

-Доля іноді дарує нам чудові дарунки, Думаю,наша сьогоднішня зустріч- це теж своєрідний подарунок.У нас є прекрасна нагода добре попрацювати на уроці і отримати задоволення.

2.Оголошення теми уроку.

3.Читання епіграфа.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Прийом «Мікрофон»

-А що таке Різдво? Чому і як ми його святкуєм?

/ Різдво-це велике свято,свято добра і радості. Ним починається рік.

Різдво Христове-свято народження Ісуса Христа. Свято розпочинається 6 січня різдвяною вечерею. Вважається,що Ісус народився в той час,коли на небі спалахнула перша зірка. Люди ходять один до одного в гості. Діти носять вечерю хрешеним. Вважалося доброю прикметою,коли на Святвечір приходли одинокі,бідні люди.Їх щедро приймали /

-Одже,Різдво- це свято добра,милосердя,любові, бо Ісус Христос є символом

любові і всепрощення.

III. Робота на уроці.

-Тема Різдва часто звучить у творах письменників різних країн і народів,зокрема в тих творах,які ми і будемо вивчати

-Які твори про Різдво ви знаєте?

-Давайте пригадаємо ці твори.

1

2

3

4

5

6

Кросворд 1. Автор повісті «Різдвяна пісня в прозі». 2. Хто жив із Скруджем в будинку? 3. Що висіло на дверях домівки Скруджа? 4. Скільки років минуло від дня смерті Марлі? 5. Хто або що розбило кохання Скруджа? 6. Якого кольору вбрання мав Дух майбутнього?

Робота в групах: І група – «Різдвяна пісня у прозі» ІІ група – «Ніч перед Різдвом»:

І група

-Коли святкують Різдво на Україні?

-Звідки прийшла традиція святкувати Різдво?

-Як господиня готувалася до свята?

/Прибирала в оселі,білила піч, прикрашала рушниками,цілий день готувала вечерю,нічого не їли до першої зірки/

- А куди ділися місяць і зорі у повісті «Ніч перед Різдвом»?

-Скільки страв повинна була поставити на стіл Солоха?

- На покуть під образам розстеляли чисте сіно,на яке господар ставив сніп хліба-Дідух,щоб не переродився рід,щоб родило жито,пшениця,всяка пашниця.

-У новому горшику ставили узвар,клали свіжу паляницю.Несу кутю на покуть- казала господиня.

-Кутя- основна страва Різдва,символ достатку.Після вечері молодь колядує

-Куди збиралась Оксана?

-Коли Оксана пообіцяла Вакулі вийти за нього заміж?

-Хто допоміг Вакулі добратися до Петербургу?

-Чим закінчується повість?

-Які незвичайні,фантастичні елементи є в повісті?

  • Охарактеризуйте образ Оксани на початку та в кінці твору

ЕДвойная стрелка влево/вправо 31гоїстична

Самолюбива

Г

Різдво

ордовита Любляча

ІІ група

-Коли святкують Різдво в Англії?

-Як господиня готувалася до свята?

- Які страви традиційно готують англійці на Різдво?

- В який день ми знайомимося з героями Діккенса?

-Хто є головним героєм повісті?

-Чи він любить Різдво?

- Як проводять святвечір родина Кретчитів, племінника Фреда?

- Коли Скрудж зрозумів, що живе неправильно?

-Хто допоміг Скруджу змінитися?

-Чим закінчується повість?

-Які незвичайні,фантастичні елементи є в повісті?

  • Охарактеризуйте образ Скруджа на початку та в кінці твору

Двойная стрелка влево/вправо 31

П

Різдво

охмурий

Жадібний Добрий Милосердний

Жорстокий Радісний

Байдужий Щирий

Злий Щедрий

Оформлення порівняльної таблиці.

-робота в зошитах: запис теми урока, складання таблиці.

«Ніч перед Рідвом » «Різдвяна пісня в прозі»

Жанр повість

Головні герої Оксана і Вакула

Художні особ- фантастична подорож

ливості на чорті

Національний українські страви,Свята

колорит вечеря,колядування

фінал дала згоду на

одруження

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.

- Яка роль фантастики у цьому творі?

(Фантастика надає авторові можливість тримати в напрузі читачів, створити атмосферу дива. А також помагає утвердити добро, без якого не можливий був би щасливий кінець).

  • Які моральні проблеми порушує автор? (Проблема добра і зла, що борються в душі людини, як добитися щастя.)

  • Чому повчає цей твір? (Бути добрими, людяними, не піддаватися впливу злих сил?)

Підведення підсумку.

Скрудж зуміє стати щасливою людиною,бо змінеться.Пам‘ятайте,що людина завжди може змінитися.Тож поспішайте робити добро і вірте в те,що все і всі змінюються на краще обов‘язково у Різдвяну ніч.Будьте уважними до людей,нікого не кривдіть,даруйте подарунки.

Із Різдвом Христовим

Я щиро вітаю!

Щастя і здоров‘я

Всім вам бажаю!

Незай віра в серці

Кожного засяє,

IV.Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи

Оцінювання учнів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    454
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    RE767832
  • Вподобань
    0
Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь